Vem försvarar slaveri Moodysson?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem försvarar slaveri Moodysson?.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-02 20:23:00
Lukas Moodysson
Var exakt i min artikel står det att jag vänder mig till människor som "försvarar sexuellt slaveri"?
Inlägg #2: Postat: 2002-10-03 09:46:00
Anders
Det finns många utsatta prosituerade, tex barn, som pga olika skäl inte kan, vill eller vågar "representera sig själva" som du så fint säger. Att då tala för dessa anser du vara att "stjäla deras röster"? Absurt.
Vilka åtgärder i samband med trafficking menar du utförs i okunskap och gör skada istf nytta?
Inlägg #3: Postat: 2002-10-03 10:04:00
Puppi
Jag förstår inte riktigt din slutkläm. Hur ska insikten om att det finns horor som valt sitt yrke helt fritt få slut på övergreppen? Genom att vi då kan införa statliga bordeller?
Inlägg #4: Postat: 2002-10-03 13:05:00
Pågen
Bra Michael. fortsätt få upp ögonen på alla de som är indoktrinerade av åsiktmaffian.
Vi som lever i väst-Skåne ser att det finns en anna verklighet än den som en enig vänstervriden mediekör pådyvlar folk
Inlägg #5: Postat: 2002-10-03 17:51:00
klurig
Jag föreslår statliga bordeller med Margareta Winberg som bordellmamma, nej förresten som bordellminister.
Inlägg #6: Postat: 2002-10-03 19:01:00
Gnurf
Moodyson - jag tror det ML försökte framföra, om jag inte missförstått honom, är att det var onödigt att skriva ytterligare en artikel om trafficking som alla redan enats om existerar och att det är en vidrig förtelse om det nu inte finns någon som försvarar det. Eller snarare, han utgick väl ifrån att du ansåg att någon hade försvarat det annars hade du inte skrivit den. Har jag förstått dig rätt ML? :P
Inlägg #7: Postat: 2002-10-03 23:32:00
Leon Lindberg
demokratisk moral har visat sig kollapsa under de illusioner människan skapat åt sig genom årtusenden av vankultur. Den Lyckliga Horan är en reell del av den degenerade kultur som fortsätter att skapa mänskligt beteende, ända tills den dag då vi vaknar upp ur vårt determinerade liv och inser att vi själva äger förutsättningarna för att skapa en värld där alla individer kan känna sig älskade. Tack Lukas för att du står upp och visar vägen.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-04 07:15:00
Göran "Kopplarn" Pärson
Ja håller med Mikael, de är jätteglada. Speciellt när man köper deras tjänster, vilken kvinna vill inte suga av en okänd man i okänd bil på en mörk plats mitt i natten för att sen tvingad utföra samma sak i baksätet på en polisbil när man försöker anmäla övergreppet. Mona Sahlin ville ju förresten stimulera tjänstesektorn. Ja alla é glada utan Sally, hon tog fultjack på en sketen toalett efter det hon fick tänderna utslagna av Benny; hon pyntade för dåligt...
Inlägg #9: Postat: 2002-10-04 12:56:00
klurig
365 miljoner torskar kan inte ha fel...
Inlägg #10: Postat: 2002-10-04 13:02:00
Lasse K
Jag är på din sida, Michael! Ge tanterna vad de vill... Jag tror dom gnäller för de fått för lite du vet vad...
Inlägg #11: Postat: 2002-10-04 13:16:00
dita
jag håller med dej marcus, vi måste lyssna på de prostituerade, höra vad det har att säga istället för att uttala oss om en verkligenhet som vi inte ens har varit i närheten av.
Inlägg #12: Postat: 2002-10-04 15:50:00
Dan
Olyckliga? OCH?!?! För egen del tror jag att lyckliga horor är fan så sällsynta, men det hör inte hit så länge de är prostituerade enligt ordets rätta bemärkelse. Dvs ingår ett FRIVILLIGT utbyte av pengar och sex. Om de sen mår illa och får men för livet av det är fullständigt ovidkommande.
Inlägg #13: Postat: 2002-10-04 17:32:00
förbannad
Varför kallar ni dessa tjejer som blivit kidnappade och tvingade till prostitution för horor? Det är ju fullständigt vidrigt av er. För att dessa är absolut inga horor, utan just kidnappade och förslavade människor.
Inlägg #14: Postat: 2004-07-21 13:38:00
Chris.X
Klockren artikel Michael! Tyvärr tror jag att du talar för döva öron / blinda ögon. De som gillar din artikel håller med dig, och de som inte tycker om den har skygglapparna på. Tunnelseende - Det är grejer det! Tyvärr så ser det nog inte vidare ljust ut i sverige när folk vägrar se verkligheten, och håller sig till det som är politiskt korrekt.
Laddar...