Homo av naturliga skäl?

Den här tråden diskuterar artikeln Homo av naturliga skäl?.
Inlägg #1: Postat: 2002-08-31 11:40:00
Per
Vänta här nu.... Eh.. Det finns väl även kvinnliga homosexuella??.. Därför är det knappast troligt att homosexualitet skulle vara någon slags utjämningsfaktor för en snedbalans i samhället, som för övrigt består av i runda slängar 50 män och 50 kvinnor..
Inlägg #2: Postat: 2002-08-31 11:43:00
Per
Och att dessutom säga att homosexuella män är "honor" är väl ändå lagom fördomsfullt?

/Per; heterosexuell
Inlägg #3: Postat: 2002-08-31 12:26:00
Mia
Ang det där med homoparader har dessa nog kommit till för att förr måste homosexuella gömma sig och smyga, därför behovet av att "visa upp sig". Själv har jag vuxit upp i mindre samhälle, det snackades om en del original men aldrig jag hörde "han där tycker om pojkar. Fanns det inga homosexuella i mitt samhälle? Ja det får jag aldrig reda på.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-31 13:52:00
nix
Är det några som ifrågasätter påståendet att: "homosexualiteten är avvikande och att dess spridning inte är önskvärd"?
Inlägg #5: Postat: 2002-09-01 08:57:00
Carola
I djur o växtriket är det väl så att det är anpassat sig så för fortplantningens skull? Har iaf för mig att så är fallet. Men i människans fall så är man väl vad man är, känner vad man känner? Människor älskar människor. Att hormoner har betydelse i vissa fall, ja det är säkert, men jag vet inte här.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-01 13:15:00
greger
Gör en test. Om du är man och får stånd när du ser andra mäns organ erigerade så finns ju sexkänslor. Likaså om en tjej blir tänd på andra tjejers bröst eller mus. Sen kan man ha känslor åt båda könen och d¨å är man bs. Enbart ett kön - då är man nog bög eller flata.
OK ?
Inlägg #7: Postat: 2002-09-01 14:37:00
sten
Numera vet jag att bögar och flator ibland uppträder som vi bortsett från sexet. Men under alla år i krogbraschen såg jag bögar som kråmade sig, kvittrade "feminint" och var allmänt frånstötande, förstår inte att parader skulle främja saken att behandla dem som naturliga
Inlägg #8: Postat: 2002-09-02 10:22:00
nix
Länk: narth.com
Dr. Mark Breedlove, a researcher at the University of California at Berkeley, demonstrated that sexual behaviour can actually change brain structure. Referring to his research, Breedlove states:
Laddar...