|
Inlägg #161: Postat: 2002-09-21 21:10:00
|
|
Oskar S |
du är allt bra trög, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #162: Postat: 2002-09-21 21:12:00
|
|
Oskar S |
Du kan gå hem nu. Jag är färdig med dig.
|
| |
|
Inlägg #163: Postat: 2002-09-21 23:11:00
|
|
Christer H |
Sorgligt...... 162 inlägg till vilken nytta? Har någon blivit klokare? Har någon förståelse mellan oliktänkande uppstått? Nä, här frodas bara hat och polarisering. Tänk över det, Oskar och bronx. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #164: Postat: 2002-09-22 08:12:00
|
|
bronx |
du är inte alls färdig med nåt din djävla tönt. du har inte ens börjat med nånting överhuvudtaget. du har bara förpestat och saboterat andras försök till en konstruktiv debatt här. Tyvärr finns det gott om kräk som du, som alltid försöker kompensera sin egen underlägsenhet genom att spela dryg och arrogante. Men du kommer inte långt med dina metoder, dessa är ju allt för gamla och ruttna.
|
| |
|
Inlägg #165: Postat: 2002-09-22 08:13:00
|
|
bronx |
Sorry Christer H, ibland känner jag mig tvungen att tala med bonden på bondens vis, men dessvärre måste jag hålla med dig.
|
| |
|
Inlägg #166: Postat: 2002-09-23 09:14:00
|
|
Jonas |
bronx, återigen talar vi förbi varandra. Du ser min homosexualitet som har "orsakats" genom att ngt har "gått snett". Inte jag. Jag har inga problem med min manlighet har du? Inget har gått "snett" i min utveckling. Synd för dig att du vägrar acceptera faktum; att ingen sexuell läggning kan "förklaras" med enkla lösningar.
|
| |
|
Inlägg #167: Postat: 2002-09-23 09:15:00
|
|
Jonas |
Det roliga med dig är att du fortfarande inte fattar att ditt "oliktänkande" är värt lika mkt el. lite respekt som rasisters. Visst, du får yttra dig, men du får också vara beredd på att ta en del skit när du ifrågasätter människors grundläggande rättighet att leva deras liv utifrån vad de ÄR.
|
| |
|
Inlägg #168: Postat: 2002-09-23 09:18:00
|
|
Jonas |
Enligt mitt sätt att se på saken är det bra mycket mer intressant att undersöka vad som har gått snett i ditt liv, varifrån dina unkna idéer kommer - eftersom du så ihärdigt vägrar att inse att homosexualitet inte är ett problem. Problemet är att vissa inte kan acceptera.
|
| |
|
Inlägg #169: Postat: 2002-09-23 09:25:00
|
|
Jonas |
"Det skulle vara intressant om du kunde förklara vad är det som gör att du bara tänder på en man och aldrig på en kvinna". Tja, varför ogillar jag att titta på fotboll, men älskar att jogga? Varför gillar jag DN , men ogillar SvD? Varför gillar jag pannkakor men hatar ärtsoppa?
Varför tänder jag inte på extremt feta, utan endast på lagom runda el. smala? Varför gillar jag TV4 men ogillar Femman?
|
| |
|
Inlägg #170: Postat: 2002-09-23 09:28:00
|
|
Jonas |
Det måste ju finnas en psykologisk förklaring. Blev jag slagen samtiditg som jag år ärtsoppa, läste SvD och tittade på TV5? Eller kan det vara så att det inte finns några enhetliga förklaringar till min personlighet? Personligen är jag rätt ointresserad, så länge jag mår bra. Hade jag varit homofob hade jag istället försökt ta reda på vad som gått snett i mitt liv.
