Skugge tycker: Rätt åt rikshororna

Den här tråden diskuterar artikeln Skugge tycker: Rätt åt rikshororna.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-27 13:11:00
Uno Hansson
Hur vet du att det är Skugge som har fel? Har du kikat i facit?
Fram med statistiken och "Göm den inte i häcken".
Inlägg #2: Postat: 2002-10-27 14:34:00
Erik Lindgren
Du säger alltså att det är fel med våldtäktslagen, att den ska bort?

Oh, come on honey, rape me!
Inlägg #3: Postat: 2002-10-27 17:32:00
Fredrik Jung Abbou
Snyggt. Offrena for Skugges egna blaska ar nog fler an de som blir offer for MTV tror jag. Usch for asiktsfashiscm som det dar Skugge citatet.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-27 18:42:00
Stella
Försynt fråga: På vilket sätt är Michaels åsiktsfascism bättre än Linda Skugges?

Inte för att jag håller med om hennes åsikter, men det börjar bli drygt med stenar i glashuset nu...
Inlägg #5: Postat: 2002-10-28 00:37:00
Håkan
Ja Michael, att medvetandeformer liksom Linda Skugge tillåts att forma det kollektiva medvetandet media i så hög grad är skrämmande. Eftersom jag själv är i samma ålder som författarinnan skrämmer det mig ytterligare, eftersom min generation tydligen glömt allt om sin egen uppväxt.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-28 11:11:00
Jesper N
Jag läste precis artikeln Länk: expressen.se och slogs av att det inte är många artiklar på Sourze som är så dåligt underbyggda av fakta/relevanta resonemang eller så dåligt skrivna som Skugges krönika. Kan någon förklara varför Expressen betalar henne för att skriva?
Inlägg #7: Postat: 2002-10-29 09:54:00
Paula
Jag är så trött på Skugges idiotkrönikor att jagkan dö. Hon har gått från arg, uppfriskande sanningssägande ungdom till bitter tant på rekordfart. Hennes feminism stjälper snarare än hjälper. Jag hyser NOLL respekt för henne idag. Kul kuriosa: Tazy har använt påhoppet som projekt i samhällskunskapen, det ger henne mvg. Finns mer i storyn, men det har nog inte jag mandat att sprida :
Inlägg #8: Postat: 2002-10-31 10:55:00
Anna Holmqvist
For forsta gangen har jag last en artikel du skrivit och faktiskt hallit med. Tankte bara beratta det. Jag blev precis lika upprord.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-01 11:12:00
Marita
fel i fråga om vad?
Hon har ju rätt. Det är SJUKT att pojkar/flickor ska käka sin "mellis" ihopd med Christina om juckar. Om något är fel så är det det.
Vad skulle du säga om din ponera 12åriga Sara började klä sig om Aguilera och ville vara som hon. Att hon varje dag efter skolan glodde på MTV istället för att "hänga med polarna" eller kanske ta en glass på stan.
Vad är det du vill egentligen? Försvarar du branschen? Om ja. Varför?
Inlägg #10: Postat: 2002-11-01 11:15:00
Marita
det är bra att media kan uttnyttjas till andra saker än "nakenchock", "kändis gör bort sig" så¨ska Prinsessan tämjas" artiklar.
Det är vi som läsare som kritiskt måste tolka det som skrivs.
Om Linda SKugge skriker emot så finns det som skriker för. Man måste läsa allt. Och de som är intresserade av "sexdiskussionen" läser alla vinklar. Hoppas jag...
Inlägg #11: Postat: 2002-11-02 13:46:00
Uno Hansson
Finns det någon som kan upplysa om var man kan hitta den artikel eller krönika som Linda Skugge har skrivit? Det vore intressant att läsa vad det egentligen handlar om.
Inlägg #12: Postat: 2002-11-02 14:09:00
Uno Hansson
Jag läste en annan artikel av Linda Skugge. Det verkar vara en redi tös, och en del av det hon skriver är ganska skönt.
Inlägg #13: Postat: 2002-11-05 16:12:00
Marita
Michael: Kanske är det just det man ska försöka tänka på. Att sätta sig in i saker som om de hände en själva. Kanske det är det vi människor är kassa på när det gäller debatter? Att hela tiden tala om "andra människor".
Precis som om de vore så olika dig och mig ifråga om känslor.
För det är väl det det handlar om.
Kränkningar mot människan? Mot det mänskliga värdet?
Laddar...