Filma sexakten, annars fängslas du

Den här tråden diskuterar artikeln Filma sexakten, annars fängslas du.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-01 16:02:00
Jörgen G
Man blir ju lite förskräckt över utsikterna. Säg att min fru och jag blir rejält osams och ska skiljas, det är ju ganska vanligt... Så går hon till rätten och säger, Bevisa att jag ville ha sex VARJE gång vi låg med varandra under våra 10 år tillsammans! Eeh?!?
Inlägg #2: Postat: 2002-11-01 16:19:00
Ben
Allt i vårat samhäller kommer tillfredsställa kvinnorna. Varför? För at det har funnits en massa misogyna män innan, det finns visserligen en hel del kvar. Puckad lag.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-01 16:20:00
Kent Davidsson
En Ann Mari Wallberg på det s. k. kriscentrum intervjuas på expressens site: "Ann Mari Wallberg säger:
– Det är ett strålande förslag. Det hade varit bra om det även var på gång i Sverige."
Inlägg #4: Postat: 2002-11-01 17:07:00
JoeHill
Kanske detta är början till slutet på patriatkatet. Att dela allt lika mellan könen har ej fungerat, så kvinnorna slänger alla män i fängelse istället.
Inlägg #5: Postat: 2002-11-01 20:12:00
frågvis
Det där med gruppsex är inte heller säkert. Tänk om alla kvinnor inblandade anklagar männen för gruppvåldtäkt?
Inlägg #6: Postat: 2002-11-01 20:37:00
jämställd
Men det är ju bara män som blir skyldiga till motsatsen bevisats och sånt får män väl tåla, eller hur?
nu börjar jag känna mig mer och mer jämställd...
Inlägg #7: Postat: 2002-11-01 23:31:00
c-c
Borde väl kanske kunna lösas med en kontrakt som hon får skriva på, där hon intygar att det hela sker frivilligt. Dock vet jag inte om man kanske måste vidimera namnteckningen, kan bli svårt med vittnen :-
Inlägg #8: Postat: 2002-11-02 01:59:00
Angelica
Måste bara fråga. Det finns ju en pytteliten del kvinnor som våltar män, gäller detta för våldtäktskvinnorna då också eller? Har de tänkt på detta?
Inlägg #9: Postat: 2002-11-02 12:36:00
Stella
Korkat förslag. Det måste finnas bättre sätt!

Detta är ett svårslaget lågvattenmärke för populistisk juridik i så fall.
Inlägg #10: Postat: 2002-11-02 15:32:00
frågvis
Varför inte införa summariska rättegångar istället för fängelse och annat tjafs som bara kostar pengar?
Inlägg #11: Postat: 2002-11-02 21:04:00
d
Vilken jävla fräckhet att ens föreslå något sådant. De största förlorarna på såna här svekfulla uttalanden är kvinnorna själva. Varför ska män ställa upp på kvinnor efter det här? Överhuvudtaget? Varför ska vi skilja på kvinnor och feminister när feminister inte skiljer på män och våldtäktsmän? Det här är uppenbarligen ett krig mot "civila".
Inlägg #12: Postat: 2002-11-03 11:23:00
d
Kan någon förklara för mig varför jag som man överhuvudtaget ska ställa upp på feminismen och jämnställdhet när kvinnor i allmänhet hyser denna disrespekt för mannen? Jag har tröttnat. Jag tycker det börjar bli dags att ge igen där det känns som mest: Jämnställdheten. Jag tycker att män borde börja bojkotta jämnställdheten. Ingen lag kan någonsin förhindra oss att särbehandla kvinnor, det går alltid att kringå. Varför inte börja sabotera så mycket det bara går mot dessa förräderskor?
Inlägg #13: Postat: 2002-11-04 16:41:00
Thomas L. Aabo
Artikeln i Expressen visar hur sned debatten är i Sverige
Inlägg #14: Postat: 2002-11-04 19:54:00
suz
micke, micke, byt aemne, please :
Inlägg #15: Postat: 2002-11-05 14:02:00
Bob
Hmm, genren "Privatinspelat" får en helt ny tyngd om detta förslag/anka skulle bli verklighet. Hur ska kraven på bildkvalite, ev. klippning, ljud, viktig punk då hörbar upphetsning från kvinnans sida kan anses som förmildrande, förutsatt han hon inte fejkar som vanligt*s*, och ljus formuleras? Sen måste man ju själv se tipptopp ut eftersom man inte vill sitta där och se sig själv som aktör i en egen version av "Fläsk Privat". Kan detta vara en början på en ny svensk filmvåg?
Inlägg #16: Postat: 2002-11-05 14:18:00
prime
lägg till det faktum att man börjat exploatera mannens kropp mycket mer i reklam/media samt att en skribent kvinnlig självklart på expressen tyckte att man inte "orkar uppröras" av det... plus att det går hur bra som helst att gåra en dokusåpa som är mansförnedrande om man använder klassiskt feministtänk ,.. men det skulle aldrig komma på fråga att göra den tvärtom utan att få drevet av journalister och masspsykosfeminister på sig. Då är vi där snart,.. brave new shitty world.
Inlägg #17: Postat: 2002-11-15 17:30:00
Bättan
Mest fascinerad blir jag av att här presenterar ML själv fakta hämtade från den utskällda kvällspressen. Jag skulle inte stödja ett liknande lagändringsförslag, men är det så att det blir så illa i GB så räcker det förhoppningsvis med undertecknat kontrakt?
Inlägg #18: Postat: 2002-11-15 19:20:00
bella
finns det inte redan ett sådant här system i Kanada? och där den omvända bevisbördan fungerar?
Laddar...