Inlägg #1: Postat: 2002-09-05 13:51:00
|
peter horal |
ursäkta en trögtänkt men vart vill du komma med detta. Hur många av dessa boende i Frankfurt planerar dessutom att stanna kvar i Tyskland många år? Klarar de flesta inte att kommunicera med den tyska befolkningen på ett acceptabelt sätt?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-05 13:56:00
|
Johan Svensson |
Inte visste jag att det tyska folket försörjde svenska immigranter, hmm man lär sig alltid något nytt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-05 14:11:00
|
Grüßigs |
Jag förstår att du försöker göra en liknelse mellan svenska utvandrare och invandrare i Sverige, men berättelsen, liknelsen, kalla det vad du vill, saknar poäng. Jag kan bara instämma; vad är det du försöker påpeka igentligen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-05 17:10:00
|
Leo |
Man kunde tro att det var en ny demokrat som skrev denna artikel. Du är ute och cyklar när du jämför Svenskar som utlandsarbetar i Tyskland eller ngn annanstans med invandrare i sverige. För det första, om jag gästjobbar i Tyskland, så kan jag troligtvis språket och jag har helt andra ekonomiska förutsättningar än invandrare i Sverige. För det andra så har jag en mycket tydligare tidsram för när jag ska återvända till mitt land, det har inte många flyktingar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-05 21:07:00
|
Lena V |
Intressanta kommentarer. Det är ju skillnad på hur vi svenskar förfar när vi är utomlands jämfört med utlänningarna som kommer hit. För dom är ju..är ju...är ju faktiskt utlänningar! Men det är klart, vi svenskar försörjer ju dom utlänningar som finns här...Bra artikel JPA.
|
|