Uppsala, den eviga ungdomens stad

Den här tråden diskuterar artikeln Uppsala, den eviga ungdomens stad.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-24 13:04:00
Jonas
"Uppsala är också sina araber och kurder som vi tar emot och utnyttjar."

Vad menar du med ovanstående? Rätt rolig liten text men med detta citat som frågetecken. Jag antar att du själv är student och inte bott i Uppsala så länge...
Inlägg #2: Postat: 2002-10-24 15:38:00
David O
Ja jag är student och har bott i UA i två år. Skämtet som du citerar bygger på en omkastning: en vanlig åsikt bland mer eller mindre uttalade rasister är att invandrare utnyttjar det svenska systemet. Det är naturligtvis inte så. Och det är inte så att invandrarna kommer hit och blir utnyttjade heller. Eller hur är det? Med ironin försöker jag tränga bortom och ifrågasätta schablonerna.
Inlägg #3: Postat: 2002-11-04 17:45:00
Elvi
Jag har pluggat i uppsala många år och till sist tar det småborgerliga över och då står man inte ut i den stan mer tyvärr.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-30 04:06:00
Simon
Uppsala, en skitstad. Jag hatar denna stad mest av alla svenska städer. Man får inte ens ta med sig en gäst till de studentnationerna, och Uppsalas universitet är landets mest pretentiösa. När hundratals studenter inte kan hitta lägenheter tar staden gärna "flyktingar". Hedersmord och gruppvåldtäkter sker i denna stad, och på kvällarna kryllar stan av syssellösa, kåta invandrarkillar som gärna gör staden "spännande".
Laddar...