Irakisk roulett

Den här tråden diskuterar artikeln Irakisk roulett.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-12 20:37:00
Fredrik Jung Abbou
Jag hoppas som fan att det ligger en kula i loppet nar Saddam har snurrat o ska trycka av det lilla svinet. USAs anfall av Irak kommer inte att destabilisera mellanostern, precis lika lite som till slut afganistan gjorde.
Inlägg #2: Postat: 2002-11-12 21:04:00
flemens
Intressanta tankar.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-13 11:40:00
Markus Hankins
Och snart är det Bushsvinets tur att testa sin lycka med revolvern...
Stabiliteten i mellis öka knappast av det faktum att både självmordsbombare och terrorister i största allmänhet kommer bli galna om gudfader saddam angrips...
Inlägg #4: Postat: 2002-11-13 15:36:00
Thomas L. Aabo
Irakisk roulett man har patroner i alla kamrar, snurrar cylindern, sätter den mot sitt huvud och trycker av. PANG!
Inlägg #5: Postat: 2002-11-13 16:15:00
Kalle
George W. Bush vill sparka Saddam Hussein i arslet så hårt att han far dit pepparn växer. Saddam alltså, inte Bush. Det säger han i alla fall. Men tror han på allvar att hans trupper ska hitta Saddam? Nej, han gömmer väl sej i en bunker någonstans. No way att de eliminerar honom. Nope, Bush Jr vill bomba Irak för att göra folket rädda och visa världen vem som har makten.
George Bush! Mördare!
Inlägg #6: Postat: 2002-11-13 17:25:00
Greger
Jag delar inte din analys om hur Saddam resonerar . Vet han att han är körd så är det naturliga valet att lämna ifrån sig vapnen. Tror du att han hellre skulle skjuta iväg några missiler med bakterier/virus/kärnvapen inte troligt bara för att bli dödad av amerikanska elitsoldater? Not bloody likely...
Inlägg #7: Postat: 2002-11-13 18:09:00
Naseer
Iraq accepterar FNs resolution, läste det nyss och drog en suck av lättnad. Även om det var vad jag trodde så kunde jag inte sluta vara rädd. Nu finns en chans för fred, Irak har tagit det andra steget.
Antar att fortsättningen följer...
Inlägg #8: Postat: 2002-11-14 07:45:00
Åke Holm
Ny frist för Saddam... givetvis! Jag var ganska säker på att han skulle "acceptera" resolutionen. Det ger honom gott om tid att i lugn och ro läs: lönndom fortsätta rusta upp. Vilket han givetvis gör på platser som delegationen inte har en susning om. Naivt vore det att tro något annat. Inom ett halvår kommer Väst återigen på att "Attans, han lurade oss igen. Det kunde vi väl aldrig tro".
Inlägg #9: Postat: 2002-11-14 09:42:00
Anders
Nu kommer det att bli svårare för USA att motivera sitt angrepp på Irak. För man kan ju inte säga sanningen: "Vi vill ha oljan, och vem gillar araber, egentligen?". Så antagligen får man gradvis komma med nya krav som Irak måste uppfylla tills det blir omöjligt för dem att göra detta.
Inlägg #10: Postat: 2002-11-15 14:26:00
David
Den Österikiske Kaisern gav serbien en resolution med krav som dom omöjligt kunde leva upp till. Sedan använde han det som grund för att tåga in i landet och första världskriget var ett faktum.
Laddar...