Narkotika-samhällets fiende nr 1

Den här tråden diskuterar artikeln Narkotika-samhällets fiende nr 1.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-29 18:07:00
a.ahnberg
Ja men du. Måste man hela tiden dra likgilthetstecken mellan "narkotika" och "missbruk"
Hur många hundra tusentals människor där ute i sverige tror du inte sköter sitt bruk på rätt sätt? Och bara tar droger helt enkelt för att det är jävligt skoj.. Sen finns det ju loosers som fastnar i saker, men sen så finns pedofiler också, och hustrumisshandlare, nazister, alkoholister. Att dra likhetstecken mellan narkotika och missbruk är en rent facistisk generalisering. Mvh.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-29 20:26:00
Krillle
Jag uppmanar nu dig, liksom Pelle Olsson, att ge mig ett skäl att förbjuda droger.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-29 23:03:00
JSK
Vilka signaler försöker du sända ut Sebastian? Att signaler är viktigare än människoliv? Ska vi satsa på "harm reduction" eller fortsatt repressionspolitik?
Inlägg #4: Postat: 2002-10-30 08:15:00
Sebastian Hess
Ahnberg: Känns fräscht och nyskapande och verkligen relevant när du skriver att jag skulle ha bytt namn för att jag heter Hess i efternamn, det har ju mycket med saken att göra. För att ytterligare besvara Krillles fråga så ställer jag en motfråga: Varför finns "samhället", om inte för att skydda svaga?
Laddar...