Inlägg #1: Postat: 2002-08-23 15:11:00
|
Kalle |
Det är ju tur du är en sån expert på juridik och rättsmedicin så att du kan förklara hur det ligger till.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-23 15:47:00
|
Anders Svensson |
Jag vet inte vad killen dog av, men jag vet vem han var. Han var en huligan, en skitstövel som levde för att slåss. Han var medlem i en firma kallad Wise Men. Han var en av dem som anföll RTC-festen under EU-toppmötet i Göteborg förra sommaren. Något som uppenbarligen skedde med polisens godkännande. Han deltog så vitt jag vet också i den svåra misshandel som ägde rum mot en Hammarby-supporter i Göteborg under förra året. Även här har polisen anklagats för att ha del i händelsen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-23 16:14:00
|
sten |
Medfött defekt som kan medföra bristning i hjärnan är inte så ovanligt. Sedan är det en annan sak om påfrestningen medverkat att ådern brustit. Men något dråp blir det inte, men viss ska misshandlare straffas.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-23 16:25:00
|
Mickedsek.lth.se |
Eftersom du ar sa skicklig pa att bedoma dodsfall rekommenderar jag dig att bli rattslakare. Vad ska vi med de som ar utbildade till nar du ar sa bra att du kan stalla diagnos genom att lasa kvallspressen?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-23 17:44:00
|
Axel |
Du saknar uppenbarligen minsta tillstymmelse till sakkunskap inom rättsmedicin. Därmed saknar du förstås också förmåga att bedöma dödsfalls "naturlighet", vilket du med all önskvärd tydlighet visar i texten. Känn dina begränsningar, jobba på självdistansen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-23 19:15:00
|
Micke |
Jag brukar uppskatta folkpartister då jag brukar anse dem som logiska och utbildade inom sina olika gebit. Men att som du dundra på om att det nu efter obduktionen verkar bli ett rättshaveri, anser jag vara helt fel och att föregripa den legitima rättsprövningen. Gärningsmännen kan ju alltid komma att åtalas för vållande till annans död, då de måhända inte haft SYFTET att döda en annan person.
Dina åsikter medför iaf att jag kanske avstår ifrån folkpartiets valsedlar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-23 21:59:00
|
Stefan |
Nja, bortsett från brottsrubriceringen är det faktiskt en lite häpnadsväckande tanke att killen tagit i med en tillräcklig kroppsansträngning för att spräcka detta medfött? försvagade blodkärl i huvudet just precis samtidigt som någon står och hoppar på honom och han blir slagen med tillhygge. Måste medges, det låter ju rätt underligt alltså.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-24 00:28:00
|
? |
Don´t jump the gun... är ett bevingat uttryck. Håll dig till politiken, för Fp doesn´t rock enough to set the world on fire! You won´t do any harm...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-25 09:59:00
|
JPA |
Expert och expert. I min roll som finsk journalist har jag foljt Vallofallet fraan borjan och rapporterat och intervjuat. Det finns likheter.
|
|