|
Inlägg #21: Postat: 2002-08-23 09:44:00
|
|
Andreas |
Nej, jag tycker inte att det är kränkande att söka botemedel för diabetes eller t.ex. allergi för att nämna något annat. Men det är milsvid skillnad, eftersom t.ex. diabetes, till skillnad från homosexualitet, PÅ SAKLIGA GRUNDER betraktas som ett sjukdomstillstånd.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-08-23 09:46:00
|
|
Andreas |
Hur många gånger skall det behöva upprepas, hur mycet du än önskar och vill att homosexualitet skall ses som en sjukdom, så finns det inga sakliga argument som stärker den tesen. Däremot finns det irrationella och moraliska. Sorry, men då är det.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-08-23 09:49:00
|
|
Andreas |
Allergi är något som, visserligen inte förändrar livet för personen i fråga, men det innefattar oftast besvär. Hur mycket besvär åsamkar homosexualitet? Vem tar skada? Kliar det? Gör det ont? Leder det till döden? Blir man blind? Behöver man ta sprutor?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-08-23 09:52:00
|
|
Andreas |
Jag tror att grundprincipen handlar om att sådana som du vägrar inse att naturen ser ut som sådan att ca tio procent tänder på samma kön, och att detta varken är ett problem eller ett hot mot mänskligheten. Eller är allt som aviker från det normala per definition "fel"? Vad är det som säger att det inte är meningen att mänskligheten ser ut så här?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-08-23 09:57:00
|
|
Andreas |
Varför envisas du att tro att "om allt stod rätt till skulle alla vara heterosexuella"? Det är fel! Att tala om att bekämpa sjukdomar - cancer, diabetes, allergi, HIV, etc etc är en helt annan sak. Du verkar "obotlig" men jag måste säga att jag förstår inte vad du eg. bygger din tes på - annat än ideologi.
|
| |