Fy Fan Gardell

Showing page 5 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Inlägg #81: Postat: 2002-09-19 11:50:00
Jonas
Nej jag skulle itne kalla mamma för Kalle. Jag skulle berätta att ina föräldrar båda var kvinnor el. båda var män. Precis osm vissa har tjocka förääldrar, andra smala, andra långa andra korta. Det viktigaste är väl hur föräldrarna ÄR SOM MÄNNISKOR, inte om de tillhör det ena el. det andra könet.
Inlägg #82: Postat: 2002-09-19 11:52:00
Jonas
Ok, du dömer människor efter huruvida de bidrar till fortplantningen el. ej. Men du avslöjar dig! Det är inte bara det! För annars skulle du också förkasta att t.ex. vissa unga män endast tänder på äldre kvinnor som passerat klimakteriet. Ska dessa män enligt dig klassas som "perversa" avvikande" , icke önskvärda etc?
Inlägg #83: Postat: 2002-09-19 11:53:00
Jonas
Du skulle oxå i så fall förkasta och skrika dig hes över att vissa kvinnor väljer att leva ett liv som singel och som en del hollywoddstjärnor adoptera istället för att biologiskt föda barn. Du skulle i så fall klassa dessa människor som perversa, avvikande, sjuka etc? varför gör du inte det?
Inlägg #84: Postat: 2002-09-19 11:56:00
Jonas
"Kan det vara så att alla dessa länder har fel och det är bara ni bögar/flator som har rätt?" I de allra flesta utav världens länder är kvinnan per definition o i lagstiftningen underställd mannen som hos oss för 100 år sedan De är i majoritet, men innebär det att de har rätt, bara för att de är många fler än oss?
Inlägg #85: Postat: 2002-09-19 11:58:00
Jonas
Man kan vända på det: och här borde DU snarare få dig en tankeställare: känns det inte konstigt att det just i de länder som har en primitiv syn på kvinnan och på en del andra saker, ockås har de betr. homosexuella att det är sjukt, preverst, olagligt ect? Och: känns det inte kosntigt att det var just så vi i Sverige tyckte när vi var fattiga alltså förr i tiden?
Inlägg #86: Postat: 2002-09-19 11:59:00
Jonas
Får du dig inte en tankeställare när du ser att det är just i den del av världen där flest antal människor har utbildning, har förstått att kvinnan är jämställd mannen osv. som homorättigheterna också kommit upp på den pol. dagordningen? Ser du inget samband?
Inlägg #87: Postat: 2002-09-19 12:02:00
Jonas
I fattiga länder, där få har utbildning och den mesta energin lite krasst går åt att överleva, där lägger man stor vikt vid moralfrågor och fördömer allt som inte "anses normalt" t..o.m m. dödsstraff I vår del av världen börjar folk äntligen inse att det finns viktigare saker att bekämpa än ofarliga och irrelevanta saker som vilken sexuell läggning man har. Förutom vissa...
Inlägg #88: Postat: 2002-09-19 12:03:00
Christer H
Oskar svar 62, du är inte rätt person att komma med mästranden. DU har med det grövsta språk, "idiot...inkontinent dravel.." osv., attackerat en motdebattör som inte tycker som du. Utan argument- endast påhopp! Jag har aldrig pratat om hets mot folkgrupp, det är DU som gör det. Jag delar inte bronx åsikter, vilket du verkar vilja påskina. Mvh CH
Inlägg #89: Postat: 2002-09-19 12:05:00
Jonas
"40 000 barn som har homosexuella föräldrar, hmm tycker du inte det illa nog då; måste det bli ännu fler?" Nej, för min utgångspunkt är inte som din att homsexualitet är något som måste "bekämpas". Jag lägger ingen vikt vid en människas läggning, alltså tycker jag varken bu el. bä om att det blir fler som har homosexuella föräldrar. Homosexuella är varken bättre el. sämre än andra människor. Men du har fått en hang-up på att homosexualitet är något fel.
Inlägg #90: Postat: 2002-09-19 12:07:00
Jonas
När du kommenterar min jämförelse med judar o svarta så talar du endast om fortplantningen. Du hänger upp dig på något i den sexuella akten som sker i snitt 1,5 ggr i en människas liv, utav de som "fortplantar sig".
