Where r u from?

Den här tråden diskuterar artikeln Where r u from?.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-08 13:29:00
origus
Det kan väl vara en bra insikt att man inte talar som en infödd ? Och är det något att brodera ut för andra ?
Inlägg #2: Postat: 2002-09-08 18:20:00
Carola
Först trodde jag nog det var av intresse. När jag var i England för många år sedan, frågade en; from wich part of England are you. Men då hade vi hyrt bil där. Men när man söker jobb så verkar det som om du råkat ut för det ett antal gånger, och då är det ju inte av allmänt intresse dom frågar. Om jag frågar någon så är det för att det är intrssant att veta. Även om det är en svensk dialekt eller inte:
Inlägg #3: Postat: 2002-09-08 18:35:00
lisa
frågan var man kommer från är lika störande när de frågar pga utseendet. varför all denna fixering från vad man kommer ifrån?!
Inlägg #4: Postat: 2002-09-08 19:09:00
sten
Kanske folk vill skaffa sig något intressant att prata om, få en kontakt?
Inlägg #5: Postat: 2002-09-08 21:16:00
Ramona Danlén
Det är en nyfikenhet som de flesta av oss människor har. Inte alla är intresserade men många är det.
Jag tycker det är roligt att få frågan och att besvara den vilket jag gjort fler gånger än jag orkar räkna.
Jag tycker det är roligt med intresserade människor. Men alla tar inte frågor om ursprung positivt vilket jag tycker är synd!
Inlägg #6: Postat: 2002-09-10 10:34:00
Rosie
Suz, tycker du inte att det är bra att människor visar intresse av var man kommer ifrån? Att människor intresserar sig för sina medmänniskor och att ta reda på saker om dem för att just lära sig om det land eller den stad mm. de kommer ifrån är inte det positivt?
Laddar...