|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-07 16:54:00
|
|
Michael Lundahl |
"Som jag tolkar Michael Lundahl...". Och du tolkar fullständigt åt helvete. Nej, jag har aldrig menat att en full tjeje inte kan bil våldtagen och/eller utnyttjad. Inte heller domstolen har menat det utan det är vissa skribenter på Aftonbladet som hittat på den skrönan. Brott handlar fortfarande inte om vad offret gör utan vad gärningsmannen gör. Ingenstans i lagen står det något i stil med "Om offret var fullt så kan det inte bli våldtaget". Begreppsförvirringen är total.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-07 16:54:00
|
|
Kalle G |
Hur kan du skriva "Det handlar inte om den här killen är skyldig eller inte"? Det var ju han som var åtalad, och skulle ha dömts till fängelse om det bevisats att ett brott var begånget. Det handlade väl om honom i högsta grad!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-07 17:24:00
|
|
Kent Davidsson |
Tänk om killen också har minneslucka från själva samlaget. Vem har då våldtagit vem CL?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-07 17:44:00
|
|
Michael Bärlin |
Christina, anser du att bevisfrågan är helt irrelevant? Det är så jag tolkar din text.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-08 09:53:00
|
|
Kalle G |
Men det är klart, tjejer är ju vana redan när de är små att de kan peka ut "bråkstakar" på dagis och lågstadiet utan att ifrågasättas. När de blir större kan de få högre betyg genom att fjäska med lärarna. Jag förstår att det kan bli en chock för vissa när de blir stora och hävdar något i en domstol, och plötsligt krävs det BEVIS för att den utpekade ska straffas...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-08 11:53:00
|
|
Jörgen |
Kan berusade ha sex utan att det är våldtäkt, Christina?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-08 17:07:00
|
|
Kalle G |
I ditt första stycke påstår du att Michael skrivit att det saknas bevis. Men det gjorde han väl inte alls. Han skrev ju just att det enda det FANNS bevis för, var att det hade förekommit ett samlag. Är detta ett brott? Var ju just frågan han ställde!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-09 09:17:00
|
|
Michael Bärlin |
Vad trist att Christina inte behagar svara på kommentarerna. Men typiskt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-09 15:24:00
|
|
Kristoffer |
Som vanligt är artikeln oerhört blind!!Tjejer har en enorm makt gentemot killar då det anklagar för sexbrott!!! Det händer likväl tjejer som killar att man ångrar ett samlag ifrån en blöt kväll på krogen!! Tjejen kan alltid "rättfärdiga" sig genom att säg att hon var för full!! Tänk om killen skulle säga det samma..Folk skulle i allmänhet skratta åt honom! Domar utan bevis enbart på målsägarens uppgifter är en skandal för rättsamhället!
|
| |