Inlägg #1: Postat: 2002-09-26 12:27:00
|
JoeHill |
Sveriges demokratiska system är felaktigt! Att ett 4 pati får så mycket makt är inte hälsosamt. Tänk om det var Sverigedemokrater eller stalinister som satt som vågmästare. En ändring i grundlagen är befogad.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-26 13:14:00
|
Mikael V |
Är lika irriterad som du Linda. och besviken. Har precis skickat iväg ett syskon till din text. Sen såg jag din. men ju fler vi är som skriker...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-26 13:21:00
|
Peter H |
Det finns ett stort tankefel hos många av de som tycker att mp har storhetsvansinne. Tankefelet är att valresultatet skulle säga att vi i genomsnitt vill ha 4 inblandning av mp politik...forts
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-26 13:49:00
|
sten |
Jag tror det slutar med att de går i opposition, det ger mest kredit hos medlemmarna men sakpolitiskt är det bättre att vara minister över ett område. Lätt att peka på vad man har uträttat
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-26 14:04:00
|
Sara |
Av riksdagspartierna så sympatiserar jag mest med mp och vp. Som jag ser det är s en bromskloss för att dessa partier ska få sina röster hörda: eftersom s envist vill ha hela makten, så ser de till att de reella alternativen enbart står mellan högern och s.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-26 14:13:00
|
Puppi |
Vad sjutton! More power to them. Det är väl bara intressant att någon rör om i den sävliga grytan? Så Pösmunkarna får anstränga sig lite och inte bara glida på.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-26 14:35:00
|
Tobias J |
Miljöpartiet gjorde ju klart innan valet att de ville ha ministerposter för att sitta med i regeringen. Enda misstaget de gjorde var att förvänta sig att Göran skulle göra som man gör i stort sett alla andra europeiska länder; dela med sig av makten. Lite fånigt att lägga alla skuld på Mp.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-26 15:10:00
|
sten |
Göran Perssons taktik verkar gått hem hos opinionen, offentliggörande av förhandlingsbud, utmarch ur för handlingarna. Svagheten hos Mp är väl om de verkligen vågar fullfölja att gå in i en borgerlig regering. Då har man inte disponerat förhandlingarna rätt
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-26 16:15:00
|
Olof Öberg |
Muuuuuu!!! Nu skall banne mig röstboskapen slaktas. Som sanna djurvänner så har förstås mp räddat sin egen ko undan slaktaren. Befriande att någon inom den rödgröna röran till slut hade kurage nog att vägra låta sig utpressas av maktfullkomliga betonghäckar. Om s vill bilda regering får de faktiskt inse att detta är 2002 och inte 1962.
|
|