|
Inlägg #41: Postat: 2002-09-18 16:26:00
|
|
Jonas |
Jag tror att du missuppfattar det hela pga att du hela tiden utgår ifrån det rent sexuella. Jag själv kommer tyvärr också in på det: "sätta på..ha sex med.." Det kanske kommer som en chock, men det är inte DET som är avgörande. Man KAN ha sex med någon man inte tänder på.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2002-09-18 16:28:00
|
|
Kalle G |
Ursäkta Jonas. Antar att dina 2 sista inlägg 38-39 besvarar min fråga. Jag såg inte dessa när jag skrev.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2002-09-18 16:29:00
|
|
Jonas |
Nej, om man identifierar sig som homo, bi el.. hetero är det VIKTIGASTE vilket/vilka kön man "blir förälskad i". Låt oss utgå ifrån känslorna istället så kanske du lättare fattar. En bög alltså en som endast kan ha kärleksfulla KÄNSLOR för någon av samma kön, KAN leva och ha sex med en kvinna. Visst, sexet och kärleken hänger ihop, men det avgörande är alltså känslorna, inte sexet.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2002-09-18 16:33:00
|
|
Jonas |
Ytterligare svar på 40: pga att det för många mig inclusive är extremt svårt att inse faktum och därför testar många flertalet ggr för att se om man ändå inte är hetero el. kanske lite bi. Men som sagt, det är känslorna som avgör.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2002-09-18 16:36:00
|
|
Jonas |
Återigen exemplet med heterosexuella som är med i gayporrfilmer och nej, CH de är inte bi eller homo alla Sex i sig med någon du inte tänder på, det är inte omöjligt. Däremot är det omöjligt att bli förälskad i någon. DET rår man inte över.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2002-09-18 16:48:00
|
|
Jonas |
Att endast ett fåtal är homosexuella jämfört med bisexuella, tror jag inte på. Anledningen till det är att jag i så fall skulle kategoriseras som bi, eftersom jag har haft sex med kvinnor vilket är rent absurt. Många bögar HAR haft sex med kvinnor, som experiment eller försök till "självövertygelse", vilket aldrig funkar. Man är vad man är.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2002-09-18 16:50:00
|
|
Jonas |
Jag skulle kanske mekaniskt kunna delta i en heteroporrfilm, om jag tyckte det var ok, ville tjäna pengar osv. Men för den sakens skulle innebär det inte att jag är hetero eller bi.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2002-09-18 16:52:00
|
|
Christer H |
Du rör verkligen ihop det, Jonas. Enligt alla definitioner är det den sexuella inriktningen som definierar ens läggning. Allså vad man tänder på. Och du påstår sen att sex kan män ha utan att tända... "Förälskade" har de flesta varit i många, i föräldrar tex. Vuxen parkärlek inbegriper sex, oomtvistligt. Varför ändra begreppen?? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2002-09-18 16:52:00
|
|
Kalle G |
Nej omöjligt är det inte. Men jag undrar fortfarande VARFÖR man har sex med någon man inte tänder på? I gayfilmerna får de väl betalt, men i övrigt? Jag förstår hur du menar, men i min öron låter det fortfarande konstigt, lite som en efterhandskonstruktion. Men om det är så du upplevt det så får jag väl tro på dig. Jag har ju ingen egen erfarenhet. Än ;-
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2002-09-18 16:57:00
|
|
Jonas |
Ja, det är den sexuella inriktningen, delvis. Men än viktigare är känslorna. Skall det vara så svårt att fatta att många bögar HAR haft sex med kvinnor UTAN att ha ha varit hetero el. bi?
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2002-09-18 16:58:00
|
|
Jonas |
Kalle G: vi lever i ett samhälle där endast heterosexualitet traditionellt har ansetts accepterat. Många som därför gradvis upptäcker att de är homosexuella, försöker förtränga detta. Och försöker leva "som heterosexuella", UTAN ATT VARA DET. Därför är det inte ovanligt att homosexuella har haft sex med kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2002-09-18 17:01:00
|
|
Jonas |
CH. 1. När jag talar om förälskelse så talar jag om den typ av kärlek vi har för en person utanför familjen som "hjärtat börjar banka för" och som vi ev. vill dela livet med. Kärlek till familjemedlemmar är en anna typ av kärlek.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2002-09-18 17:04:00
|
|
Jonas |
DEN förälskelsen visar sig antingen alltid mot ett kön el. mot båda. Det är DET som är avgörande även om vi felaktigt utgått ifrån att det ENDAST handlar om vilket kön man TÄNDER på 2. Det kön man tänder på är också en aspekt, men denna KAN TEORETISKT "övervinnas" om man vill Inte på så sätt att man VERKLIGEN lyckas ändra på det, men man kan "förställa sig", ha sex med ett kön man eg inte tänder på.
Skillnad: man kan inte bli förälskad i ett kön man inte tänder på.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2002-09-18 17:08:00
|
|
Jonas |
Det är inte att ändra begreppen. Varför vi antagligen missuppfattat är att "sexuell" på många språk handlar om könet, inte den sexuella akten i sig. Återigen: du har rätt i att det finns en naturlig koppling mellan det kön vi tänder på och det kön vi blir förälskat i. Men som sagt: skillnaden är att det är endast känslorna du aldrig kan lura. Kontentan: bögar jag själv kan ha haft sex med kvinnor, men förälskelsen infann sig aldrig.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2002-09-18 17:10:00
|
|
Jonas |
Jag trodde du var medveten om att den största myten inte konstigt om sexuell läggning, just handlar om att det är kärleken i sig som är avgörande ,inte sexet, även om sexet naturligtvis finns med.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2002-09-18 17:18:00
|
|
Kalle G |
Jonas svar 51 och även övriga: Jo, men du framställer det som att man är tvungen att ha sex med män eller kvinnor, och pga samhällets tryck så har du tidigare valt kvinnor. Men om du inte är förälskad och inte tänder sexuellt så är det ju ingen som tvingar dig, utan då finns ju alternativet att avstå också.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2002-09-18 17:57:00
|
|
Christer H |
Språket och dess begrepp är viktiga. Speciellt i fora där vi inte kan kommunisera på annat sätt. Säger du att 40 000 barn lever med homosexuella föräldrar, så bör vi ha samma definition på begreppet "homosexuell" för att kunna testa sanningshalten i påståendet. Du verkar inte intresserad av detta? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2002-09-18 18:45:00
|
|
Christer H |
Ordböcker om begreppet "homosexualitet"; "könsdriftens riktning mot person av samma kön" SAOB. "känslomässig och sexuell dragning till individer av det egna könet" NE, "a tendency to direct sexual desire toward another of the same sex" Webster. Gå gärna in själv och sök på "bisexualitet" också. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2002-09-18 23:34:00
|
|
Oskar S |
"Detta handlar om ett djävulskt experiment där barn används som försökskaniner av avarter som med skällsord försöker tysta ned oliktänkande. Ett experiment där ingen som vet exakt dess tragiska följder. Helt vanvettigt och groteskt. "
Den är klockren. Där satt den.
Dessa "lesbiskor" och bögar bögor?
är onda och bör anmälas till djurskyddsombudsmannen snarast. De bör inte ha hand om djur heller!
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2002-09-18 23:48:00
|
|
Oskar S |
OK, den förra roade mig kungligt.
Men den här går waaaaaaaaaay över gränsen.
"Även om du och dina gelikar inte klarar av eller inte är intresserade att fullfölja de av naturens mest elementära riktlinjer för kunna fortplanta sig, äger ni inte rätten att drabba oskyldiga barn in i ert osunda och bisarra sätt att leva."
|
| |