|
Inlägg #21: Postat: 2002-10-07 21:02:00
|
|
wendy |
Intressant att de flesta män omedelbart hamnar i försvarsställning när man börjar diskutera den här filmen. Istället för att diskutera hur hemskt trafficking är tar man upp filmiska brister eller felaktg statistik istället för att fokusera på ämnet.
Slutsatsen man kan dra är att de inte tar avstånd från det som händer Lilja eftersom de vet att deras sexvanor och kvinnosyn faktiskt reproducerar förtrycket. Ni är så himla genomskinliga!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-10-07 21:22:00
|
|
Cajza |
Många politiker är horbockar så jag finner det svårt att sätta tilltro till dem om det ska ske ngn förändring. När det är stora EU-toppmöten kommer busslaster med prostituerade för att tillfredsställa de hårt arbetande världsförbättrarna. Tomas Bodström och Lars-Erik Lövdén båda s har godkänt omplaceringar av kvinnomisshandlande poliser till att behandla just misshandlade kvinnor. Trafficking anses så oviktigt att 2 sic! poliser arbetar med frågan i hela Sverige och det på deltid.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-10-07 23:55:00
|
|
horolog |
Kvinnor gillar att se filmer om prostitution. Därför behöver vi flera filmer om horor i samhället.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-10-08 19:05:00
|
|
hat & co. |
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-10-09 13:27:00
|
|
Pågen |
Yrket behöver legaliseras, lincensieras och beskattas. Då slipper vi den dåliga prostitutionen.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-10-15 18:45:00
|
|
Konny Domnauer |
"Fattigdomens förbannelse" har någon en gång sagt. Bakom den sentensen finns det mest av världens elände av alla de slag. Jag går strax och ser filmen. Den behandlar just det ämnet, vad jag förstår. Lukas ditt uppsåt förtjänar allt beröm!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-10-19 15:23:00
|
|
Therese O |
"fantasy is what people want, reality is what they need" - lauryn hill. jag ville bara ta tillfället iakt och tacka dig för allt. freud sa en gång "att vara fullständigt ärlig mot sig själv är den största insats en människa kan göra". därför; tack för din ärlighet, lukas. tack för att den är stark nog att inte hämmas av rädsla. och tack för boken. och din kärlek till människorna.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-12-11 17:57:00
|
|
Johanna Pettersson |
Lukas tar hem många poäng med den artikeln. Jag sitter och funderar hur det kommer sig att män världen över är så här. Kvinnor också, ska även nämnas, om än till liten marginal. Som jag själv märkt och som Lukas också säger så är det oftast killar som viftar bort det här och vägrar att inse det moraliska felet/felen med att stödja den här "industrin". Inse verkligheten. Perfekt värld existerar inte. Men att säga att INTE köpa prostituerade, skulle vara gott nog, känns absurt. Men det är sant.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-01-10 20:08:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Torskar suger - även kvinnliga &
homosexuella torskar. De senare
tycks dock inte väcka nåra upprörda
känslor. Varför? Har de en
likt Europol straffrättslig immunitet? Varför denna ständiga dubbelmoral
från feminister & vänsterfolk?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-02-10 23:26:00
|
|
NaaWula- Berit |
Alla som gor ett jobb, ger ut nagot av sig sjalv, de kanske inte gillar det, men gor det mot betalning ar prostituerad. Titlar som taxichauffor, politiker, drottning Silvia, Pablo picazzo med fler. saljer sig eller sina tjanster. Vi maste lara oss att respektera flickan som overlever pa vad hon tjanar pa gatan. likval som vi respekterar Polisen som patrullerar pa gatan.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2003-02-10 23:26:00
|
|
NaaWula- Berit |
Alla som gor ett jobb, ger ut nagot av sig sjalv, de kanske inte gillar det, men gor det mot betalning ar prostituerad. Titlar som taxichauffor, politiker, drottning Silvia, Pablo picazzo med fler. saljer sig eller sina tjanster. Vi maste lara oss att respektera flickan som overlever pa vad hon tjanar pa gatan. likval som vi respekterar Polisen som patrullerar pa gatan.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2003-02-20 15:06:00
|
|
Peter Andersson |
Ta dig i Röven Lukas !!!!!!!!!1
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2003-03-08 04:33:00
|
|
Max |
Min slutsats är enkel. jag knullar hellre en prostituerad än en feminist. Det vore ju som att knulla Hitler, och tycka att det är funkar hur bra som helst. Låt människor göra sina val själva. Istället för att pila i detta, borde vi skapa en värld som ger alla människor optimala förutsättningar att göra dessa val. Hot och våld ingår naturligtvis inte en sån värld.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-01-01 20:30:00
|
|
Haydar |
Så idiotiskt överdriven är Moodyssons patos att man hellre ser en Buttman film än hans Politiskt korrekt kitsch.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-04-02 15:32:00
|
|
Linda |
Män är roten till det mesta som är, och gör ont i världen. Jag hatar inte män, men många av dem. Jag hatar alla äckliga, småsinta, korkade människor av vilket kön de än råkar vara. Sätt dem på gotland och bomba skiten.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-09-19 01:50:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
Pratat med många, kommit fram, Att vilken dag som helst skulle kunna gå till prostituerad. Varför? Därför att jag som MAN utnyttjas. Inte får erkänna känslor. Känslor som kräver, och den enkla vägen är att köpa. Nu har jag inte gjort det, men säger inte att jag aldrig skulle göra det. Vet att sanningen är att många kvinnor likaså är trasiga socialt- säljer, där mannen snabbt får sina känslors bekräftade, i skuggan av kulturen. Vad tror du Lukas? Välkommen till Sourze /Mvh Fredrik
|
| |