Fy Fan Gardell

Showing page 10 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Inlägg #181: Postat: 2002-09-23 12:07:00
Jonas
Dessutom så kan ju homosexuella skaffa barn, fast de inte gör det inom ramen för den gudomliga kärnfamiljen. Så bronx borde alltså jämr sig över att så få VILL bidra till fortplantningen, snarare än att jämra sig över en viss sexualitet som som sagt dessutom KAN bidra till fortplantninge
Inlägg #182: Postat: 2002-09-23 12:13:00
Jonas
CH. Alltså ovilja att ha barn är än mer ett problem för barnafödande än homosexualitet eftersom vi som Gardell såg KAN skaffa barn - det finns ingen evig princip om att just exakt de som skaffar barn också tar hand om dem Oviljan alltså oavsett sexualitet borde vi inte forska på dessa: orsaker: varför har de blivit som de är, vad har gått snett, hormonbalans? dominant mor?
Inlägg #183: Postat: 2002-09-23 12:16:00
Jonas
Det skulle väl vara intressant? Dessa perversa män och kvinnor som gör annat än att leva enligt den grundläggande driften. Dessa avvikare som vill förverkliga sig och som sedan kanske upptäcker att det är för sent. Det är väl intressanta studieobjekt. De ÄR ju ett problem om vi tänker i fortplantningstermer
Inlägg #184: Postat: 2002-09-23 15:21:00
bronx
Jonas, jag tvivlar inte på att du trivs med din sexuella läggning. Men samtidigt tycker du att homos också längtar efter barn… så det är väl skönt att det finns några heteros som kan avla åt er, eller hur?
Inlägg #185: Postat: 2002-09-23 15:24:00
nix
Fallet Gardell är ett experiment som jag anser kan leda till oönskade följder. Mamman i frågan kommer säkerligen att vilja vara nära sitt barn. Detta behöver inte vara ett problem så länge det handlar om vänner eller bekanta som bor nära varandra, men allt kan snabbt ändra sig om förhållandena ändras, för att inte tala om andra känslomässiga komplikationer.
Inlägg #186: Postat: 2002-09-23 16:25:00
Jonas
1. Jag kan avla själv. Kan inte hjälpa att du inte insett att homosexuella KAN skaffa barn biologiskt, men vi kan inte göra det med vår partnerexakt som heterosexuella som adopterar, men det har du inte fattat ännu
Inlägg #187: Postat: 2002-09-23 16:27:00
Jonas
2. Dito. du kunde lika gärna sagt till ett heterosexuellt sterilt par: "Jaha, barnlängtan i alla fall? Tur att det finns andra heteros som kan avla åt er, eller hur"?
Inlägg #188: Postat: 2002-09-23 16:29:00
Jonas
"Jonas, jag tvivlar inte på att du trivs med din sexuella läggning" Trivs du med din? Verkar inte så.
Inlägg #189: Postat: 2002-09-23 16:30:00
Jonas
Eller bronx: Eller kända singelkvinnor i Hollywood, det är väl tur att det finns heteropar som kan avla adoptivbarn åt dem, inte sant bronx?
Inlägg #190: Postat: 2002-09-23 16:45:00
bronx
Jag vet att det finns heteros som behöver adoptera. Men även dessa kan anses som en avvikelse och vi får hoppas att dom förblir just avvikelse, alltså en minoritet. Jag respekterar dessa som behöver adoptera men för den skull behöver jag inte tycka att en förökning av infertila par är önskvärt.
Inlägg #191: Postat: 2002-09-23 18:11:00
Christer H
Signaturen "Jonas", väljer att "missuppfatta" mitt inlägg 173 totalt. Jag nämner INGET ALLS om folk som medvetet väljer att inte skaffa barn. Jag ser INTE människor! som "först och främst avelstjurar". Jag ser INTE sexuella beteenden som inte leder till avkomma, som något problem. Allt detta tar han helt ur luften! Detta är ett ytterst dåligt sätt att föra debatt. Mvh CH
Inlägg #192: Postat: 2002-09-23 18:16:00
Christer H
Jag säger DÄREMOT, att de som vill avla barn med dem de älskar, OCH är homosexuella, har problem. Det borde till och med Jonas och RFSL kunna medge, men det kommer dom aldrig att göra. För det innebär att HS i sig kan vara problematisk, och värd att undvika... Mvh CH
Inlägg #193: Postat: 2002-09-24 15:58:00
Jonas
Nej, det är klart att det KAN vara problematiskt! Men vad i världen är det som inte KAN i vissa fall vara problematiskt? Vi har i vår kultur en företeelse som heter adoption, som gäller par som av den ena el. anledningen inte kan få barn biologiskt. Dessutom KAN det för många homosexuella innebära NOLL problem att just den ena parten skaffar ett biologiskt barn och att den andre adopterar. Det ÄR en möjlighet, det borde väl Christer H och alla homofober också kunna erkänna.
Inlägg #194: Postat: 2002-09-24 15:59:00
Jonas
Men det skulle de aldrig göra, för det innebär också att de skulle erkänna att homosexualitet absolut inte behöver vara ett problem. Och att det därför inte behöver undvikas om det hade kunnat undvikas- ingen sexuell läggning kan "ändras". Inte mer än att en heterosexuell man undviker att gifta sig med en kvinna som inte vill ha barn/kan få barn med honom.
Inlägg #195: Postat: 2002-09-24 16:04:00
Jonas
Det finns ingen naturlag som säger att just de som "tillverkar" barn också skall ta hand om dem.I många fall är det t.o.m. önskvärt om de inte gör det. Men visst är det problematiskt för ett homopar som vill tillverka barn tillsammans, eftersom det per definition inte fungerar. Men vad är det för skillnad mellan ett sådant par och ett heterosexuellt par där ena parten är steril?
Inlägg #196: Postat: 2002-09-24 16:07:00
Jonas
Att säga att det inte är önskvärt att vara steril om man vill ha barn är däremot helt okontroversiellt. Men som bekant är en homosexuell lika sällan som en heterosexuell steril.
Inlägg #197: Postat: 2002-09-24 16:11:00
Jonas
"För det innebär att HS i sig kan vara problematisk, och värd att undvika..." Om man utgår från att varje människa på jorden till varje pris vill ha barn med just den person de älskar, så kan det vara problematiskt. Men var lite pragmatiskt, Christer. Världen ser inte ut så och har aldrig gjort.
Inlägg #198: Postat: 2002-09-24 16:13:00
Jonas
En homosexuell person som känner barnlängtan kan mycket väl och har oftast förlikat sig med iden om att han/hon inte kan avla barn med partnern. Då kommer vi tillbaks till idén om vem som föder barn och vem som tar hand om dem ofta sammanfaller det, men inte alltid..tack o lov...
Inlägg #199: Postat: 2002-09-24 16:15:00
Jonas
Alltså är det inget problem med att var homo oftast inte heller om personen i fråga känner barnlängtan Och vem har då problem? Jo, de som har svårt att acceptera att även sexualiteten hos människor är olika. Och att det inte är något konstigt med det. DETTA problemet kan och bör undvikas.
Inlägg #200: Postat: 2002-09-24 16:18:00
Jonas
Ett heterosexuellt par kan bli med barn "av misstag". Dvs, att barnet inte var önskat. Det KAN vara problematiskt om man inte vill ha/vill ha fler barn. Det borde Christer H och homofober också erkänna. Men det skulle de aldrig göra. För det innebär att heterosexualitet i sig kan vara problematisk, och värd att undvika...
Showing page 10 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Laddar...