|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-31 13:16:00
|
|
Svennis |
Se upp för minorna Yohannis!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-31 17:04:00
|
|
Elin Lindquist |
Håller med!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-31 20:09:00
|
|
ahnberg |
Tjaba. Jag kan omöjligtvis hålla med dig. Sverigedemokraternas grundbudskap är att människor trotts allt inte är lika mycket värda.
Vad är det som säger att svenska seder och bruk är att föredra.
TV4:s nollrasism kampanj säger hela grejen. "Jag flyttade inte till sverige för att upphöra att vara kurd. jag flyttade till sverige för att kunna kurd
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-31 23:09:00
|
|
C |
"Fritänkare" är ofta bakom flötet, har ni tänkt på det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-01 00:02:00
|
|
Invandraren |
HÅLLER INTE MED !
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-01 07:19:00
|
|
Tony L |
oaahhh!!! nån sa det högt, nån sa högt att invandring kan skapa problem, vem sa det? Sopasopasopa under mattan, fort. Hallå, här i sverige diskuterar vi inte problem, vi diskuterar bara rasism. puh! såja allt i sin ordning igen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-01 08:34:00
|
|
Anders |
Jag kommer att tänka på filmen "Traffic" när huvudpersonen kommer till insikten att "krig mot droger" är meningslöst eftersom vi inte kan kriga mot oss själva eller våra egna barn. Det är lite samma sak med rasismen, för att komma till rätta med problemen måste vi våga erkänna att rasistiska tendenser finns hos i stort sett alla.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-05 14:32:00
|
|
Jaxx OBS! tung sarkasm-varning |
Va fan är "Yohannis" för jävla blatte-stavning av ett namn? Bokstaven J borde väl duga åt en arier-svensk? Du skulle förmodligen bli den första att ras-registreras och skickas ut alternativt in, i ugnen när SD kom till makten...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-15 22:27:00
|
|
Janne. |
Det är något som jag inte förstår med debatten om invandringen,80 och flyktingpolitiken 20.
INGEN har något att säga om att vi som alla nationer har en begränsad penningpåse. Om en familj ökar sina utgifter på ett sätt så måste man dra in på något annat plan. Men då det gäller invandringen så är det bara att ösa på. Dra in på skolor, åldringsvård, sjukvård och så vidare. Eller har invandringen en egen kran med pengaflöde. Men om man tar upp detta så är man förstås en rasist. Suck.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-15 22:40:00
|
|
Anders Persson |
Okej, jag skulle gärna föra en sansad diskussion, men först... vilka jävla seder, vilka traditioner? Små grodorna å kräftfest? Supa till när det är flagga i kalendern? Inte prata med folk på bussen? Vad ska vi göra med svenskarna som nekar glöggen? Fråntaget medborgarskap? Ja, invandrare, utvandrare, hemmastannare, alla människor, borde lära sig så mycket dom kan om olika kulturer. Inte för att ”förtjäna” något medborgarskap, utan som kulturbärare, som utvecklare av den mänskliga komedin.
|
| |