|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-31 20:20:00
|
|
Erik Lindgren |
Jag tror inte på Gud, däremot tror jag på forskningsresultaten som säger att en människa som tror på något klarar sig bättre. Jag kommer inte ihåg varfrö det är så, em njag litar på forskningen i det här fallet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-31 21:19:00
|
|
Stella |
Helt fantastiskt! En otrolig händelseutveckling, men ändå sann för den som upplevt den och kanske ett hopp för en del som gett upp det. Men även jag tror att det är tron på NÅGOT som helar, oavsett vad det är. Människor har fått "övernaturliga krafter " för sina barns skull olyckor och annat sådant.
Och immunförsvaret går helt klart att påverka genom psyket.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-01 14:29:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag har sett dig i Malmö... du är mannen som brukar prisa Jesus och basunera ut vilka dårar allt vad myndighets- och företagspersoner är, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-01 17:25:00
|
|
Per Sandström |
Jag blir väl den första som gratulerar dig för en imponerande livshistoria, och att du lyckades fly misären. Lycka till i framtiden!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-02 14:46:00
|
|
kicki |
jag var med i samma sväng som dig
bodde även i helsingborg och köpenhamn en sväng i början på -70 talet ,... efter samma turer som dig fick jag metadon och kom ifrån gatan och det livet jag levde då.....är ochså fri idag men har fortfarande sug efter en fix....jag är 50 år och har insett att man får leva med det resten av livet ....tack vare mina barn kan jag hålla mig ren.....
STOR KRAM TILL DIG HASSE FRÅN MIG i also love the lord!!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-02 21:58:00
|
|
Krieg |
Gud välsigne dej, och lycka till med det tunga arbetet med att bli fri från drogerna!!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-03 20:02:00
|
|
Lina |
Då min lillkusin blivit hjärntvättad efter att ha gått på Josuadagiset i Gamleby har jag inget förtroende för dem men jag är glad att de kunde hjälpa dig att må bättre. Personligen är jag mer anhängare av 12-stegsmetoden då jag sett den fungera om och om igen. Där är tron på gudar valbar, "sådan vi själva uppfattar honom".
Men tack för att du delade!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-04 12:59:00
|
|
ahnberg |
Glad över att kristen vård fungerat för dig. Har tre kompisar sprutnarkomaner allihop som varit inskrivna på behandlingshem i kristen regi. Önskar att deras erfarenheter varit demsamma som dina. Men det har dom inte.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-04 15:04:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag hade fel, Hans Gardelachartikelförfattaren är INTE samma person som jag sett i Malmö. Min djupa ursäkt till Hans för att jag drog den förhastade slutsatsen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-07-26 23:42:00
|
|
Nettan999 |
Jag är innerligt trött på Svenskt Jante-tänkande. "Föredetta missbrukare". Tänk om man istället kunde se till vad personen har för fantastiska möjligheter istället för att fokusera på FÖREDETTA. Herregud det är ju historia, varför älta i det? varförär det bra människor som använt någon form av stimulantia som ska tvingas bikta sig inför hela svenska folket. Alla handläggare och deras psykofarmaka.... Varför tivngas inte de erkänna sitt pågående missbruk. Är de egentligen så lämpliga att vara handläggare....Eller polisen med sitt anabola-missbruk....Varför ska inte de tvingas uppvisa dokumenterad drogfrihet när andra yrkeskategorier tvingas göra det. Hospolisen är det trots allt inte något "föredetta" utan ett pågånende och konstant intag av icke tillåtna preparat.
Sist till Michael Lundahl så tycker jag det är ganska dåligt att anklaga en person offentligt när Du inte är säker. Du har förvisso bett om ursäkt men jag tycker det är fel att hänga ut nogon oavsett.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-07-28 13:51:00
|
|
Nettan999 |
Läste artikeln en gång till: Du skriver i slutet: ...." Så jag som var döende lever i dag ett normalt liv och tackar Jesus varje dag för det nya livet.".... Oavsett Jesus eller ej så är vi inte alla döende påså sätt att vi kommer att dö förr eller senare? Borde vi inte tänka efter och uppskatta livet och leva såsom det vore vår sista dag i livet för egentligen vet vi inte det. Istället tjafsar vi ofta om småsaker som i det stora hela inte har någon verklig betydelse. Livet ärför värdefullt för att inte känna ödmjukhet inför.
|
| |