I want my money back, Moodyson!

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2002-09-18 09:20:00
JPA
Gör en egen film istället. Otroligt dumt försök att finna läsare och skapa debatt kring ditt namn, Lordh. Billigt. Men rid inte på andras fame utan skapa eget. Det är konstens regler som gäller.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-18 09:35:00
Bengt
Ett nytt lågvattenmärke har uppnåtts på Sourze. Grattis till en empatistörd flickvän. Borde passa dej perfekt!!
Inlägg #3: Postat: 2002-09-18 10:17:00
Farbror Doktorn
Är du helt säker på att du inte injicerade spontanjäst vädursurin innan du såg filmen, Linus?
Inlägg #4: Postat: 2002-09-18 10:30:00
Arvid Jurjaks
Invändningar mot Moodysons sätt att skildra historien om Lilja rent filmiskt går väl bra att ha, men att antyda att ämnet människohandel inte är sorgligt, att det rent av är meningslöst att berätta om, visar på en jävligt märklig människosyn...usch!
Inlägg #5: Postat: 2002-09-18 10:37:00
Tycker också fel
Eeeh, de andra kommentatorerna har ju inte fattat poängen. Man kan faktiskt tycka att en film är dålig även om den är PK och angelägen och alla andra älskar den. Själv ville både jag och min kille ha pengarna tillbaka på Pianot, för vår idé om romantiskt är inte att få fingrarna avhuggna med yxa i spöregn, av en jäkla psykopat...
Inlägg #6: Postat: 2002-09-18 13:27:00
Anna Li
Du är inte moderat gissar jag? Du låter som om du tillhör det värsta gardet av sossekollektivet; samhället ska fixa åt mig och jag ska få. Det där med individens ansvar för sina egna val verkar inte tilltala dig något vidare. Jag köpte en vinterkappa som jag aldrig var riktigt nöjd med. Tycker du jag ska få lämna tillbaka den efter ett år och få pengarna tillbaka? Du har förbrukat din filmupplevelse. Om du valde fel film att gå på får du ta ansvar för detsjälv. Bara du!
Inlägg #7: Postat: 2002-09-18 13:35:00
Ben
Luka har ett beskydd i media, han får fem av allt utan att filmen är speciellt bra. Fucking Åmål var jävligt mycket bullenbrevfilm, och detta är Sveriges bästa film på 90-talet. Det är sad sad sad, dax att släppa in killarna/brudarna som kan göra film. Hur kommer sig att danskarna kan göra världsfilm, de är epokbildande medan vi är keffa?
Inlägg #8: Postat: 2002-09-18 13:36:00
Ola
Jag har inte sett filmen. Nu törs jag heller inte se filmen. Om jag tycker den är kass är jag empatistörd, har en störd människosyn mm.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-18 14:07:00
ahnberg
jag är ingen av moodysons anhängare, men å andra sidan så är det väl ett tag sedan man jublade av glädje över att ha läst dig...
Han tjänar ju åtminstonde pengar på att vara en idiot så att säga.
Inlägg #10: Postat: 2002-09-18 14:08:00
filikoster
Jag har inte sett filmen. Har inte haft lust heller, eftersom det liksom inte finns något utrymme för olika sorters upplevelser av filmen i det Politiskt Korrekta sammanhanget. Den handlar om vidrig människohandel och omgivningens svek mot en ung utsatt tjej. Klart som fan att man kommer tycka det är tragiskt och otäckt.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-18 14:08:00
filikoster
fortsMen det tycker man väl om ämnet även innan man ser filmen. Så varför se den? Men den är säkert ok som film, om man skall döma av Moodysons tidigare alster. Fucking Åmål VAR 90-talets bästa svenska film.
Inlägg #12: Postat: 2002-09-18 14:22:00
Kråkan
Äh, gud vad alla måste gnälla på varann. Ibland säger inte filmer en ett dugg, fastän ämnet är jättesorgligt. Själv grät jag inte en tår på Schindlers list, har utvecklat en allergi mot Liam Neason. Däremot får man nog gå på bio på egen risk, tycker man att det är dyrt får man väl vänta tills filmerna kommer på video.
Inlägg #13: Postat: 2002-09-18 16:13:00
Dessie
Får man fråga varför du tyckte filmen var så dålig? Du beskrev nämligen inte det alls i din något flummiga artikel. Vad du vill ha sagt är därför ganska oklart. Att du vill skrika i biljett kön? Gör det då!
Inlägg #14: Postat: 2002-09-18 16:34:00
Jurist
När en produkt är så kass att köpet skall gå tillbaka krävs vanligtvis att prestationerna i sig går tillbaka - dvs du får tillbaka de pengar du gett ut, och Moodyson får tillbaka - ja, vad? Ska du ge tillbaka filmupplevelsen, och det eventuella nöje du fick ut av den? Det är som att köpa en hamburgare, äta upp den, hävda att den var äcklig, och så kräva pengarna tillbaka. Då är det lite för sent.
Inlägg #15: Postat: 2002-09-18 16:57:00
Øyvind Vågen
Intressant är att du inte lyckas prestera ett enda hållbart argument – eller för den delen något argument alls – för varför du tyckte filmen var dålig.
Inlägg #16: Postat: 2002-09-18 19:17:00
johanna
uppriktigt sagt, om du inte låter dej påverkas av lila 4 ever undrar jag var ditt hjärta ligger. det är ju dessutom så att det knappast är en helt uppdiktad historia. Detta sker hela tiden. tänk på det
Inlägg #17: Postat: 2002-09-19 08:42:00
Adde
TÖÖÖÖNT!! Otroligt töntigt att sätta en engelsk rubrik på en svensk text, skriven av en svensk och avsedd för publicering i Sverige för svenska läsare.
Innehållet skiter jag i, du får väl tycka vad du vill om filmdjäveln.
Inlägg #18: Postat: 2002-09-19 09:14:00
Poison Ivy
Du har ett konstigt perspektiv på det hela.Varför skulle du få pengar tillbaka?

I priset ingår ingen garanti och att jämföra det med en defekt produkt är absurt.Det är dina förväntningar som gjort dig besviken, inte Moodysson.

Med trailern så visste man exakt vilken vinkling som skulle få folk till salongerna och den är inte missledande utan suggestiv men inte avslöjande.En perfekt kombination,eller vad?
Inlägg #19: Postat: 2002-09-19 17:18:00
Anders
Jag fattar inte, vad gäller debatten?
"Jag tyckte filmen var dålig" "Nej, du tycker fel, den var bra. "
?????????
Inlägg #20: Postat: 2002-09-20 08:51:00
va sa du?
Jag förstår dig så väl. Det är bättre att gråta åt verkligheten än åt en film. Jag kan inte gråta på befallning. Jag undviker helst sådana här filmer för att jag vet vilken reaktion filmskaparen vill locka ur mig. Jag kan bara inte gråta på bio!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...