Är "Porr-Linda" en dålig förebild?

Den här tråden diskuterar artikeln Är "Porr-Linda" en dålig förebild?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-11-10 00:13:00
Joke
Porr är äklit det ska bor kola på alla våldtäkter som händer på grund av porr filmer
Inlägg #22: Postat: 2002-11-10 00:15:00
Joke
Porr är äklit det ska bor kola på alla våldtäkter som händer på grund av porr filmer
Inlägg #23: Postat: 2002-11-10 00:17:00
Per
Inlägg #24: Postat: 2002-11-10 00:18:00
Per
Inlägg #25: Postat: 2002-11-12 11:12:00
Åke Holm
Heja AC! Du håller måttet och skrivarfanan högt! *bugar* Tack för tipset att susa hit! / Åke
Inlägg #26: Postat: 2002-11-13 10:28:00
Göran Riesenschwantz
Kuken står! Nej, jag skojade bara... ;-D Allvarligt talat: varför domineras media av detta banala "problem" när det, som Anna-Carin så riktigt påpekar, finns ett antal RIKTIGA problem som borde fylla vårt medvetande?
Inlägg #27: Postat: 2002-11-13 13:08:00
R.M
Jag håller helt och hållet med dej, det du skrev på slutet var verkligen en spark i alla inskränkte männiksors mage. Unga männiksor tänker och också på sex, kanske mer än vuxna eftersom oftast inte har egna erfarenheter att ha en åsikt om. De matas med det som finns i medier, och då är det viktigt tycker jag att medierna ger en rättvis och rak bild. Tjejer får tycka om porrfilm lika mycket som killar. Personligen tycker jag att Fråga Olle borde användas på sexkunskapstimmarna i skolan.
Inlägg #28: Postat: 2002-11-29 18:23:00
ja
klockrent
Inlägg #29: Postat: 2002-11-30 13:50:00
Lotta
Lätt att gilla porr....tills man får reda på att en nära släkting varit med i ett okänt antal filmer.

De flesta som gillar porr ger en annan åsikt om saken när man undrar ifall de skulle gilla om deras dotter/son var med i en sån film. Dubbel moral.
Inlägg #30: Postat: 2002-12-11 14:21:00
Linda
Otroligt bra skrivet! Jag vill bara säga att jag tycker att det är så synd att kvinnans kropp är så himla sexualiserad. Så fort man ska se en kvinnokropp så ska man av någon konstig anledning tänka på sex. Varför är det inte samma sak med männens kroppar? Det verkar som att media tror att det enda mål kvinnor har här i livet är att vara sexiga. Välkommna till verkligheten och börja inse att vi inte känner igen oss för fem öre i den bild som framställs av kvinnan.
Inlägg #31: Postat: 2002-12-12 20:19:00
Sara-Magdalena
konstigt. De flesta blir väl kåta av att se människor kopulera. Det är inget märkligt. Att sedan porren ska vara gjord på ett korrekt sätt utan tvång och där medverkande känner att de vågar säga nej till något de inte vill göra är det viktiga.
Inlägg #32: Postat: 2002-12-18 22:15:00
Maggan
Förebilder kan ge fel signaler med sina uttalanden! Tittade i en porrtidning troligen förra sommaren och troligen Cats och hittade ett upprörande reportage om vad tjejer gillar att suga kuk! ALLA tjejerna svarade samma sak! "DET FINNS INGET BÄTTRE och att ALLA tjejer BORDE göra det"! Är inte det att ge killar i sin sexdebut lite fel signaler???? Inte ett enda reportage om tjejer som absolut inte gillar det!! Tycker nog att det egna sexlivet för artister och förebilder kan stanna som privat!
Inlägg #33: Postat: 2003-01-16 21:03:00
sofia
Tufft gjort av Linda, tycker jag!Undrar verkligen om alla TV-tittare tyckte att chokladpraliner är upphetsande?!Har aldrig sett nån porrfilm,vill nog inte göra det heller.Men vem vet?Kanske tycker fler tjejer om det men de vågar inte erkänna det...
Inlägg #34: Postat: 2003-01-25 19:05:00
anon
sjukt. varför får killar göra massa saker utan att nån bryr sig och inte tjejer får det? superstrongt gjort av "porr-linda" kan man inte bara sluta att dela upp alla efter män och kvinnor? vi är människor med ungefär samma behov!
Inlägg #35: Postat: 2003-02-03 08:08:00
ida
jätte sant, jätte bra
Inlägg #36: Postat: 2003-03-07 22:06:00
Max
Alla som inte tittar på porr i någon form, och tycker det är trevligt. Skulle behöva terapi, avprogrammering och ett snabbt utträde ur det Lutheranska arvet. Politiska anledningar till porrhat är den värsta formen av förtappelse, det vittnar om ett psyke på väg ifrån kroppen.
Inlägg #37: Postat: 2003-03-27 16:58:00
Pannan
Varför ska sex "avdramatiseras"? Fattar inte det riktigt. Och vad ska hända när man gjort det, och vad kommer det i så fall innebära? Och om det i så fall är möjligt, åstadkomms det verkligen genom att t.ex. vifta med porrfilmer i "fråga Olle"? Eller att ha sex i big brother? Svar: Nej. Eller tycker ni sex är mer naturligt nu efter att veta att Supernatural-Linda kollar på porr och att BB-Micke och BB-Linda knullar ibland?
Inlägg #38: Postat: 2003-05-01 20:40:00
lil
ok. jag trodde att fråga olle sändes för att få många tittare. SEX SÄLJER och det behöver inte vara särskilt kvalitativt. sedan kan man ju fråga sig om sexualundervisning ska bedrivas i jävla teve tre eller om det nu är femman.
Inlägg #39: Postat: 2004-06-12 16:50:00
Sanne Ordlund
Det handlar mycket om vilken status porrälskaren har från början.

Om prinsessan Madeleine säger att hon uppskattar mjukporr, så lär det knappast uppfattas negativt.

Om Nalin Pekguhl skulle säga att hon bläddrat i Veckorevyn, då skulle väl Persson kicka henne ur partit. :-
Inlägg #40: Postat: 2004-10-06 09:39:00
LL
Vad pratar du om? Jag skulle bli argare om en kille hade sagt så!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...