|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-20 22:37:00
|
|
bronx |
Ditt argument håller inte. Att vara svart innebär inte att man är sjuk och dekadent, medan homosexuella är det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-21 09:53:00
|
|
Andreas |
I din lilla primitiva, korttänkta hjärna ja. Det sjuka och dekadenta ligger i att inte kunna acceptera saker och ting som de är: ett 100-igt heterosexuellt samhälle har aldrig funnits. Jag tycker synd om sådana som dig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-21 09:59:00
|
|
Andreas |
Jag hoppas inte att Alf Svensson ser ditt sjuka svar. Han skulle skämmas över att det finns sådana som du stöder honom i frågan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-21 17:11:00
|
|
bronx |
Alf Svensson är inte ansvarig för mina ståndpunkter. Jag skulle aldrig förneka att cancer är en sjukdom även om jag själv hade blivit drabbade av det. Att vara utrustad med manliga könsorgan och beter sig som en kvinna kan absolut inte vara ett friskhetstecken. Varför inte erkänner det som är så uppenbart?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-21 17:20:00
|
|
Andreas |
Den "aktive" bög som sätter på en annan kille då, han "beter ju sig som en man", eller hur? ..*ler* Nu blev det jobbigt...eller sätter kvinnor också på..eller? Sjkudom..? I sjukdomsbegreppet ingår lidande, och här är det ju endast du och andra homofober som lider, inte de homosexuella. Så det är alltså ni som inte är riktigt friska. Varför förneka något så uppenbart?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-21 22:39:00
|
|
bronx |
Man lider inte vid alla sjukdomar. Exempelvis när man inte är medveten om sjukdomen, som ni. Den "aktive" bög som sätter på en annan kille då, han "beter ju sig som en man" tja, han är nog sinnesförvirrad, han kunde lika gärna sätta sig på en ko eller nåt annat djur med lämplig hål…
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-22 09:02:00
|
|
Andreas |
Känns skönt att du sänker sig så lågt och kommer med så pass "genomtänkta" antaganden. Det tyder bara på en enorm frustration över att du "egentligen" sitter inne med "sanningen" att homosexualitet är en sjukdom, men att ingen anna vågar "erkänna" det. RFSL:s lobbying kanske..?*ler*
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-22 09:04:00
|
|
Andreas |
Jobbigt att så få¨andra fattar hur det "egentligen" är, eller hur? Fast lite konstigt tycker jag nog att det är att i stort sett alla läkare, forskare, psykologer, mfl yrkesverksamma i hela västvärlden sedan 30 år har övergivit teorin om att homosexualitet skulle vara en sjukdom.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-22 09:06:00
|
|
Andreas |
Fast du vet så klart bättre än dom. Eller är det en väl bevarad hemlighet som de "politiskt korrekta" försöker dölja? Fast å andra sidan kanske det här med sjukdomsbegrepp är något svävande. Det beror på vad man tycker.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-22 09:08:00
|
|
Andreas |
Det ser man ju bara på vår diskussion: du anser att homosexuella är sjuka och jag anser att du är sjuk... På medeltiden påstods man bli sjuk av att onanera. Men är det inte jobbigt att reta sig på något så banalt som vilket kön folk går och blir kära i? Behöver du prata med någon, kanske?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-22 09:12:00
|
|
Andreas |
Ett annat exempel på tro/sjukdom: jag har hört en del som anser att det egentligen är en mental störning att tro att det finns en högre makt. Och då har du ju i så fall rätt med det här med lidande.
Man behöver inte lida för att vra sjuk. Religiösa är sjuka, men de är inte själva medvetna om att en gudadyrkan är en sjukdom, så därför känner de sig inte sjuka. Fast vissa amdra "vet bättre" och tillåter sig att fördöma religiösa.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-22 14:30:00
|
|
bronx |
->Andreas: visste du att man redan på medeltiden åt och drack via munnen? Det är ju helt otroligt att folk gör det fortfarande idag, sånt är ett föråldrat sätt att få näring i sig, det finns ju modernare sätt att göra detta, men människorna är så himla konservativa… eller hur?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-22 17:07:00
|
|
Andreas |
Lilla bronx: du vet att det finns drop idag va...? Skämt åsido, jag är inte helt säker påatt jag fattar vad du menar, men är det konservatism du hyllar, att det "gamla" samhället var bättre när det gäller synen på homosexuella?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-22 17:10:00
|
|
Andreas |
Jämför du handlingen att äta med att 5-10 procent av befolkningen tänder på samma kön? Jag tror jag börjar fatta ditt resonemang. Din homofobi går ut på att "om alla vore homos skulle världen gå under" och sedan drar du slutsatsen att de förhållandevis fås som är homos är sjuka, "för om alla vore homos skulle ju..."
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-08-22 17:11:00
|
|
Andreas |
Otroligt. När ska du inse att ett helt heterosexuellt samhälle har aldrig funnits?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-22 17:14:00
|
|
Andreas |
Kan du förklara för mig varför du retar dig så mycket mer på homos än på de heterosexuella som inte kan/vill få barn. Varför har du så stor sympati för dem. Om alla vore som dem skulle ju världen gå under eller hur? Dessa "behövs" väl inte?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-22 17:15:00
|
|
Andreas |
Fast egenligen har du ju rätt: Medeltiden var ju så mycket bättre. Varför ändra på saker och ting. "humanare livssyn", vaddå? Det är väl bättre att det är som det "alltid har varit". Kvinnors hjärnor ÄR mindre än mäns. Kvinnor som är otrogna bör stenas till döds.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-08-22 17:19:00
|
|
Andreas |
Handikappade typ homosexuella... bör slängas ut för ett stup, personer som tror på annat än Gud bör dö, jorden är platt osv. Vaför ändra på saker och ting vår syn på människan, kvinnan, den homosexuelle, otrohet, vetenskapen... när allt var så bra som det var då?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-08-22 17:22:00
|
|
Andreas |
Slutligen bronx: visste du att homosexuella även fanns på Medeltiden, förmodligen procentuellt sett lika många som idag, fast "INGEN var öppen med det"? I din drömvärld alltså, då de aldrig berättade att de var homosexuella vettiga som de var, då man verkligen använde rätt namn på det avvikande och sjuka, samt bestraffade det. Visst var det bättre förr?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-08-22 21:18:00
|
|
bronx |
Nejmen lilla Andreas, nu ska du inte bli så där kinkig och börja stoppa ord i min mun. Jag tycker det finns ju många trevliga homos, så varför skulle jag vilja slänga ut dom för ett stup? Nej du, man ska inte gå till överdrift… men tycker du att man kränker diabetiker när man försöka hitta botemedel för sockersjukan? Jag vet att homos har varit förföljda förr i tiden, därför blir såna debatter alltid så känsloladdade.
|
| |