Inlägg #1: Postat: 2002-09-13 15:09:00
|
Betong-Sosse |
Jag har jobbat inom socialdemokratin, förening och partiet i många år. Tyvärr känner jag igen bilden av rasism från mina kamrater. Det har bildats en falang inom SAP där fler och fler är smygrassas. Vad skall man göra för att motverka detta??
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-13 15:47:00
|
Realist |
Vad är rasism? Är det rasism att fråga sig om Sverige haft en alltför frikostig hållning till anhöriginvandring? Är det rasism att tycka att det är rimligt att den som vill bli svensk medborgare behärskar svenska hjälpligt? Är det rasism att undra om vissa invandrargrupper är överrepresenterade i brottsstatistiken, och i så fall vilja ha en diskussion kring detta? I så fall har ordet rasism i princip förlorat sin betydelse...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-13 20:27:00
|
Jocke |
Var är rapporterna om våldet mot etniska svenskar utförda av rasistiska invandrare, det har kanske inte gjorts någon sådan undersökning, men det skulle sannerligen inte skada om sanningen om våldsbrotten utförda av invandrare mot svenskar kom i dagen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-15 05:01:00
|
anonym |
Bra skrivet! Speciellt det om det välförtjänade politikerföraktet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-15 14:51:00
|
Patrik Floding |
Skäms! Omotiverad smutskastning och förtal!!
Artikeln har inte mycket med verkligheten att göra. Per Unckel intresserade sig för VARFÖR vi har rasister. Att sticka sitt huvud i sanden och säga att inga problem finns är ingen lösning. Att bli besvärad av att ha rötägg i familjen är ett tecken på att man bryr sig om familjen, inte att man vill försvara rötäggen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-15 17:04:00
|
Patrik Floding |
Till Sourzes personal: Varför accepterar ni rena personangrepp utan förankring i verkligheten i huvudartiklarna? Visst, yttrandefrihet råder, men det underminerar ju sajtens trovärdighet. Varför inte "Inkompetente Göran vägar tala om var pengarna skall komma ifrån?"
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-15 22:58:00
|
jim.b |
Är urvalet av stugufolkatt betrakta som en riktig bild av medelålders medelklassmän?Dessa som är normerande i alla sammanhang?!Det är vad som oroar mig mest är att de troligen representerar sina klass och ålders kompisar rätt väl,men dom tiger vanligtvis med vad de tänker.Där börjar integrationen, i deras huvuden!!!Dessa skitproppar blockerar det mesta här i samhället.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-16 14:27:00
|
Stefan |
Kräftgång 4 år till. Strukturproblemen döljs om världsekonomin vänder. Nyspråk framställer en svag ekonomi som stark. Siktet på mytens 60-tal-dagen möts med baken, höjda boskatter o långa vårdköer. Var är vi om 4 år utan världsekonomins uppgång? Från 4plats i OECDs lista till 17 - Sveriges "rätta” plats i Europa? - Litet land långt i norr, liten ekonomi baserad på dotterbolag, allt sämre utbildad befolkning, politikerna vet vad som borde göras men inte vill då de själva o Rörelsen tappar i makt.
|
|