Debatten har inte spårat ut - den är bra!

Den här tråden diskuterar artikeln Debatten har inte spårat ut - den är bra!.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-05 15:42:00
Mikael V
Tjena Belinda. Fint att höra att du mår bra. Säg nu till din snubbe att han skickar ett mejl å berättar vad han håller på med nuförtiden!
Inlägg #2: Postat: 2002-09-05 16:26:00
Jaxx
"All bevisbörda tycks ligga på offret" skriver du. Förstår du inte att detta är en avsevärd överdrift? Tagga ner kvällstidningsklyschorna tycker jag. Den största bevisbördan ligger faktiskt på åklagaren som jobbar för att få de misstänkta dömda.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-05 16:34:00
Christer H
Helt riktigt! Ytterst handlar det om den allmänna synen på kvinnors sexualitet, och mäns! Det ni missar AB mfl. medvetet är att dagens lagstiftning är väldigt väl skriven och därför så könsneutral den kan vara. Själva reproducerar ni en syn där bara kvinnor kan utnyttjas. Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2002-09-05 16:35:00
Kalle G
Vilken del av bevisbördan är det som du vill lägga över på den utpekade förövaren?
Inlägg #5: Postat: 2002-09-05 16:48:00
Bertram
När någon anklagar annan person för någonting ligger ALLTID ALL bevisbörda hos den som anklagar/åtalar. Spelar ingen roll om det är våldtäkt, stöld, miljöbrott eller vad som helst. Spellar heller ingen roll vem som ankalgar vem. Så funkar rättssystemet.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-05 17:55:00
Carola
Hej Belinda! Roligt att du kikar in! Ja, det blir en bok att köpa på bokmässan. Men visst, Göteborgare som du är så kommer du väl ner o hälsar på?
Inlägg #7: Postat: 2002-09-05 18:15:00
trött
Fan, nu har vi fått ett hack i skivan igen…
Inlägg #8: Postat: 2002-09-05 21:47:00
solveig
Om jag skulle köra en gurka i röven på en full ung man visst fan skulle jag bli dömd för grovt sexuellt utnyttjande alt. våldtäkt, skit samma, därför att jag förgripit mig på en annan människa? Ingen skulle komma på tanken att skuldbelägga offret!
Inlägg #9: Postat: 2002-09-06 08:32:00
Kent Davidsson
Det är en notorisk egenskap hos mången feminist att uppmana dem, som inte delar feministens åsikt, att "läsa på". Härvid är det alltid en bok som stöder feministens åsikt som skall läsas. Hur vore det om BO själv läste på lite elementär juridik?
Inlägg #10: Postat: 2002-09-06 15:07:00
Puppi
Vad många inte verkar tänka på är att LAGEN är könsneutralt ksriven, men tillämpas inte könsneutralt.

Har f ö försökt hitta något fall där en man blivit våldtagen i en annan situation än en överfallsvåldtäkt. Hittade inte ett enda fall. Bör innebära antingen att män sällan våldtas av någon de känner eller att de inte anmäler övergreppen. Att diskussionen handlar om övergrepp mot kvinnor är därför inte så konstigt. Män kan dock givetvis vara offer.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-06 21:04:00
Carin
Jag gillar verkligen dina kröniker du skriver i AB. Jag har dock länge undrat mkt över en sak; trovärdigheten. INTE i det du skriver utan i det forum du skriver. Jag är lekman i dessa frågor så min undran kan tyckas dum, vad vet jag. AB ger så många dubbla budskap. Finns nog ingen tidning som skrivit så mkt om tex skönhetsoperationer som AB och samtidigt vill framstå som kvinnovänlig. se forts.
Inlägg #12: Postat: 2002-09-07 02:44:00
prime
jamen Belinda,.. dom flesta av aftonbladet pravdas läsare tror ju att dessa tjejer sagt nej innan själva akten ägt rum,...
Inlägg #13: Postat: 2002-09-07 08:03:00
Tvärsäker
Fina flickor blir aldrig våldtagna, så är det bara! Det gäller att ha självaktning och att uppföra sig anständigt.
Laddar...