I want my money back, Moodyson!

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2002-09-21 12:45:00
Kristin
Vilken verklighet lever du i Linus??
Inlägg #22: Postat: 2002-09-21 20:39:00
Vän
Poängen verkar vara att man som samhällsmedveten medborgare förväntas lovprisa en film om ett allvarsamt ämne, oavsett ens personliga omdöme av filmen.

På samma sätt förväntas en kultiverad person såga ytliga farskomedier oavsett om hoan tycker de är roliga eller inte.
Inlägg #23: Postat: 2002-09-21 23:01:00
Sven Frostenson
Nej "manssvin" passar inte Dig - det förutsätter "man". Liten pojkpitt passar nog bättre. Kanske pappa kan höja veckopengen till nästa biobesök.
Inlägg #24: Postat: 2002-09-22 00:08:00
edv
jag vill ha pengarna tillbaka, heter det på svenska.
Inlägg #25: Postat: 2002-09-25 14:50:00
Leonard
Inte ens kan du motivera varför filmen är dålig. Jag är inte ett dugg intresserad av vad vara sig du eller din så kallade flickvän tyckte om filmen. Hur var din barndom om du inte berörs? Sedan så skriver du ned någon dialog om att få pengarna tillbaka och byter ämne. SKANDAL linjegossen. Det gör ont i mig att läsa sådan smörja. Utbildning?
Inlägg #26: Postat: 2002-09-26 03:57:00
Sara-Magdalena K
Helt allvarligt. Jag tycker inte heller att filmen var lysnade, men jag berördes ändå. Men lilla vän, man kan inte förvänta sig att alla filmer som går på bio är bra. Vänta tills de kommer på tv om du nu ska vara så jävla omoget snål.
Inlägg #27: Postat: 2002-10-01 10:23:00
Yanni
Det är lite förbjudet och ofint att inte tycka om filmer som behandlar känsliga ämnen. En kritiker sa en gång att han kände sig tvungen att ge en film om koncentrationslägren fyra pluttar, annars skulle han framstått som helt omänsklig.
FILMEN måste ju inte vara bra för att ämnet är känsligt, eller hur?
Inlägg #28: Postat: 2002-10-02 23:02:00
Erik
Alla filmer kanske inte behöver vara underhållande för att vara bra? Det kanske räcker med att de berör en känslomässigt? Tänkt på det nån gång? Och om du inte blir känslomässigt berörd av att det finns människor som behandlad som i filmen Lilja 4-ever bör du allvarligt talat söka hjälp. Och din tjej med förresten.
Inlägg #29: Postat: 2002-10-05 00:42:00
David
Vilken efterbliven artikel. En sågning utan motivering kan ju aldrig tas på allvar. Linus artikel var som en sexårings trotsutbrott: "DÄRFÖR!"
Inlägg #30: Postat: 2002-10-07 13:19:00
nova
att gå på bio är alltid ett lotteri, sorry. lija 4 ever var en otroligt stark film, många som ser den blir berörda och då kan det omöjligen vara en "dårlig" film.
Inlägg #31: Postat: 2002-10-07 16:21:00
jannica
vart exakt är din motivation till att du tycker filmen är urkass? jag har svårt att tänka mig lukas moodyson stamma i en sådan rättegång, snarare skratta.
Inlägg #32: Postat: 2002-10-08 08:59:00
martin
hur kan man inte tycka att filmen är bra? det är ingen "film" det är den riktiga verkligheten, men det kanske inte du har förstått? jag blev väldigt berörd av filmen, jag började gråta, och det var några som t.om spydde under filmen.
Inlägg #33: Postat: 2002-10-21 10:46:00
Elin1
Du får tycka precis som du vill om filmen, det tänker jag inte kommentera, men du vet väl att det är ditt eget val att se en film...
Fortsättning i Elin2
Inlägg #34: Postat: 2002-10-21 10:46:00
Elin2
Även om alla filmkritieker har gett den jättebra betyg och "alla" säger att den är bra, kan ju inte de veta vad du tycker. Du går och ser en film för att du tycker den verkar bra, inte för att någon tvingar dig, sen om du inte tyckte om filmen, synd för dig. Men att kräva tillbaka pengar för en film, ja det verkar lite fel. Kräver du tillbaka pengar om du drar en nitlott?
Inlägg #35: Postat: 2002-10-24 18:56:00
Leopard
Jag har inte sett filmen och kommer förmodligen inte göra det heller, därför kan jag inte uttala mig om själva filmen i sig, däremot har jag väldigt svårt att tro att media skulle kunna såga en film med detta tema.
Inlägg #36: Postat: 2002-10-24 18:57:00
Leopard
Fortsättning...

Dancer in the dark var en ganska medioker film, inte usel, men heller inget mästerverk. Den hyllades storligen och fick tom. pris för att vara årets bästa film. Varför? Jo, för att folk var rädda för att bli anklagade för att sakna empati, känslor eller intelligens om inte filmen föll en i smaken.
Att såga "Lilja 4-ever" är för vissa som att säga att problemet trafficing är oviktigt. Tråkigt, när det är filmen som ska bedömas.
Inlägg #37: Postat: 2002-10-30 10:06:00
Maria
Jag såg den. Men för mig blev det ingen stark upplevelse, jag tyckte inte den var särskilt bra och tydligen kunde jag inte ta till mig att detta var verkligheten. Förmodligen hade jag berörts mer av den om jag inte haft så förbannat höga förväntningar. Jag gick in på bion och förväntade mig att bli berörd, kanske tom fälla en tår. men kanske just för att jag förväntade mig det inträffade det inte
Inlägg #38: Postat: 2002-11-22 00:29:00
Ace
Jag gillar inte Moodyson och jag gillar inte filmen, men att inte bli berörd när man tvingas sitta och stirra på när en 14åring blir sexuellt utnyttjad.. ja då bör man nog ta sig en funderare. För din skull hoppas jag att du tar tag i detta. Ditt liv kan med all säkerhet bli rikare.
Inlägg #39: Postat: 2002-12-06 17:10:00
cheezdoodles
Linus. Ursäkta men vad trodde du?
Har du inte sett Lukas flackande nervösa blick och mumlande snack om hur Lilja är ett inlägg om barnprostitution och vad han skulle vilja göra med torskarna? Lukas är borta, och kommer aldrig igen. Han är i sin egen värld.......
Lilja är för mig ännu en anledning till att inte se Lukas filmer.
Inlägg #40: Postat: 2003-01-18 20:42:00
joppe
varför reklamerar du inte biljetten!?
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...