Philip Morris - en ängel

Den här tråden diskuterar artikeln Philip Morris - en ängel.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-10 16:47:00
Vän
Det huvudsakliga problemet med att bekämpa tobaksrökningen är att man måste anpassa sig till omvärlden, i det här fallet resten av Europa. På många håll ipå kontinenten har inte cigarretten blivit det dräggattribut det är i norden och USA.
Inlägg #2: Postat: 2002-10-10 16:49:00
Michael Bärlin
Jag håller med om att det är idioti att cannabis är olagligt medan tobak är lagligt. Men jag förstår inte hur du definierar "naturliga behov", och jag förstår inte hur du definierar "krig". Det är frivilligt att röka, men det är inte frivilligt att utsättas för krig...
Inlägg #3: Postat: 2002-10-10 20:23:00
Krillle
Låt folk röka vad fan de vill! Varför ska du bestämma över deras liv?
Inlägg #4: Postat: 2002-10-11 15:10:00
Erik
Två fel blir inte rätt!
Inlägg #5: Postat: 2002-10-11 15:45:00
Michael Bärlin
Dubbelmoralen på detta område är också utbredd. Det är betydligt fler som säger sig ha använt diverse illegala droger än som säger sig vilja legalisera dessa droger. Det kan bara tolkas som att dessa anser sig stå över lagen.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-11 21:06:00
Kringlan
Lite lustigt i sammanhanget är att staten antagligen skulle förlora runt 5-6 miljarder årligen ifall vi inte rökte. Ett paket cigg kostar runt 10 spänn utan skatt... Så nog finns det en anledning alltid...
Annars är det ju dessutom så att de som är lite häftigare, de som gör revolt på riktigt. som väldigt många gör. de bryter mot lagarna åxå... Jag har faktiskt ingen kompis som inte har provat cannabis. att många av dem tar E..
Laddar...