Sossarnas hatkampanj fortsätter

Den här tråden diskuterar artikeln Sossarnas hatkampanj fortsätter.
Inlägg #1: Postat: 2002-10-01 10:46:00
Anna Li
Du är skicklig Gustav och jag tycker du har rätt. Svenska media - särskilt aftonbladet - vinklar det dock till att miljöpartiet är sugna på makt och fina titlar. Visst det är en sossetidning - men hur många tänker på det? Jag tror aldrig att jag så tydligt sett aftonbladet bedriva partipolitisk kampanj. Det är lite otäckt, faktiskt. I grundskolan borde man få lära sig mer kritiskt tänkande....
Inlägg #2: Postat: 2002-10-01 11:38:00
Tobias J
Håller helt med det Gustav skriver. Det han skriver är ju inget kontroversiellt på något vist. Det är mer kontroversiellt att Mp och V aldrig tidigare sagt ifrån speciellt mycket. Det är verkligen på tiden.
Inlägg #3: Postat: 2002-10-01 11:52:00
Ayo
Oj, oj, vad vekt, vad vekt. Inte för att jag gillar SSU Egon-kampanjen sög brutalt hårt, men de försöker knappast få er att "framstå som maktkåta". Ni bevisar det ju själva. Lycka till mr JR. Du kanske blir ungdomsminister i en regering som har Lasse "soft-nazi" Leijonborg som statsminister och Alf "Israel har rätt till säkra gränser" Svensson som utrikesminister. Vad ni sade i valdebatten var värt noll. Kul.
Inlägg #4: Postat: 2002-10-01 16:40:00
Mikael S
Håller inte med dig i många sakfrågor Fridolin, men måste erkänna att du har rätt här. Det mest skrämmande måste dock vara att maktarrogansen och fördumninen inte bara är överallt inom SAP, även redan i ungdomsförbundet är indoktrineringen klar kring denna nonchalans och arrogans. Bara det faktum att GP idag gav regeringsförklaring utan en regering är ett skämt för svensk författning dessutom.
Inlägg #5: Postat: 2002-10-01 18:27:00
klas
Bra artikel, håller med. Men kan du förklara en sak för mig? Jag undrar varför mp är vänster överhuvudtaget? Jag menar, miljöpolitik borde gå precis lika bra att bedriva även med en mindre stats-sektor, det är väl utformingen på de skatter och avgifter man tar ut som ger miljöeffekt, inte hur pass stora de är? Om man tar ut 10 lägre skatt på miljövänlgit är väl den totala skatten oväsentlig?
Inlägg #6: Postat: 2002-10-01 19:10:00
Maria
Bra skrivet! Håller med Gustav till 100. SSU och sossarna är bara rädda. Ställ mera krav!
Inlägg #7: Postat: 2002-10-01 20:03:00
Peter H
Jag hoppas ni inte fegar i slutforhandlingen! Ett nyval vore MYCKET intressant. Tippar v -0, s -5, mp 2, fp 2, c1, kd och m -0
Mojlighet till mittenstyre kommer att locka manga fran sossarna.
Inlägg #8: Postat: 2002-10-02 08:23:00
Per W
Grattis Fridolin till uppgörelsen för samarbete med den djupt odemokratiska minoritetsregeringen! Ni verkar ha omvärderat en del saker den senaste natten......
Inlägg #9: Postat: 2002-10-02 11:46:00
Mikael S
Tja, och nu har MP egentligen föga oväntat vad deras "krav" hade för värde, och åter är man den dörrmatta man talat om. På ett sätt är jag glad att vi nu löst situationen, men nu får man väl hoppas att kalle-anka partiet MP åker ut nästa gång, nåt annat kan väl inte ske?
Inlägg #10: Postat: 2002-10-03 02:26:00
Makargunga
Klart de partier som utgör regeringsunderlaget ska ha ministerposter.
Laddar...