|
Inlägg #21: Postat: 2002-09-18 12:04:00
|
|
Jonas |
Men vilka som föder ett barn är inte alltid de som tar hand om det! Det borde du inse. Och om de som tar hand om det råkar vara två kvinnor som älskar varandra, istället för en man och en kvinna, är helt irrelevant. Förutom för dig som har sådana stora problem med det här med homosexualitet - undrar just vad som har hänt dig..
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-09-18 12:22:00
|
|
Jonas |
CH:
Länk: aftonbladet.se
Skall dock kolla upp. Det är ju inte säkert att siffran stämmer bara för att den står i AB menar jag.
F.ö. CH, vem håller du med - mig elelr bronx? Kan man en endaste gång få höra från dig exakt vad du anser i frågan?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-09-18 12:46:00
|
|
Christer H |
Jag "håller inte med" vare sig dig eller bronx, ni överdriver åt bägge håll. Vilken fråga exakt menar du? Det verkar mest vara annat än Horals artikel som debatteras, tyvärr. Kolla du upp siffran bättre. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-09-18 13:55:00
|
|
Jonas |
Siffran florerar lite överallt verkar det som. Har inte fått svar ännu, men enligt vissa så är det "en lågt räknad underskattning". Dock med en viktig skillnad: man talar om att minst 40 000 barn växer upp i en familj där minst en av föräldrarna är homosexuell, dvs. lever i en homosexuell relation. Hur många som har sitt fasta boende hos två föräldrar av samma kön har jag inte sett siffror på.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-09-18 14:18:00
|
|
Jonas |
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-09-18 14:23:00
|
|
Christer H |
Jag vill veta av vem och hur dessa siffror räknats fram. En "homosexuell" kan väl per definition inte få egna barn, annat än genom insemination. Och sexuell läggning är ju inte nåt man kan skifta efter behag...,eller? Så hur har dessa 40 000 kommit till? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-09-18 14:36:00
|
|
Jonas |
Rimligen handlar det om alla dessa män och kvinnor som alltid "varit" homosexuella, men som pga av omgivningens tryck skaffat partner av motsatt kön och skaffat barn trots allt. Det handlar inte om att skifta, utan om att ha förträngt sanningen.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-09-18 14:38:00
|
|
Jonas |
har själv en homosexuell bekant, som har en son från ett tidigare förhållande med en kvinna. Min vän inser dock nu att han eg. aldrig har varit något annat än homosexuell. Skillnaden var att det för några år sedan pga omgivningens okunskap var "otänkbart" att som homo leva ut sitt rätta jag.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-09-18 14:42:00
|
|
Jonas |
Jag är medveten om att det är svårt att förstå för en oinvigd, men för många är det inte omöjligt att leva ett helt falskt liv hade jag t.ex haft bronx som förälder så hade jag nog övervägt det - man tror ju på vad ens föräldrar säger hur korkat det än är.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-09-18 14:48:00
|
|
Christer H |
Skaffar man motkönad partner och barn! kan man inte vara homosexuell. Merparten av dessa barn har allså BISEXUELLA föräldrar. Det är någonting helt annat. Den bisexuelle kan välja partner och livsstil. Kan det vara så att "omgivningens tryck" får dem att kalla sig "homosexuella"? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-09-18 15:44:00
|
|
Jonas |
Nej, CH, där har du fel jag har redan vid flertalet tillfällen märkt att du inte har så bra koll på detta ämnet. Det finns massor av män o kvinnor som har haft partner av motsatt kön, men som identifierar sig som homosexuella. Jag är själv en bland dem så jag vet vad jag talar om.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-09-18 15:48:00
|
|
Jonas |
Under flera år av mitt liv hade jag relationer med tjejer/kvinnor. Successivt insåg jag dock att jag aldrig kunde vara riktigt lycklig utan en man, att det var det som fattades. mycket sakta men säkert gick det upp för mig att jag är homo. Och att jag alltid varit det, fast jag inte erkänt det, ens för mig själv. Massor av människor beskriver samma sak som jag. Sedan är det klart att det bland dessa OCKSÅ finns bisexuella, det säger jag inte emot.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-09-18 15:49:00
|
|
Jonas |
Hade jag vuxit upp på, låt oss säga 20-talet, så hade jag sannolikt levt ett falskt liv, levt med en kvinna och ändå vetat att det inte var det jag egentligen ville. Idag är det - som tur är - annorlunda, pga att allt färre har så inskränkta åsikter som t.ex. bronx.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-09-18 15:51:00
|
|
Jonas |
Du kanske vägrar tro mig, tror att jag är ett unikt fall, men där har du tyvärr fel. Jag skulle vilja säga att så gott som alla homos - under en kortare el. längre period av ens liv - förnekat "läget" och "levt" som hetero utan att eg. vara det.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-09-18 15:57:00
|
|
Jonas |
För vissa speciellt de äldre har denna förnekelseperiod varit längre -med den påföljd att de "hunnit" leva upp till "det sociala kravet" att skaffa fru o barn - men de många i a f ÄR och har alltid varit lika mkt homosexuella för det. Eller är du så dum så du tror att en bög per definition inte kan sätta på en kvinna?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-09-18 16:02:00
|
|
Christer H |
Jag har nog bättre koll på "detta ämne" än du tror. Du säger det själv flera ggr. tom., "identifierar sig som", "levt med en kvinna...inte det jag egentligen ville". Det handlar om en identifikationsprocess och ett val. Definitionsmässigt är ytterst få renodlat homosexuella, bisexuella mångfaldigt fler. Detta har debatterats under Guillou-artikeln. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-09-18 16:05:00
|
|
Christer H |
En "bög" som sätter på kvinnor är ingen bög, han är mer eller mindre bisexuell. Varför ändra begreppen? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-09-18 16:23:00
|
|
Jonas |
Det handlar om en identifikationsprocess, men viktigt: en identifikationsprocess där man successivt inser vad man "är" inte vad man "blir"!! Alltså är det inget val. Jag har satt på kvinnor, men är ändå bög, och ändå har på intet sätt valt min sexuella läggning!
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-09-18 16:24:00
|
|
Jonas |
Jag hade sex med kvinnor, men märkte först senare att jag inte fick ut någonting av det. Att fortsätta leva så hade naturligtvis ett VAL att förneka mig själv. Det valet kan man göra och det har många gjort Valet att vara bög el. inte vara bög, hade jag inte. Men det är det du har så svårt att förstå. Inte heller är jag bisexuell, eftersom jag inte får ut ett dugg av att ha sex med ens världens snyggaste kvinna.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-09-18 16:25:00
|
|
Kalle G |
Varför sätter en bög på en kvinna, om han inte vill eller är sexuellt attraherad av henne?
|
| |