Inlägg #1: Postat: 2002-08-28 16:17:00
|
Trött |
Suck... Grejen är ju just det att liberalismen var revolutionär för 2-300 år sen, idag utmanar den på inget sätt några maktförhållanden. Det låter rätt patetiskt när LUF-are tjatar om att liberaler var för allmän rösträtt när man samtidigt oerhört tydligt idag företräder överklassens intressen och motsätter sig alla initiativ att demokratisera ekonomin.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-28 16:24:00
|
soa |
Tack för en ny pamflett men jag och några till har efterlyst svar om arbets- rätt och -löshet, krigsförbrytelser, det vill väljarna veta
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-28 16:39:00
|
Bertram |
Det är väl inte direkt "högern" som konserverar dagens svenska samhälle?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-28 22:01:00
|
Anton |
Om det är så du känner är det ju rätt trist att du har valt att företräda ett parti som har låtit ex-konservativa m ta över rollen som liberalismens främsta försvarare idag. Kanske dags att vakna upp och inse att Folkpartiet är allt annat än ett parti för liberaler idag? Jag sätter hellre min tillit till Fria Listan än fp, m och andra fejkliberaler.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-29 14:34:00
|
DjSap |
När ska LUF bli riktiga liberaler och börja stödja avkriminalisering av t ex cannabis, prostitution osv. Just nu verkar det som att LUF endast är liberala i de frågorna som majoriteten av samhället håller med.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-30 20:56:00
|
Sebastian |
När ska LUF bli riktiga liberaler? Sluta missbruka liberalismen för era sossefasoner! Den dagen Birgitta Ohlsson ställer sig upp och säger att hon emot allt initierande av tvång, då är hon liberal.
|
|