|
| |
|
Inlägg #171: Postat: 2002-09-23 09:30:00
|
|
Jonas |
Hade det berott på att min farsa var homofob, och kallade allt han ogillade starkt för "fjolligt". Tyckte han att bögars existensberättigande kunde ifrågasättas? Då kanske han ahde färgat mig. Då skulle jag skaffa mig en utbildningm resa runt i världen, umgås med folk etc alla aktiviteter som gör att man får en nyanserad, realistisk syn på världe
|
| |
|
Inlägg #172: Postat: 2002-09-23 09:35:00
|
|
Jonas |
Inte undantagslöst tyvärr men ofta. Återigen; hur kommer det annars sig att just dessa aktiviteter är vanligast bland unga människor i västvärlden? Och av en "slump" så visar det sig också att dessa oftast ser på homosexualitet somjag gör det, alltså inte som ett problem utan "jaha, ung,lika intressant som att man har andra olikheter i livet".
|
| |
|
Inlägg #173: Postat: 2002-09-23 10:23:00
|
|
Christer H |
Homosexualitet ÄR ett problem om man vill skaffa egna barn, fortplanta sig. Och detta är den grundläggande mänskliga driften. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #174: Postat: 2002-09-23 11:44:00
|
|
Jonas |
Det är i så fall unga heterosexuella pars ovilja att skaffa barn också. Men inte stämplas dessa av vissa som preversa eller avvikande eller onormala. Och homosexualitet ÄR INTE ett problem ens för fortplantningen i sig, det har vi ju sett på senare tid. Barnlängtan har inget med den sexuella läggningen i sig att göra.
|
| |
|
Inlägg #175: Postat: 2002-09-23 11:48:00
|
|
Jonas |
CH ser människorna först och främst som avelstjurar. De människor som har en sexualitet som inte ger avkomma är ett problem, punkt slut. Så korttänkt är han. Tyvärr måste han upplysas om att livet är så mycket mer än att avla barn vilket som vi såg nu även homos kan! Vad är du själv CH, en människa eller en avelstjur?
|
| |
|
Inlägg #176: Postat: 2002-09-23 11:51:00
|
|
Jonas |
Homosexualitet är ett problem endast för korttänkta primitiva varelser som reducerar allt här i livet till att handla om fortplantning. Och om det ändå vore så...fortplantningens oförmåga just när det gäller personer av samma kön. De av olika kön som inte fortplantar sig ren ovilja, oförmåga, passerat klimakteriet etc har ju i a "förstått sig på sin natur" och provocerar således inte sådana som CH och hans vän bronx
|
| |
|
Inlägg #177: Postat: 2002-09-23 11:53:00
|
|
Jonas |
Hur många ggr skall det behöva påpekas: fortplantningsinstinkten ÄR INTE den grundläggande driften för ALLA individer, utan endast för mänskligheten som HELHET. Alltså är även de som inte bidrar lika "värdefulla" och önskvärda, oavsett vilket kön deras attraktion riktas emot.
|
| |
|
Inlägg #178: Postat: 2002-09-23 12:00:00
|
|
Jonas |
CH o bronx lever i den felaktiga tron att ALLA individer eg. biologiskt skall fortplanta sig således med motsatt kön och att om detta ej sker så är "något fel". Mer fel än så kan man knappt ha! En sådan värld har aldrig funnits. Det finns alltid "avvikare", inom alla områden, inte bara inom "fortplantningen". Och dessa avvikare utgör ett problem endast om någon kommer till skada.
|
| |
|
Inlägg #179: Postat: 2002-09-23 12:03:00
|
|
Jonas |
Avvikare som inte bidrar till fortplantningen finns ibland oss alla. Men det är just när man talar om homosexualitet som det blåses upp. Som sagt inte när det gäller en man o en kvinna som t.e.x inte VILL ha barn. Eller unga män/gamla kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #180: Postat: 2002-09-23 12:05:00
|
|
Jonas |
Jag påpekade tidigare till bronx att om det VERKLIGEN var fruktan för att mänskligheten skall dö ut, som drev hans homofobi, så är den fobin missriktad detta ville han inte svara på. För i det sammanhanget är oviljan att skaffa barn bland unga heteros bra mycket "farligare".
|
| |