Stoppa omoralen i musiken

Den här tråden diskuterar artikeln Stoppa omoralen i musiken.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-24 13:02:00
Michael Lundahl
Så du menar att musikbolag inte skall drivas med vinstintresse utan som ett växthus för konstnärer och artister som älskar sin musik? Du får ursäkta... men jag som betalande kund tänker inte lägga pengar på välgörenhet åt konstnärer bara för att de sak få älska musiken. Jag köper underhållning... inte konst. Om det gör att någon musikälskare inte får utveckla sitt intresse för musik, so be it.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-24 16:08:00
Marcus P
Instämmer helt. Själv har jag alltid trott att en av kapitalismens stora fördelar är mångfald. Men när det gäller just musikindustrin verkar det som om vanliga marknadsekonomiska lagar inte gäller. Ny teknik ska motarbetas, mångfald ska bekämpas med ännu mera A-teens och så vidare. Världens musiklyssnare är värda bättre. Men hur uppmärksammar man folk på att det finns annat än A-teens?
Inlägg #3: Postat: 2002-10-24 18:15:00
Chips Kisby
STOPPA OMORALEN I MUSIKEN! STOPPA OMORALEN I MUSIKEN! STOPPA DEN! Jaså du vet ingenting du? Du har inte hört någonting - inte märkt någonting!? Du har inte hört Dr Alban i Radion? "Hello Africa.. skjuta alla flickscouter!" BAH!
Inlägg #4: Postat: 2002-10-24 19:55:00
Mange
Förstår fortfarande inte varför folk köper skivor öht när musiken finns gratis i tillräckligt bra kvalité på nätet?
Inlägg #5: Postat: 2002-10-24 20:15:00
Philip
Bästa ja läst på sourze någonsin, sannerligen!
Inlägg #6: Postat: 2002-10-24 21:03:00
kalle ku
Ärligt talat så tror jag att musik industrins enfald är en aning överdriven. Är det inte så att en stor del av de skivor som säljs säljs i väldigt små kvantiteter, dvs för lite för att få placering på någon lista.
Inlägg #7: Postat: 2002-10-24 21:34:00
klas
Hm, bättre sent än aldrig. Om du vill ha kvalitetsmusik som dessutom är billig, lyssna på tjugo år gammal musik, då har allt som bara är tomt hunnit glömmas bort.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-24 22:31:00
Pluffo
Jag återanvänder det gamla förortsuttrycker: redan kaxigt ! Fy sjutton vad jag har systematiskt hatat NRJ, Power, MTV och ZTV för att de bara spelar populär musik läs: Ren dynga! Det har tyvärr också gått så långt att jag ibland gillat ett band men börjar hata dem när de kommer upp på MTV. Detta är ju inte speciellt bra....Men MTV, NRJ och Power musiken är inte till för folk som gillar musik. Det är till för folk som vill gilla musik bara för att dem ska och då får dem ju allt i ett paket.
Inlägg #9: Postat: 2002-10-24 23:22:00
Staffan Huss
Håller med om att det finns mycket som aldrig blir spelat i utbudet av populär- och dansmusik, tyvärr. Även om den tiden är ett passé för mig, lyssnar jag bland annat på radio. Det är mycket spännande som aldrig når ut till en större publik.
Inlägg #10: Postat: 2002-10-25 02:23:00
Oskar S
bah. jag vet ju ändå vad som gäller.
Inlägg #11: Postat: 2002-10-25 14:21:00
Culle
Du undrar vad "artisterna" får utlopp för sin "egen" musik genom att vara med i Popstars etc... Kanske kan det vara så att om man väl slår igenom och blir jättestor kan det öppna upp dörrar i framtiden för att göra sin egen grej, man är ju redan etablerad, exempel är bland annat Robbie Williams, Keating och andra "fd" pojkbandskillar, de fick "slava" under skivbolagen under ett par plattor men kan nu göra solo-karriärer där de själva bestämmer...eller?
Inlägg #12: Postat: 2002-10-25 14:24:00
Culle
forts.. sedan om resultatet av deras "egna" alster blev så himla bra är ju en annan fråga... att Posh Spice skulle kunna få kontrakt som okänd solo-artist är inte speciellt sannolikt och kanske lika bra? men faktum är att tack vare sin komersiella hårdstyrda tid i SG nu möjliggör det för henne att göra egna saker...
Inlägg #13: Postat: 2002-10-25 15:42:00
Marita
exakt! Skitbra!!!!
Inlägg #14: Postat: 2002-10-26 21:35:00
Dj Frasse
Word Up!!!
Inlägg #15: Postat: 2002-10-27 11:47:00
mma
Jag stör mig på en sak bara- docusåpa. dokusåpa
Inlägg #16: Postat: 2002-10-27 16:31:00
SW
STOPPA BRON!! STOPPA BRON!! VILKEN BRO!? INGEN BRO!!
Inlägg #17: Postat: 2002-10-28 14:37:00
Man
Det ligger mycket sanning i det du säger. Som jag ser det är media det stora problemet. Press, TV o. framför allt radion går i de stora multinationella skivbolagens ledband o. ger bara utrymme åt de artister som de stora bolagen väljer att satsa på. På så sätt får den breda publiken aldrig upp ögonen för musik som ligger utanför mainstream-utbudet.
Inlägg #18: Postat: 2002-10-29 17:56:00
Indh
NRG och idiotmuskiens övertag är en kosekvens av våran radiopolitik. Släpp frekvenserna fria.
Inlägg #19: Postat: 2002-10-30 10:46:00
MrHanky
Jag tror att det i slutändan inte ens handlar om musik. Folk i allmänhet vill bara höra nåt dom känner igen. Det är därför NRJ och dylika fenomen är så populära, tjattaktiken, innötning. Det fungerar i allt från musik till skönhetsideal, mode, matkultur, you name it.
Laddar...