|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-14 18:58:00
|
|
Claes |
Tror verligen dessa ungdomar/barn att det bara är deras önskade som kan se bilderna?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-14 19:00:00
|
|
sten |
Redaktionen går i teten genom att på löpsedeln lansera.."fittan den sk klafsa tra lala"Man måste få illustrera sex annars kan vi ta bort avd, som Ana säger
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-15 07:12:00
|
|
Språkpolisen |
I första stycket använder du verbet "föreligger" felaktigt. Skriv istället "föregår", "är orsak till" el likn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-15 10:25:00
|
|
Carola |
Så länge "vi" vuxna "tillåter" att våra barn köper "vuxenkläder" för att på något sätt bli uppmärksammade då är det nåt allvarligt fel. Dessutom i sexuella anspelningar. Det gäller även som du nämner barn som inte är mer än 11 år och dessutom ännu yngre. Varför söker barnen "bekräftelse" på detta sätt? Det är fasiken ett jävligt viktig ämne du tar upp.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-15 10:56:00
|
|
Carin |
Intressant artikel. Kan det vara så att dessa
flickor har som föredömme alla A, B, C, -kändisar som
envisas med att vika ut sig. De kanske vill vara som
sina idoler Pernilla W, Kayo, systrarna Graf m fl. Unga okända
flickor kan vara som sina idoler idag och nå en publik genom att vika ut sig på nätet.
Viljan att vika ut sig kanske inte har så mkt med
sexualitet att göra utan en önskan om att vara lika "cool" som sina idoler.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-15 11:12:00
|
|
JPA |
Lena, du fortsatter med den mediapedagogiska banan med annu en fulltraff. Hurra!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-16 00:28:00
|
|
Man |
1. Jag tycker givetvis att det är högst olämpligt om småflickor lägger ut "porriga" bilder på sig själva på internet. Men om detta sker bottnar nog problemet snarast i två saker: dels att barn alldeles för tidigt skolas in i en sexualitet de inte är mogna för och dels att föräldrar inte tar sitt ansvar och har koll på vad ungarna håller på med.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-16 00:32:00
|
|
Man igen |
2. Men, det finns en annan aspekt i Lena V:s text som bör diskuteras - nämligen det här med att det ska vara "på tjejernas villkor". Många kvinnor tycks ha missat en fundamental del i det biologiskt betingade samspelt mellan män och kvinnor - nämligen det faktum att vi alla är sexuella varelser och att vi inte kan välja hur andra ser på oss.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-16 00:35:00
|
|
Man igen |
2. forts. Många flickor och kvinnor vill bli sedda som sexiga och attraktiva, men bara av de män som de själva uppfattar som sexiga och attraktiva. Om andra män ser dem på detta sätt så upplever de situationen som äcklig och kränkande, och de tittande männen stämplas som perversa snuskgubbar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-16 00:39:00
|
|
Man igen |
forts. Tyvärr, tjejer och kvinnor - så funkar inte verkligheten. Så fort man syns och är delaktig i socialt samspel med andra så riskerar man också att objektifieras,; att göras till ett föremål för andras lustar och fantasier. Så ligger det till - man kan inte välja vem som får lov att ha sexuella tankar om en och vem som inte får det. Och det går inte att lagstifta om sexuella fantasier.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-22 17:57:00
|
|
Micke |
Jag tycker att det är fel när så unga tjejer som 11-åringar börjar utge sig för att vara kåta eller dylikt och lägger upp mer eller mindre avklädda bilder av sig själva på nätet. När detta händer handlar det nog inte bara om att upptäcka sig själv utan om att föräldrarna har dålig koll och ger sitt barn för lite uppmärksamhet. Plus att allt handlar om sex nuförtiden. Det är klart barn lär sig.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-29 00:39:00
|
|
Holm |
Va? Jag är hetero, men jag blir ändå smickrad när en man tänder på mig. Här påstås det att det automatiskt är "äckligt" när någon tänder på en, bara för att man inte blir tänd själv. Trångsynt!
|
| |