Modernt slaveri

Den här tråden diskuterar artikeln Modernt slaveri.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-16 09:12:00
Michael Lundahl
Är du clair-voyant Erik? Inte? Hur kan du då vet hur det skulle ha varit om det hade varit moderatstyrt? Fy fan vad trist det är att höra folk snacka skit om andra. Byt ut 3:an i din ålder till en 1:a... det passar bättre för sådant skitkastande.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-16 12:44:00
Somos
"Tror Daniel att hans kära Päron skulle haft det likadant idag om de kommit till ett moderatstyrt Sverige?" Sanningen är ju att mina föräldrar fick ett lån på 10.000 när de kom till Sverige. Detta har de betalat tillbaka. De ha aldrig levt på bidrag och de första jobben mina föräldrar tog var städjobb, ibland svart. Så visst tror jag att de hade haft det bättre i ett moderat styrt Sverige som belönar initiativförmåga, arbetsvilja och satsar på det som är viktigt i samhället.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-16 13:27:00
soa
Skitjobb behövs för att bortskämda pojkar ska lära sig jobba och vad arbete är, vad studier är bra för mm
Inlägg #4: Postat: 2002-10-16 14:00:00
Peter N
Och slav är jag ju redan nu så vad är skillnaden. Istället kan vi tacka sossarna och deras konservatism för att vi ligger nere på ungefär 70:e plats på välfärdsligan trots att vi har bland de högsta skatterna i världen. De borgeliga vill ju åtminstone förbättra samhället och anpassa det till verkligheten medan sossarna tar på sig skygglappar och blundar för vad som händer.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-16 20:03:00
Kringlan
Du är ju så helvetes korkad!.. jag orkar fan inte med sourze längre.. du är ju fan 16 år och redan är du bliiiind!! låt mej bara göra mig lustig över ett citat.. jag har viktigare saker för mig än att terrorisera Sourze med 2 inlägg per dag...
"Jaha, så andra ska få gå omkring med mindre i plonkan för att du är en arbetsmyra?"
Eller: "Jaha, så jag ska få gå omkring med mindre i plonkan för jag jobbar mindre?"
Inlägg #6: Postat: 2002-10-17 12:14:00
Michael Bärlin
Erik, om du inte tycker att McDonalds är en bra arbetsplats behöver du väl inte söka jobb där?
Inlägg #7: Postat: 2002-10-18 09:00:00
demokräk
Man ska för fan inte jobba mera och tjäna mera än dom andra, annars blir dom andra avundsjuka…
Laddar...