|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-28 16:25:00
|
|
Krillle |
Ge mig en anledning till att förbjuda en drog. Nu vill jag ha en diskussion.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-28 21:36:00
|
|
Anna |
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-29 06:14:00
|
|
Knaaster |
"det är fel med razzior på ravepartyn,"
Argh, halvt omöjligt att skriva nått vettigt efter att läst en sån rad. Sluta förstör den qltur jag lever i och älskar. Ge mig lite bra argument för varför polisen ska få fortsätta våldta kulturen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-29 06:20:00
|
|
knaaster |
" Jag kommer just från en intervju jag gjort med ett föräldrapar i en så kallad välbärgad förort. Båda är välutbildade. De bor i villa och har tre söner. Så vitt jag kan se är detta är en helt vanlig familj med god ekonomi, men de har ett problem."
Jag tvivlar starkt på att människor som har god ekonomi och är välutbildade saknar problem. Undra hur många själar som har blivit fördärvade av "godvilliga" föräldrar. Det är ju inte de synliga problemen som är de farligaste för själen...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-29 13:22:00
|
|
Snubben |
"bland europeiska ungdomar upptäcker att attityden till narkotika och omfattningen av missbruk/användning är något helt annat än den man möter här på hemmaplan". Jaha? och...eh. Det betyder vadå? Att vi "på hemmaplan" har rätt? Hur står det till?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-29 23:14:00
|
|
Sundberg |
Vem vet kära Pelle, den 25-årige sonen har kanske SKÄL till sina verdesutbrott mot sina föräldrar. Även rika föräldrar kan vara dåliga föräldrar. Även rika föräldrar kan slå sina barn. Även rika föräldrar kan våldta sina barn. Men i lilla sverige får man inte kritisera föräldrar över huvudtaget.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-30 00:16:00
|
|
Och du hånar missbrukarna Pelle... |
Att man i narkotikadebatten hellre talar om de individer som har de verkliga problemen så väljer man oftast att tala om de som indirekt har problem till följd av ett missbruk. Varför? För att missbrukaren inte har någon egen talan? Ja, svarar jag. Det är precis så debatten förs i Sverige och det är precis de metoder man använder sig av även inom den s.k. "missbrukarvården".
Jag tycker att det är oerhört fegt att tala om de anhöriga och utelämna de som har de verkliaga problemen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-30 01:23:00
|
|
Patrik |
Hej Pelle.
Du skriver att "Goldberg hånar anhöriga till missbrukare" men det var väl endå att ta i?
Jag menar Goldberg skriver ju inte att alla med dålig uppväxt blir knarkare och tvärt om. I många fall är forskning är baserad på populationer. Att du känner till någon som inte stämmer in är helt normalt men om man tittar på en hel population så stämmer det som Goldberg säger.
tack
mvh patrik aka smqoe
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-30 12:23:00
|
|
Tobbe |
Lysande! Tack Pelle för en bra artikel
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-30 21:38:00
|
|
JSK |
Pelle Olsson hånar förbudspolitikens offer och deras anhöriga. Försvarar du en politik som dödar så många, Pelle? Är "signaler" viktigare än människoliv? Du vet mycket väl att legalförskrivning, rena sprutor och substitutionsbehandling räddar liv och slår ut gatuhandeln.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-02 14:18:00
|
|
Clemens klarke |
"Vredesutbrott" Vore intressant att höra varför. Men å andra sidan kan man alltid skylla på knarket. Ja, det blir bra så, det var cannabisen...så slipper vi engagera oss mera...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-07 18:58:00
|
|
Lasse |
Olsson tycks tro att en välordnad ekonomi är det samma som ett kärleksfullt hem...Jo du Pelle, du är inte lite naiv.
|
| |