|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-29 16:45:00
|
|
Maria |
Jag tittade på dig på TV och tycker att du är den första hemliga gäst som faktiskt haft bra och vettiga frågor till en politiker. Och jag håller med dig till fullo! Det största problemet med politiker, i vilken fråga det än gäller nästan, är att de inte lever i vår verklighet. Den lilla människans.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-29 16:56:00
|
|
Anna Li |
Du kan inte se att ett pyttelitet förslag som Leijonborgs skulle kunna innebära att den stora majoriteten som inte vill släppa in invandrarna i samhället ändrar sin attityd? Och blir av med en del av sina argument mot invandringen?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-29 17:02:00
|
|
Ramona Danlén del 1 |
Jag har inga förutfattade meningar om människor jag inte varken sett eller hört. Dig har jag sett och hört.
Du berättar om dina upplevelser så gör också jag. Alla har olika upplevelser i sitt liv men vem har patent på sanningen? Jag ansöker inte ens om det! Men dina påhopp är låga i mina ögon/öron! Att hoppa på polisen för att de skickar brev och berättar om att tolk är bokad,det anser du vara förnedrande för din mamma
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-29 17:03:00
|
|
Ramona Danlén del 2 |
. Du kunde inte se det från andra hållet att det kunde varit någon som blivit tacksam för att det redan var fixat.
Du pådyvlade Lars Leijonborg en personlighet utan att blinka. Städning, det vet du väl inget om!
Du vet Alexandra att om man som du går ut i offentligheten och debatterar i tal eller skrift då gäller det att hålla tungan rätt i mun för det mesta finns på band och kan spolas tillbaka.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-29 17:05:00
|
|
Ramona Danlén del 4 |
Men att ställa ett krav för att bli svensk medborgare att du kan hygglig svenska är inte bara nödvändigt utan borde vara självklart för de som vill bli svenska medborgare,undantaget är alltid gamla människor som farmor eller farfar, mormor eller morfar.
Jag har aldrig någonsin haft någon förståelse för gnäll över ditten och datten. Jag fick lärdomsorden av min pappa: Du kan om du vill!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-29 17:26:00
|
|
femmi |
Du skriver "Sen är det inte vårat fel att vi alla buntas ihop och packas som sardiner i betonglängor där vi lämnas åt vårt eget öde. Det är inte vårt fel att vi alla måste göra våra hundår i städbranschen innan vi kan avancera till taxichaufförer, vårdbiträden eller spärrvakter."
Ang boendet: Vad tvingar invandrarna att bo man bor?
Ang arbete: Tror du inte att språksvårigheterna gör det svårt att få andra jobb ibörjan?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-29 17:49:00
|
|
Patrik |
Pinsamt!
Vad är det Leijonborg säger som får dig att tolka: -"..en signal som utgår ifrån att vi invandrare är problemet med integrationen"? Vad är det som får dig att tro att han tycker -"..enligt deras synsätt är vi pantade och puckade och ovilliga"?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-29 18:01:00
|
|
Sune |
Jag undrar vad det är för fel på att vara städare man måste ju börja någonstans. Jag tror inte jag blir VD på mitt första jobb eller blir jag det Sune låter ju Svensk ja då kankse jag blir det Tihi Tihi
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-29 18:11:00
|
|
Namnlös |
Mästerligt skrivet. Tur att det finns människor som du Alexandra.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-29 18:40:00
|
|
Lordh |
Om inte annat så är Alexandra bättre på att strukturera sina artiklar...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-29 18:47:00
|
|
DoRiS |
Äntligen någon som tar upp det viktiga i debatten som hittills blivit alldeles snedvriden av dessa test och jag vet inte vad! Tack!
Såg dig på teven oxå, BRA!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-29 19:25:00
|
|
Harriette |
Tror du verkligen att invandrare inte skulle avancera snabbare om de behärskade de svenska språket. Du pratar flytande svenska och det har väl hjälpt dig i din karriär ? Använd ditt namn och din position till att uppmuntra invandrare istället för att bara vara negativ och bitter på Sverige och svenskarna. Du bidrar inte med något positivt i debatten nu.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-29 20:13:00
|
|
Juanita Gina Zanetti |
Rur för dig att du inte är här, jag skulle krama ihjäl dig. Du ahr varit viktig för mig, jag såg dig och fick hopp. Nu är jag påväg att bli en jurist, en jurist. Mycket för att det finns tjejer som du.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-29 23:14:00
|
|
Mikael S |
Det är väl vare sige enbart politikers eller invandrares fel. Det är väl som allting här i livet, en blandning. Alexandra är inte mer insiktsfull än någon maktfullkomlig politiker, hon bara är lika extrem fast från andra hållet.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-08-29 23:44:00
|
|
Olle |
Det är ingen rättighet att bli svensk medborgare, det är ett privilegium. Att ställa ett litet krav på de som får detta privilegium, är väl inte för mycket begärt? Sen kan man naturligtvis ge dispans till de invandrare som inte kan klara provet p.g.a. dyslexi, bristande intelligens etc...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-29 23:54:00
|
|
Håkan |
Efter din moment 22 artikel för länge sedan d v s den om att de som hälsade på din far visade förakt, och de som inte gjorde det visade detsamma hade jag inte längre mycket sympati för ditt debatterande.
Synsättet på människor verkar vara: Krav eller ej, på elever, arbetare, chefer, offentliga förvaltare samt invandrare
Tyvärr är nog krav en förutsättning för tillväxt och att de verkligt svaga skall kunna få en dräglig tillvaro.
Är du inte en anhängare av logik, rösta på Gudrun.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-30 00:12:00
|
|
R.H. |
Pascalidou väljer att se problemen lika enögt som Sverigedemokraterna, fast omvänt. Ja, det finns orättvisor och rasism i Sverige. Men, det finns också sociala problem som bottnar i att vissa invandrargrupper tycks vara ovilliga att anpassa sig till det svenska samhället, och att de inte lär sig språket.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-08-30 12:13:00
|
|
JPA |
Till femmi. Det var bostadsformedlingarna som gjorde saa. Nar jag som finlandare kom till Malmo paa 80 talet fick jag veta att jag kunde bara faa erbjudanden i Rosengaard. Dar skulle utlanningar bo. Det sa de rakt ut.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-08-30 12:26:00
|
|
ahnberg |
Vad i helvete. Folk fortsätter att tjaffsa om jämställdhet när det är FRIHET dom borde kämpa för. Jävla storm i en kaffkopp det här alltså...... Ni kan ju fortsätta kämpa för er jävla jämlikhet, frågan är bara, blir männskligheten ett dugg friare för det... njeee!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-08-30 17:58:00
|
|
JoeHill |
Varför ska folk anpassa sig hela tiden? Inte skulle jag anpassa mig till att bo i tält och odla kameler om jag flydde till Kurdistan.
|
| |