Fy Fan Gardell

Showing page 11 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Inlägg #201: Postat: 2002-09-24 16:21:00
Jonas
I och med att vi såg att heterosexualiteten i sig KAN vara problematisk, så skall den ifrågasättas eller hur? sänker mig bara till din nivå så att du fattar vad det är du håller på med
Inlägg #202: Postat: 2002-09-24 17:04:00
Christer H
Jonas, du pendlar mellan demagogisk pajkastning och intressanta trådar att nysta vidare i. ALLA problem bör man väl försöka undvika? Att heterosexuella par kan vara sterila, eller få barn av misstag, gör väl inte homoparets problem mindre, eller? Jag har aldrig diskuterat er rätt att existera! Du verkar vilja få debatten att handla om huruvida olika sexualiteter skall accepteras. DET är inte det jag diskuterar! Jag är ytterst liberal i dessa frågor, se tex. vad jag skriver i porrfrågor.
Inlägg #203: Postat: 2002-09-24 17:11:00
Christer H
De flesta heteropar kan få barn tillsammans. De flesta oönskade barn kan undvikas genom preventivmedel eller i värsta fall abort. Homopar KAN INTE avla barn gemensamt, därför är homosexualiteten MER problematisk. Notera, detta utan att ta med fördomar och föföljelse-aspekten. Det är ingen "låg nivå" på argumenterandet. Att det är så, kan vi nämligen inte bortse från. Mvh CH
Inlägg #204: Postat: 2002-09-24 17:22:00
Christer H
Poängen med hela denna diskussion, var väl hur och på vilket sätt barn bör sättas till världen? Och då diskuterar vi helt plötsligt BARNENS rätt och inte de vuxnas, oavsett sexuell läggning! Jag tillhör dem som anser att barn behöver kärlek och trygghet ffa. Det skall de kunna få från nära vuxna av bägge könen! Jag håller med Horal om att Gardells barn får tveksamma förutsättningar i dessa avseenden. Mvh CH
Inlägg #205: Postat: 2002-09-25 10:48:00
Jonas
"Homopar KAN INTE avla barn gemensamt, därför är homosexualiteten MER problematisk". Det är det DU anser ja. "Det skall de kunna få från nära vuxna av bägge könen!" Alltså anser du att människans kön är viktigare än människan i sig. Tyvärr är du långt ifrån ensam om den uppfattningen.
Inlägg #206: Postat: 2002-09-25 10:51:00
Jonas
"Jag tillhör dem som anser att barn behöver kärlek och trygghet ffa" Men du stannar inte där! Vad är det då du mernar med "framför allt". Du tar dig sedan också rätten att definiera "vilken typ" av människor som skall ge detta vilka kön dessa skall ha Det anser jag vara diskriminerande. Det finns större skillnader "inom" könen än vad det gör emellan dem. Återigen, kärlek o trygghet har inget med varken kön el. läggning att göra.
Inlägg #207: Postat: 2002-09-25 16:08:00
Christer H
Vem som helst som läser mitt inlägg 203, kan inte annat än att hålla med om att homoparet HAR problem som heteroparet INTE har... Ist. för att argumentera emot, noterar du bara att det "är vad DU anser ja". Det uppenbara kan inte ens Jonas bortförklara.... Och igen, suck! lägger du ord i min mun jag aldrig yttrat. Vuxnas kön är självklart INTE viktigare än de vuxna i sig! Lägg av med sånt skitsnack!
Inlägg #208: Postat: 2002-09-25 16:12:00
Christer H
Du anser att min och massor av psykologer och terapeuters syn på män och mödrars olika betydelse för barns utveckling, är... diskriminerande? Jag kanske tom. hetsar mot din "folkgrupp"? Men, var lugn Jonas snart är det nog olagligt att skriva som jag gör här. Då lär jag bli ganska ensam, är du nöjd då? Mvh CH
Showing page 11 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Laddar...