Tack för denna gång

Den här tråden diskuterar artikeln Tack för denna gång.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-30 13:07:00
KYREUS
Väntar redan på Din retur, kära Marita. Värna Din sensibilitet och lyckat till med studierna.

- Sanningen vinner alltid i längden.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-30 13:22:00
Jesper N
Efter att ha följt debatten verkar det som att Michael och de flesta andra förstår, och beklagar, att kvinnan är utsatt, men inte tyckt att dina bevis för att det framför allt är sexindustrins fel har hållt hela vägen. Tyvärr har du inte gjort något annat åt det än att bli förbannad för att de inte håller med dig. Inte så moget. Det är inte anklagelser mot sexindustrin som får dig att framstå som onyanserad, det är dina onyanserade resonemang.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-30 15:03:00
Michael Lundahl
"...vad ni killar tydligen inte fattar...". Översättning: "Min argumentation gick inte hem så nu kallar jag er för trögfattade". Dessutom har jag aldrig betvivlat att om någon utsätts för övergrepp så sliter det självklart på psyket. Skott på fel mål. Det du aldrig lyckas med är att påvisa att försäljning av sex alltid är ett övergrepp. Det är det du ska koncentrera dig på. Resten är spark på öppen dörr.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-30 20:30:00
Marcus P
Min kommentar om vadet var ett sätt att lite halvhumoristiskt säga "Tröttnar ni två aldrig på att veva samma argument om och om igen?". För det är samma argument. Ni skulle ha kunnat posta samma två artiklar om och om igen. Att du gör en talibantolkning av min kommentar och får den till att bevisa att samtliga män bara bryr sig om pengar är det en antydan om sexköp där också?, det är faktiskt ditt eget problem. Men det är lite synd.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-30 20:42:00
Anonym kommentator
När det kommer till anonyma kommentatorer så har jag bara en sak att säga... och få er att fundera över: är det konstigt att vi vill vara anonyma då vi ofta möts på ett mycket dåligt sätt? Ingen kritik riktad mot just dig Söderström, men nog f-n liknar "debatten" inget annat än ett dagis många gånger!
Inlägg #6: Postat: 2002-10-02 10:35:00
Per W
Marita: ML och jag står väldigt långt ifrån varandra. Ja...och..?
Ni skriver väl förhoppningsvis i det här mediet för att påverka ALLA ANDRA att kanske börja dela er resp uppfattning. Eller har ni någon barnslig förhoppning att frälsa varandra från förhatliga ståndpunkter? Fortsätt gärna debatten, men kom med något nytt och intressant och spar på invektiven.
Laddar...