Inlägg #1: Postat: 2002-09-06 10:27:00
|
Lars |
Det spekuleras ju i varför de italienska lagen gör så dåliga resultat i europacuperna nuförtiden. Kan det vara så att italienarna är de första som gör tester. Hur ser det ut i Spanien och England t.ex.?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-06 15:28:00
|
Martin S |
till att börja med tycker jag att det är lite märkligt att det skrivs om detta just nu... det hela uppdagades -98 och det var också då hela förundersökningen mot Juve drogs igång, vilket även tidningnarna i Sverige rapporterade om då för att sedan återkomma till år efter år bla fick Isaksson frågor om han sett ngn organiserad dopning under sin tid i Juve, ngt han inte hade lagt märke till .
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-06 15:29:00
|
Martin S |
Varför det är så kan man ju också fråga sig, det är väl ingen som tror att AB "avslöjar" Ludmila en gång till om 2-3 år och att det endast är i Sverige och Danmark detta dras upp igen inte ett ord i italiensk eller engelsk press eller på diverse fotbolls-sajter ställer en ju också ngt frågande.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-06 15:30:00
|
Martin S |
De som står inför rätta nu är Juves läkarstab med Ricardo Agriola i spetsen då åklagaren har kommit fram till att spelarna var omedvetna om att de blev dopade alltså känns det lite konstigt att ZZ sjunkit så djupt i dina ögon för ngt han själv varit ovetande om, i mina ögon har han också sjunkit med detta av andra orsaker...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-06 15:31:00
|
Martin S |
varpå de då fick möjligheten att skriva under ett papper som medgav detta mot att de skulle slippa bli kallade till italiensk domstol och vittna i en process som hittills har tagit 4 år och som säkerligen kommer dra ut på tiden ännu mer, inte heller detta är speciellt konstigt...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-06 15:32:00
|
Martin S |
Till det sista så.. det är verkligen synd att klubbar enskilda läkare? dopar spelare, förmodligen är förklaringen densamma som i alla andra sporter, stora ekonomiska intressen står på spel och det finns alltid människor som är villiga att fuska sig till framgång.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-06 15:32:00
|
Martin S |
Att det kanske finns andra orsaker än det uppemot 1 år långa uppehållet pga skada till att Del Piero aldrig verkar återfå samma klipp i steget som succe-säsongen 97/98 är tråkigt men det italienska fotbollsförbundet verkar nu iaf ta dopingen på allvar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-06 15:33:00
|
Martin S |
. Exempel på detta är att man plockar ut 2 spelare ur varje lag efter varje match till kontroller i engelska/spanska/tyska ligan har man inga kontroller alls vad jag vet och sedan faktiskt straffar sådana som testas positivt vilket till stor del verkar vara spelare som kommer från andra ligor, ex Stam, Couto, Guardiola.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-06 15:33:00
|
Martin S |
Tränare som Fabio Capello uppmuntrar också Uefa att skärpa reglerna för testning i de europeiska cuperna en siffra på 1,8 nämndes när det gällde hur många av spelarna som totalt testades i Uefa samt Champion League och förhoppningsvis får han gehör bland övriga inblandade.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-06 15:33:00
|
Martin S |
Slutligen hoppas jag att Di Vaio kan ta över från Trezeguet som den stora målskytten om den sistnämndas knä nu måste opereras och att Del Piero fortsätter att som lagkapten leda Juve till stora fotbollsframgångar..
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-06 15:34:00
|
Martin S |
Ursäkta för att det blev 27 olika postningar, men det var tvunget eftersom ngt snille har satt en max 500 teckens gräns...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-06 15:59:00
|
Mattias Agnesund |
Martin! Det som är nytt i fallet är ju det här erkännandet från spelarna. Annars är misstankarna mot klubben kända sedan tidigare. Ingen blir gladare än jag om det verkligen är så att ZZ inget visste, men man kan ju undra hur man kan bekräfta något man inte vet... Men jag vill verkligen inte hänga ut min favorit ZZ; det jag förvånas och förargas över att "erkännandet" inte uppmärksammas mer. Det är ändå rätt unikt.
|
|