Inlägg #1: Postat: 2002-10-04 17:41:00
|
Marcus P |
Ja, så ta mig faan om du inte har rätt för en gångs skull. Rättssäkerheten måste gälla - även om det handlar om sexbrott. Vilket man kan tycka att även Aftonbladet borde begripa. Brasklapp: NEJ jag påstår INTE att sexbrott inte förekommer
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-04 20:25:00
|
fisolof |
Sensmoralen: knulla aldrig med en berusad kvinna, du vet aldrig vad hon kan hitta på när hon nyktrar till…
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-05 09:44:00
|
Hans |
Nej! Sensmoralen är att Aftonbladet är full med skit...varför skulle kvalitén på deras kriminalreportage vara bättre än deras slutsatser av statistiska undersökningar, deras kändisreportage eller deras artiklar om datorer eller teknik.
För övrigt anser jag att kvällstidningarna bör bojkottas.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-06 20:14:00
|
Lordh |
länge leve kvällspressen...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-07 09:55:00
|
Jesper N |
Men om man kan visa att hon inte varit vid medvetande?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-07 11:10:00
|
Puppi |
Att ha sex med en medvetslös person är faktiskt straffbart... Det var det åklagaren ville få prövat i HD, om 2,2 promille var att anse som medvetslöshet. Nu ansåg inte domstolarna att så var fallet. Att förvänta sig korrekt juridisk analys av AB är väl att förvänta sig ett mirakel?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-07 12:14:00
|
Kringlan |
Tusan.. Im a fucking!!! criminal..
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-08 10:53:00
|
Oskarius |
Sann berättelse: En kvinna vaknade på natten och såg att mannen hade stånd. Hon blev kåt och kröp över honom och började samlaget. Mannen hann inte vakna till ordentligt förrän det gick för kvinnan och förblev ovetande om att han blivit knullad. Ska hon fällas för våldtäkt?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-08 13:27:00
|
nina |
Men va fan! Om en kvinna super sig till apstadiet, nyktrar till, konstaterar att hon blivit penetrerad av han-apan bredvid och slutligen konstaterar att hon helst hade velat slippa. Då får hon baske mej 1 tänka över sina alkoholvanor och sitt umgänge 2 skylla sej själv. VÅLDTÄKT är det då inte!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-09 14:06:00
|
alko |
Undar HUR de kan bevisa at samlag förekommit? Då jag har blackouter då minns jag absolut ingenting hur dum eller hur ont det än har gjort.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-17 01:31:00
|
foobar |
Naturligtvis är det inget misstag: Det är en noga uträknad feministisk propaganda som går ut på att smutskasta mannen. Nu ska män kastas i fängelse också, det är ungefär på samma nivå som nazism. Ska vi verkligen tolerera antagonistiska feminister som hotar att ödelägga hela samhället? Läs vad Doris Lessings säger om saken.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-22 17:39:00
|
Micke |
För det första är inte Aftonbladet en bra tidning i mitt tycke. För det andra är det ju sant att man är oskyldig tills brottet har bevisats. Och det är också sant att endast ett samlag har bevisats. Men kan ett samlag som man inte kommer ihåg betraktas som frivilligt? Är inte det normala att man brukar vilja uppleva och minnas samlaget? Om detta inte är fallet kan man ju starkt ifrågasätta om samlaget var frivilligt.
|
|