Inlägg #1: Postat: 2002-08-23 14:28:00
|
sten |
Samtal på Freudsoffan kan ofta ersättas att man möter andra människor som man vågar vara sig själv med, blotta sig. Anonymitet kanske underlättar. "Sandor slash IDA" är ett sånt exempel. 2 olika som aldrig kunnat mötas på vanligt sätt blottar sig för varann och löser sina konflikter. Diskussioner och möten på Sourze är ofta också berikande
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-23 16:52:00
|
William |
Vad jobbar du med?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-23 18:33:00
|
Socialt missanpassad |
Bra skrivet! Tillhör själv kategorin "psykiskt illamående" och kan med lätthet konstatera att mitt handikapp inte tas på allvar. Hade jag däremot brutit benet eller liknande hade ingen som helst opponerat sig över min frånvaro från arbetslivet. Men det finns väl för mycket fördomar kvar innan mental ohälsa blir "rumsrent"....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-24 14:03:00
|
Stella |
Väl skrivet. Jag har sett mycket flyktbeteende överfört till datorn under senare år. Men ibland är det rena akutventiler som behövs, och då kan chatt vara ett alternativ för att bara få anonymt vräka ur sig det man inte vågar säga till släkt/vänner eller chef. En del bölder försvinner när man öppnat dem, och tillvaron blir mer konstruktiv igen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-26 20:02:00
|
zarah |
Så sant, så sant. Tillhör själv en av de som mår psykist dåligt. Och mina handikapp blir då sällan tagna på allvar.
|
|