|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-17 14:15:00
|
|
UEJHE |
Håller med.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-17 14:25:00
|
|
Tobias J |
Långsökta förklaringar till varför det är fel med homosexualitet känns just långsökt. Det har gjorts undersökningar om barn som växt upp med skilda föräldrar och huruvida de mår sämre än andra barn eller inte och det fanns inget sådant samband. Jag har själv skilda föräldrar och visst är det jobbigt just när det händer, men man lär sig snabbt att leva med det och det känns rätt snart helt naturligt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-17 14:34:00
|
|
gustaf |
Kärnfamiljens upplösning. Vad kommer sen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-17 14:48:00
|
|
Anna Li |
Vad har han för alternativ? Att aldrig få barn eller att bli heterosexuell? Vad säger du om Tomas Brolin som fick barn tillsammans med sin f.d flickvän, f.d redan när barnet föddes. Varför skrev du inte en artikel om Fy fan Brolin då? Kan det ha ngt med homofobi att göra??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-17 15:38:00
|
|
anna a |
det jobbiga för barnet är nog själva skilsmässan. det kanske inte gardells barn behöver uppleva. och om ett av dess föräldrapar skulle skilja sig har det ett annat stabilt föräldrapar att vända sig till. jag förstår inte allt detta ståhoj. lev och låt leva.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-17 16:32:00
|
|
Kalle G |
2 homo-par skaffar barn, och alla är sååå förstående, och det är sååå puttenuttigt och inte alls synd om skilsmässobarn. Jämför om en utlänning kommer hit, skaffar barn med en svensk kvinna, och sedan tar barnen med sig och sticker tillbaka till sitt hemland. Då går minsann hela Sverige i taket, med kvällstidningarna i spetsen! Då är det ett öde värre än döden att barnen inte får träffa sin mamma varje dag! Logik, anyone?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-17 16:46:00
|
|
C |
Dessa homofober. Det finns så många fina argument, men i bakgrunden är det alltid samma homoskräck. Varför så rädda??
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-17 18:33:00
|
|
JPA |
Man skaffar inte barn. Barn får man. De är en gåva! Oavsätt vilka man har som föräldrar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-17 19:26:00
|
|
Sanna Parkell |
Ju fler kockar desto sämre soppa. Barnet har 4 föräldrar nu, om båda förhållandena spricker och nya föräldrar kommer till kan det bli ännu fler. Jag tror det är bra att barn har många vuxna i sin närhet, men att medvetet skapa en situation med så många inblandade tycker jag inte är någon större hit. Särskilt inte med två så kända pappor.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-17 20:51:00
|
|
Johanna |
Du ser det på ett sätt jag inte kan förstå. Detta barnet kommer att få fyra föräldrar som bryr dig och älskar det. Detta barn har chans att bli ett väldigt lyckligt barn!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-17 21:52:00
|
|
mats |
För det första har väl knappast just detta barn någon uppfattning om hur det det är "innan" en skilsmässa. För det andra undrar jag vad du tror att traumat orsakas av; att bo på olika platser med jämna intervaller eller att ha föräldrar är osams? Det är lätt att ha åsikter om andras preferenser angående familjekonstellationer men det är väl egentligen bara Alf och några till som fortfarande tror på kärnfamiljen, eller?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-18 03:01:00
|
|
suz |
ett planerat välkommet barn,,men hade det inte variyt bättre att adoptera ett när man inte kan få ett naturligt ? att ta hand om ett barn som redan fins, fast det gäller ju isåfall alla som vil ha barn,,
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-18 07:20:00
|
|
bronx |
Således är mannen betraktad i lesbiskas värld som avelsdjur eller spermiedonator medan i bögars värld betraktas kvinnan som inkubationsmaskin. Barnet föds då som på beställning istället som resultat av en könsakt mellan två människor som älskar varandra. Vad barnet kommer att uppleva sen är ju sekundärt, det viktigaste är att bögar och lesbiskor tillfredsställer sina egoistiska behov.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-19 12:39:00
|
|
Tomas |
Pucko
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-20 11:34:00
|
|
Kalle G |
Tjohoo, kom att tänka på en sak när jag läste Eva Parkers krönika på förstasidan om genmanipulerade homosexuella bananflugor. Signaturen Jonas, med c:a 70 inlägg nedan, och andra med egen erfarenhet har hävdat här att omgivningen och miljön inte kan påverka till att man blir homo. Slutsatsen av detta måste ju bli att sexualiteten ligger i generna, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-24 16:17:00
|
|
Detta gäller: |
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-24 22:08:00
|
|
Eric B |
Det finns inga 40 000 barn till homosexuella. Det är bara en lyckad propagandafint frånRFSL.
Siffran har kommit till så att man har ANTAGIT att det finns en viss procent homosexuella i befolkningen. Sedan har man ANTAGIT att de skaffar sig barn i en viss utsträckning.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-25 14:11:00
|
|
Susanne Gräslund |
Debatten om hur homosexualitet uppkommer är alltid laddad och studien om bananflugorna som bytte sexuella preferenser när en gen var påslagen resp. inte var det är det senaste tillskottet i floden av alla som försöker bevisa att det år på det ena eller andra sättet. troligtvis är det en blandning av båda.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-09-27 11:19:00
|
|
Morsan |
Vågar sticka ut hakan och säga att barn lider i första hand av att deras föräldrar inte kan hålla sams.
Att ha två hem är inte traumatiskt i sig.
Att vara ett barn varts trygghet sitter i fyra väggar och inte i människor som älskar en - ju fler desto bättre, låter däremot djupt traumatiskt i mina öron.
För det var ju det artikeln handlade om, det var ingen homodebatt från början..
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-09-27 15:14:00
|
|
Louise |
Man ska inte vara så snar att dömma andra människor och hur de väljer att leva sina liv. Jag tror inte barnet kommer må dåligt. Jag tror barnet har fina föräldrar som kommer ge denne all den kärlek barnet behöver. "Fy Fan Gardell" skriver du. "Fy fan för människor som kommer med påståenden den personen inte vet ett skit om" säger jag.
|
| |