Kravmärkta porrfilmer

Den här tråden diskuterar artikeln Kravmärkta porrfilmer.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-10 10:52:00
AC Collin
Det ligger faktiskt något i det du skriver...
/AC som är beredd att betala för lustkänslan att skriva på Sourze. Torskar är vi allihopa?
Inlägg #2: Postat: 2002-11-10 14:57:00
Clemens Klarke
"Vem fan vill jobba med att sälja sin kropp till okända människor? Och behöva låtsas att man njuter av det?"

Någon som du tydligen inte accepterar. Alla människor är inte som du. Inse att alla är olika. Tänk om du tillhörde den yrkesgrupp som många ser ned på, skulle det vara roligt för dig?
Inlägg #3: Postat: 2002-11-10 16:13:00
klas
Jag tror att man har att välja mellan att ha en så liberal hållning till prostitution som med för fler prostituerade som får något högre status och över lag inte mår fullt lika dålig och på att ha en restriktiv hållning som medför färre prostituerade som i sin tur kommer längre ifrån samhället och mår sämre.
Inlägg #4: Postat: 2002-11-10 19:33:00
d
Jag tycker att kravmärkt porr är en bra idé. För om det är kravmärkt så faller ju mycket av den vanliga kritiken mot porr. Din invändning förutsätter att porrindustrin automatiskt leder till misär, vilket du inte för fram några belägg för. Varför? har du inga?
Inlägg #5: Postat: 2002-11-10 21:23:00
Michael Lundahl
Några påpekanden. För det första finns det redan idag ett system där porrmodellerna skriver på ett kontrakt där de medger sitt frivilliga deltagande. Detta fungerar uppenbarligen inte bra. Därför krävs ett system med insyn och där myndigheter som t.ex. yrkesinspektionen - vilka är de som har hand om att övervaka arbetares jobbsituation - går in och kollar hur det ligger till.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-11 11:07:00
Ylva
Mycket bra förslag Anna! Jag är på din sida. Kravmärk porrfilm, ha en oberoende psykolog som testar alla medverkandes psyken. Mår alla bra, är det bara att hyra p-rullar och njuta tillsammans med dem i stället för trots dem. Som det är nu är det plågsamt att se p-rullar, man vet aldrig om det är våldtäkt man bevittnar.
Inlägg #7: Postat: 2002-11-12 10:58:00
Anonym fegis
Några ideer om vad denna märkning ska ha för krav på filmen:

-Inget fejkat tvång, alla ska njuta och verkligen älska med varandra. Tända ljus och middag innan varje samlag. Ingen kvinnoförnedrande analsex och absolut inget sprut i ansiktet. Enbart ställningar där kvinnan inte hamnar i underläga, annars är det våldtäckt.

Så jag kräver kravmärkning genast så jag vet vilka filmer jag ska passa mig för!
Inlägg #8: Postat: 2003-08-13 20:31:00
Ylva
ekologisk porr? KRAV betyder just ekologisk, inte så mycket annat :
Laddar...