Inlägg #1: Postat: 2002-09-10 16:39:00
|
lisa |
att inte låta "barnet" festa med främlingar kanske är rimligt, men att det med vänner inte kan åka in till stan efter 21? va? våldtäckter kan lika väl ske i dagsljus. försök att se ditt "barn" som en ansvarsfull, blivande vuxen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-10 16:42:00
|
filikoster |
Jag tycker att den här artikeln är något av det bästa och mest balanserade som skrivits på Sourze i detta ämne som så ofta debatteras där. Utan att vara moraliserande vågar den ta ställning, utan att för den skull kollektivt beskylla hela manligheten för allt ont som händer kvinnor.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-10 18:21:00
|
Anna Li |
Jag tycker din inställning är jättebra! De flesta jag känner har ungefär samma grundinställning även om våra barn än så länge är mindre. Jag har inte alls någon känsla av att det uppfattas som reaktionärt annat än möjligen av 15-åringen själv. Däremot tror jag inte på att hålla allla flickor hemma. Faktum är ju att det nästan är värre för jämnåriga pojkar - vad gäller hur många som blir utsatta för våld.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-10 21:23:00
|
Kajsa Kallio |
Vilka ideologier "bannlyser allt som är kvinnligt"?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-10 22:42:00
|
surfaren |
Bra morsan!! allt handlar om självaktning, omdöme och sunt förnuft.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-11 01:28:00
|
R.H. |
Jättebra att du är så mån om dina barn! Men jag undrar om övergrepp mot unga flickor verkligen är vanligare idag än förr. Snarare är det nog så att det talas mer öppet om det numera, och att fler övergrepp faktiskt anmäls. Man kan anta att mörkertalet var mycket högre förr.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-11 08:43:00
|
Kent Davidsson |
Om en svensk man, eller för all del en kurdisk man hade skrivit detta, så hade nog reaktionerna blivit annorlunda.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-11 23:28:00
|
Mia |
Håller med om det mesta även om jag i sanningens namn inte höll min egen dotter så strängt när hon var 15, men hon var mest klädd i jeans och tröja och nästan helt utan smink. Höll med om det där med kvinnligt, det är verkligen förbjudet idag. När dagens mediakvinnor säger "kvinnligt" menar dom urringat, kortkort och hårdsminkat. Jag menar mjukhet och och en vilja att måna om de sina.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-11 23:32:00
|
Mia |
Dagens tjejer blir ofta så svikna av vuxna, en ung tjej skrev till Katerina Janouch på TV 4 sajten Bitch och frågade om det var OK att ha sex innan man fått mens. KJ svarade javisst, känner du för det så sätt igång, det finns inga regler. Herre Gud hon uppmanade en icke könsmogen tjej troligen cirka 13 år sådär att ha vuxensex, Snacka om expert.
|
|