Fy Fan Gardell

Showing page 4 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Inlägg #61: Postat: 2002-09-18 23:52:00
Oskar S
Jag tror knappast att rubriksättaren går att resonera med utan att ta till argument som han förstår skiftnycklar och rep men ändå:

Djur fortplantar sig för att de är PROGRAMMERADE för det. Människor däremot kan VÄLJA SJÄLVA. Inser du överhuvudtaget skillnaden? Vad kallar du infertila eller adopterande par? Jag blir aningen trött på hur väl biologistiska förklaringsmodeller passar medeltida åsikter. Men upplysningen har lämnat vissa i mörkret, tydligen.
Inlägg #62: Postat: 2002-09-18 23:53:00
Oskar S
F.ö är det du ägnar dig åt just sådant som inte får förekomma på sourze - se och lär dig Christer vad som kan anses falla under rubriceringen hets mot folkgrupp.
Inte för att jag bryr mig ett skit om det ovanstående dravlet,men det kan ju förefalla pedagogiskt med en exemplifiering.
Inlägg #63: Postat: 2002-09-19 07:17:00
bronx
"Djur fortplantar sig för att de är PROGRAMMERADE för det. Människor däremot kan VÄLJA SJÄLVA."
Just det, problemet är att människorna har många gånger valt och fortfarande kan välja FEL. Det ni vill är att påtvinga samhället ett experiment som ni själva inte har en aning om konsekvenserna. Men, who cares? det är ju bara ert ego som är viktigt, det är ju aldrig ert fel, utan alltid samhällets.
Inlägg #64: Postat: 2002-09-19 07:19:00
bronx
Jag förbehåller mig rätten att tycka att homosexualiteten är avvikande och icke önskvärt ur ett fortplantnings perspektiv. Jag förbehålla mig rätten att tycka det är obehagligt att bli utsatt för ett bögs sexuella närmande. Jag förbehåller mig rätten att tycka att barnen ofta ser upp till sina föräldrar och att ha två pappor och/eller två mammor är en absurditet som vilket barn som helst kommer att fatta och känna sig udda.
Inlägg #65: Postat: 2002-09-19 07:27:00
bronx
Men visst, det är ju jätte jobbigt när nån inte tycker som herr Oskar, därför tycker han att såna ska inte få yttra sig här på sourze, utan bara dessa som tycker ungefär likadant som honom. På så vis kan herr Oskar leva ostörd i sin lilla värld där han tror att alla tycker ungefär likadant.
Inlägg #66: Postat: 2002-09-19 09:03:00
Jonas
Visst bronx. Du förbehåller dig rätten att..Vad du fortfarande inte fattar är bara att ditt synsätt på homosexuella är EXAKT lika vedervärdigt som de som förbehåller sig rätten att anse att negrers hjärnor är mindre än vitas, att judar tillhör ett icke önskvärt och avvikande släkte, att muslimer är håriga apor etc. Bara du är medveten om att du inte är ett dugg mer upplyst än människor som hyser sådana åsikter, så är vi överens.
Inlägg #67: Postat: 2002-09-19 09:06:00
Jonas
Du är så driven av känslor. Att homosexualitet ÄR avvikande ur ett fortplant.perspektiv, det är sant. Men och? Utav alla sätt att ha sex på som inte leder till fortplantning, så väljer du bara ut homosexualitet som något förkastligt.
Inlägg #68: Postat: 2002-09-19 09:08:00
Jonas
"Jag förbehåller mig rätten att tycka att barnen ofta ser upp till sina föräldrar och att ha två pappor och/eller två mammor är en absurditet" Vilken logik! Barn ser upp till sina föräldrar om dessa är av samma kön blir det absurt. Alla fattar va? Då ser barnen plötsligt inte upp till dem längre, eller?
Inlägg #69: Postat: 2002-09-19 09:09:00
Jonas
Du vägrar sätta dig "utanför dig själv" och inse att du har verkligen problem med homosexualitet. Vem vill du hämnas på? Vad har hänt? Du verkligen förkroppsligar begreppet homofobi. Vad är du du EGENTLIGEN är rädd för?
