Odemokratisk oliktänkande?

Den här tråden diskuterar artikeln Odemokratisk oliktänkande?.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-02 09:59:00
DHC
Din text känns genuin, äkta. Bra skrivet.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-02 10:38:00
soa
Politikerna och tyckarna blir nervösa när väljarnas verkliga åsikter väller fram, Skrev Herman Lindqvist.som språktestet. Andraskulle vara Krav,gränser och konsekvens i skola och samhälle,Monarki/republik,Homosexkulten, EU och euron, Israel och palestina
Inlägg #3: Postat: 2002-09-02 10:55:00
Christer H
Bra och tydligt skrivet om en tendens som brett florerar bla. här på Sourze. Kritiseras inv.politiken eller vissa invandrare så är man rasist åtminstone främlingsfientlig. Ifrågasätts något av det som gay-rörelsen eller feminist-d:on sprider, så är man homofob och motståndare till jämställdhet och rättvisa. Detta är ett demokratiskt problem, som Sanna beskriver i artikeln och Herman Lindqvist i sin krönika i AB. Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2002-09-02 16:56:00
Ramona Danlén
Ja suck tänk om det ändå varit så som du skriver. Att vi alla hade rätten att tycka! Men det ska bara tyckas åt ett håll! Då är det rätt håll!
Nu knyts näven i fickan och leendet når aldrig ögonen. Bra skrivet!
Inlägg #5: Postat: 2002-09-02 17:59:00
Jonas och Kalle
Ha, ha, ha, ha!! Tänk att 3 av de 4 första kommentarerna som lovordar artikeln skulle komma från "soa", CH och rambona. Oväntat? "Högern" på sourze hurrar och lyfter sin nyfunna vän till skyarna. Samma gamla tjafs om folkets "verkliga åsikter".
Inlägg #6: Postat: 2002-09-03 10:17:00
Jesper N
Jag håller med. Vad gäller positiv särbehandling kan jag rekommendera en text Marcus Priftis skrev i ämnet, den ställer en hel del relevanta frågor och för diskussionen på en skönt lågmäld nivå
Inlägg #7: Postat: 2002-09-03 13:44:00
Katarina
Det otrevliga är inte att folk avskyr sådana här sekter några 100 medlemmarutan att en massa människor drabbas av fördomar o hat.Det bidrog Dansk Folkeparti till och de står ju inte helt ensamma heller.Det är lika absurt som om "svenskar" eller "kristna" i Sverige skulle diskuteras i termer av problemgrupper pga av tex HellsAngels."Blir det för mycket kristna i ett område så blir det en massa kriminalitet och barnmisshandel bla bla" Precis så idiotisk diskussion är det.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-03 14:44:00
soa
Jaha nu har man blivit höger enligt Joan och Kalle X. Snopet att höra av en medlem i sossarnas studentförbund innan förbundet överfördes till SSU pga radikalitet.Mina 132 artiklar på Sourze tror jag visar ngt annat än högerspökeKlipp er och ta ett jobb!
Inlägg #9: Postat: 2002-09-05 15:18:00
Fredrik Vargas Friberg
Saken hör till att demokratins kärna tillåter diskussion över gränserna men att beslut som bryter mot demokratins principer, är ej godkända beslut, och ogiltigsförklaras. Alltså så får alla vara med oavsett man är rasist eller inte, så länge besluten inte bryter mot demokratins kärna. Fredrik
Laddar...