Inlägg #91: Postat: 2002-09-19 12:15:00
Jonas
Ch, jag får aldrig riktigt kläm på vad du tycker. Vet att du ej håller med bronx, men å andra sidan så känns det som du när du väl lägger dig i, indirekt alltid försvarar de som har en negativ bild av homosexuella. Du ger dig på O...men kommenterar inget om den sjuka bild som bronx har av att vissa råkar vara homosexuella. Säga vad man vill om O:s uttalande, men det är väl ljusår ifrån bronx:s människosyn? Eller?
Inlägg #92: Postat: 2002-09-19 12:15:00
Christer H
Det borde ha ett intresse för alla att inte lögner sprids. Många tror tex: att 10 av befolkningen är homos, när sanningen ligger på nån procent. De flesta vet en hel del om homosexualitet, men ytterst lite om hur den mångdubbelt större gruppen bisexuella lever. Orsakerna till onormala sexuella inriktningar är helt tabu att prata om, än mer att forska i. Varför? Mvh CH
Inlägg #93: Postat: 2002-09-19 12:27:00
Christer H
Oskar har jag haft en uppgörelse med i andra sammanhang. Därav mitt svar till honom här. Jag anser att man skall visa även åsiktsmotståndare respekt, det gör inte Oskar. Jag har respekt för bronx åsikter, men inte hans ordval. Man kan uttrycka sin tvekan utan att nedvärdera de medmänniskor som har en annorlunda läggning. Mvh CH
Inlägg #94: Postat: 2002-09-19 12:49:00
bronx
Men Jonas, sakfrågan handlar väl om sexuella läggningar som kan bidra eller ej till fortplantning, så varför blandar du ihop det med judeförföljelse och rasismen? Är inte det bara ett försök att sätta en negativ stämpel på din motpart? Ditt resonemang om andra länder är intressant, men kan du tala om för mig vilket land som tillåter homos adoptera? Fast jag tycker detta är bara ett lyxproblem hos rika länder.
Inlägg #95: Postat: 2002-09-19 12:51:00
bronx
unga män som endast tänder på äldre kvinnor som passerat klimakteriet kan väl också anses som avvikande ur ett fortplantningsperspektiv. Jag har inte påstått att en homo är per definition en dålig människa även om många uppträder provokativt och är promiskuösa. Jag vill främst poängtera vilka konsekvenser en utbredning av homosexualitet kan innebära för samhället.
Inlägg #96: Postat: 2002-09-19 13:09:00
Jonas
"sakfrågan handlar väl om sexuella läggningar som kan bidra eller ej till fortplantning, så varför blandar du ihop det med judeförföljelse och rasismen?"Därför att det handlar om att inte respektera/acceptera en människa utifrån vad den är, utan att eg. önska "ändra" på den alt. se dess väsen som något icke önskvärt
Inlägg #97: Postat: 2002-09-19 13:13:00
Jonas
Som jag ser det är fortplantningsinstinkten redan från början något som inte ALLA individer har, utan endast mänskligheten i dess helhet. Därför rangordnar jag inte sexuella läggningar utifrån ett fortplantningsperspektiv utan endast utifrån vad de har för effekt på samhället skada el. inte skada.
En sexuell läggning som bygger på ömsesidig föreståelse kan i mitt tycke aldrig vara "fel". Det skall andra fullkomligt låta bli att lägga sig i , såvida inte en part skadas.
Inlägg #98: Postat: 2002-09-19 13:15:00
Jonas
Min koppling till judar och svarta är helt relevant, det tillstyrks av alla som arbetar med mångfaldsfrågor. Det är inte en tillfällighet att just de som har främlingsfientliga åsikter, oftast också har uttalade homfoba åsikter. främling det annorlunda, det kan vara en med en annan läggning eller t.ex. en med en annan nationalitet, hudfärg
Inlägg #99: Postat: 2002-09-19 13:17:00
Jonas
Vissa idioter hävdar att judendomen leder till dekadens, är osund och att vi inte bör beblanda oss med sådana. Andra stollar menar samma sak fast med svarta. Sedan finns det de som med ljus o lykta söker återsjukdomsförklara människor utiofrån vilket kön de råkar tända på.
Inlägg #100: Postat: 2002-09-19 13:19:00
Jonas
Jag vill leva i et samhälle där varje individ behandlas med exakt lika mycket respekt oavsett hudfärg, religion, eller sexuell läggning. Vi är många som därför ifrågasätter sättet på vilket man historiskt sett har behandlat t.ex. homosexuella. Det finns ingen logik i att "motverka" en sexuell inriktining bara för att den inte per definition bidrar till fortplantningen.
Showing page 5 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Laddar...