Inlägg #70: Postat: 2002-09-19 09:11:00
Jonas
Men som jag skrev ovan bronx. Du har rätten att tycka precis vad du vill. Ett råd bara: nyansera lite betr. din syn på homosexualiteten. Du kan inte må bra av att bära på detta "hat" mot "de onaturliga".
Inlägg #71: Postat: 2002-09-19 09:14:00
Jonas
"Det ni vill är att påtvinga samhället ett experiment som ni själva inte har en aning om konsekvenserna" Vad säger du om de första "mörka" adoptivbarnen som kom till Sverige på 60-talet? Snacka om experiment! Rasismen i det homogena 60-talssverige var nog mer utbredd än homofobin är idag. Var dessa barn försökskaniner?
Inlägg #72: Postat: 2002-09-19 09:21:00
Jonas
CH: visst är jag intresserad av definitionen. Men jag vet också att människor extra mycket fokuserar på just den SEXUELLA dragningen, vilket jag tycker är fel o missvisande. Har dock aldrig påstått att den inte är viktig.
Inlägg #73: Postat: 2002-09-19 09:25:00
Jonas
Men du måste också förstå att den sexuella dragningen, till skillnad från den känslomässiga, KAN man manipulera med. Alltså anser jag att man mest bör gå efter det känslomässiga när man sorterar in sig i de eg. onödiga facken homo, bi eller hetero. Att t.ex. många bögar HAR haft sex med kvinnor förstärker min tes. För att ha sex med någon KAN du som sagt "tvinga" dig till.
Inlägg #74: Postat: 2002-09-19 09:29:00
Jonas
Att 40000 barn lever i en familj där minst en förälder är homosexuell kan inte förstås på många sätt. En förälder hyser sexuella o emotionella känslor för en annan av samma kön. Visst kan en del av dessa vara bi, vad vet jag? Men jag VET att det finns många som inte är det, trots att de som sagt har haft fru/man o barn.
Inlägg #75: Postat: 2002-09-19 09:30:00
Jonas
Den övergripande frågan är varför vi egentligen är så noggranna med att sortera in oss i dessa fack, som många psykologer hävdar endast är artificiella och med mkt svävande gränser.
Inlägg #76: Postat: 2002-09-19 09:50:00
pUs
Det vore fortfarande ganska kul att få veta varifrån den där siffran på 40 000 kommer. Det är minst sagt skrattretande att behöva ta till Aftonbladet ... som referens. Någon?
Inlägg #77: Postat: 2002-09-19 10:38:00
bronx
Varför är ni bögar så kvicka att dra paralleller med judeförföljelse, hat och rasism så fort nån uttrycker sig negativt om homosexualitet? Både judar och svarta kan fortplanta sig ju. Du sa att du har en mamma och en pappa grattis, men tänk om du "bara" hade två pappor, skulle du inte vilja veta vem dina mamma var och var hon fanns? Skulle du berätta till dina skolkamrater att din pappa hette Pelle och mamma Kalle?
Inlägg #78: Postat: 2002-09-19 10:46:00
bronx
Visst försöker ni vid parrelation efterliknar en hetero relation, där det finns en som är passiv kvinnlig och en som är aktiv manlig? Har du nån förklaring?
Inlägg #79: Postat: 2002-09-19 10:48:00
bronx
Och nu påstår du att det redan finns 40 000 barn som har homosexuella föräldrar, hmm tycker du inte det illa nog då; måste det bli ännu fler? Hur många länder som tillåter homos att adoptera? Kan det vara så att alla dessa länder har fel och det är bara ni bögar/flator som har rätt?
Inlägg #80: Postat: 2002-09-19 11:47:00
Jonas
Om jag adopterades bort till ett annat land skulle jag självklart fundera på mina biologiska föräldrar, på mitt urpsrung. Men detta skulle jag funderat på oavsett om mina adoptionsföräldrar hade samma el. olika kön.
Showing page 4 of 11: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11
Laddar...