|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-18 07:37:00
|
|
bronx |
Detta handlar om ett djävulskt experiment där barn används som försökskaniner av avarter som med skällsord försöker tysta ned oliktänkande. Ett experiment där ingen som vet exakt dess tragiska följder. Helt vanvettigt och groteskt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-18 07:38:00
|
|
Tantmaffian |
Cykla fortare, väggen närmar sig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-18 09:24:00
|
|
bronx |
Det var väl inte mycket till argument, men dock inte förvånande, vad kunde man ha förväntat sig av såna som du egentligen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-18 09:28:00
|
|
Jonas |
Börja inte nu igen lille bronx. Ta itu med din egna homofobi istället. Det enda hemska är väl att det fortfarande finns barn som växer upp i familjer där man inte respekterar människors olikhet och lika värde.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-18 09:30:00
|
|
Jonas |
Tror du inte att heteros som får barn är lika mkt el. lite egoistiska som homosexuella? Annars är du naiv. Djävulskt experiment? Herregud vad okunnig du är. Vet du att 40 000 barn redan idag växer upp med homosexuella föräldrar? Vet du att dessa varken mår sämre el. bättre än andra barn?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-18 09:36:00
|
|
pUs |
40 000 barn? Intressant. Var kommer den siffran ifrån?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-18 09:48:00
|
|
Jonas |
Nej, återigen kommer din unkna syn på människor som råkar ha en annan sexualitet fram. Du borde läsa en artikel i SvD "Barnlängtan hör inte ihop emd sexualiteten", skrivet av en av psyoanalysens stora auktoriteter, Joyce Mc Dougall. Länk: svd.se
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-18 09:49:00
|
|
Jonas |
Det är inte speciellt svårt att ta fram siffror på hur många barn som har minst en förälder som lever i en homosexuell relation. Tycker du siffran låter hög, eller?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-18 09:51:00
|
|
Jonas |
Felet med grova homofober är att de alltid utgår ifrån sin egna syn på homosexualitet - och tror därmed att det är synd om barnen. Men barn föds inte till att tycka att homosexualitet är perverst och "fel". Precis som barn inte föds till rasister. Det är omgivningen som formar korttänkta, människofientliga individer.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-18 10:20:00
|
|
anna a |
bra jonas! jag tror det är helt sant att även heteron skaffar barn av först och främst egoistiska skäl. jag förstår inte debatten. kärleksfullt hem bra. två kärleksfulla hem ännu bättre.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-18 11:01:00
|
|
bronx |
Börja inte nu igen lille Jonas. Om att tycka att män och kvinnor finns till för att vara komplement av varandra, om att tycka att homos struntar fullständigt i vilka konsekvenser deras agerande kan innebära för barnen och samhället, är att vara homofob, så är jag gärna det. Du är född tack vare eller kanske p.g.a. din mamma och din pappa. Två mammor eller/och två pappor är ju bara ett absurt Jonas.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-18 11:03:00
|
|
bronx |
Även om du har blivit missnöjd med dom, innebär inte det att vi alla andra måste förneka ett av mänsklighetens grundläggande behov. Även om du och dina gelikar inte klarar av eller inte är intresserade att fullfölja de av naturens mest elementära riktlinjer för kunna fortplanta sig, äger ni inte rätten att drabba oskyldiga barn in i ert osunda och bisarra sätt att leva.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-18 11:49:00
|
|
Jonas |
Ja, hualigen.Och sex utanför äktenskapet: usch så onaturligt! Det blir ju oäktingar av det! ojoj, dessa oansvariga föräldrar som inte gifter sig innan de skaffar barn! Och de som skiljer sig, skam!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-18 11:51:00
|
|
Jonas |
Jag har haft en fullkomligt lycklig uppväxt med en mamma och en pappa. Vad jag sedan har för sexuell läggning är ointressant för huruvida jag passar som förälder eller inte. Att det sedan finns sjuka människor som rangordnar människors lämplighet att ha hand om barn utifrån vilket kön de föredrar, det är bara synd.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-18 11:53:00
|
|
Jonas |
Jag älskar min mamma och min pappa pga att de är Människor, inte pga att mamma är KVINNA och pappa är MAN. Jag har blivit den jag är idag pga att mina föräldrar, men inte vilket kön dessa råkar ha. Men det är det du inte fattar.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-18 11:56:00
|
|
Jonas |
Förneka mänkslighetens behov? Vem gör det? Du och ingen annan! DU förnekar vissa människor rätten att visa sin "parkärlek" och förnekar kategoriskt rätten för barn där det är lämpligt att få sådana som föräldrar!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-18 11:57:00
|
|
Jonas |
Vad anser du om ett heterosexuellt par som inte vill skaffa barn biologiskt, men osm vill adoptera? Förnekar de mänsklighetens behov?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-18 11:59:00
|
|
Jonas |
Jag anser att barn behöver skyddas mot sådana som lider av en sådan grav homofobi, snarare än att de skall skyddas mot att få utökad möjlighet att bli placerad hos bra föräldrar. Egenskaperna för om man är bra förälder går bortom könsgränserna, lille bronx.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-09-18 12:01:00
|
|
Christer H |
Jag skulle också vilja veta varifrån uppgiften "40 000 barn med homosexuella föräldrar", kommer ifrån. Kom igen nu Jonas! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-09-18 12:03:00
|
|
Jonas |
"vilka konsekvenser deras agerande kan innebära för barnen och samhället" Vad menar du? Homos har alltid funnits, vad har det blivit för konsekvenser av det? Och barn påverkas inte av föräldrarnas läggning - som du själv mkt riktigt påpekade så är även homosexuella födda av en man och en kvinna.
|
| |