Tiden har runnit ifrån Alf Svensson

Showing page 4 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #61: Postat: 2002-08-22 18:33:00
Andreas
Så din risk för en okontrollerad spridning är långt ifrån befogad…nästintill infantil.
Det kommer alltid att vara en majoritet av människor som är heterosexuella, precis som en majoritet av alla människor kommer att vara över 160 cm, precis som en majoritet av alla människor kommer ha bruna ögon, precis som en majoritet av alla människor kommer att vara icke-rödhåriga, precis som en majoritet av alla människor kommer att bli mer attraherade av symmetriska ansikten än av deformerade..etc.
Inlägg #62: Postat: 2002-08-22 18:34:00
Andreas
Låt oss för en sekund låtsas att du har rätt, att det finns en förklaring till varför vissa blir homosexuella. Även om det alltså fanns det, vad skulle då ge DIG rätten att påstå att detta borde ”förintas” eller begränsas, för att DU och vissa andra ”anser” det vara fel, eller för att det inte bidrar till fortplantningen?
Inlägg #63: Postat: 2002-08-22 18:34:00
Andreas
Exempel: Det kanske finns en förklaring till varför vissa människor blir rödhåriga. Låt oss säga hypotetiskt att jag äcklades av rödhåriga. Jag kunde använda mig av en studie som visar att rödhåriga generellt anses mindre attraktiva än övriga befolkningen. Jag kunde ifrågasätta om vi ville ha rödhåriga, säga att det var en ”hårsjukdom”, kalla det en avvikelse och anse att det skulle bort ur mänskligheten. Om tillräckligt många tyckte så, skulle det vara rätt då?
Inlägg #64: Postat: 2002-08-22 18:35:00
Andreas
När det gäller allmänhetens attityder, så vet jag som sagt inte vem jag tycker mest synd om.
Jag anser att det är sådana som du som kan kallas “de drabbade”. Det är synd om er som ofta levt ett helt liv i tron på att t.ex. homosexualitet skulle vara en sjukdom, för att sedan motstridigt inse att det inte är sant, précis som det inte “längre är sant” att kvinnors hjärnor inte är lämpade för att tänka politiskt, vilket “bevisades kirurgiskt” på 20-talet
Inlägg #65: Postat: 2002-08-22 18:36:00
Andreas
Det vore väldigt intressant att forska i vad som gör människor så irrationellt rädda för något ofarligt. Fobi är faktiskt inget dumt ord i sammanhanget, därav det träffande ordet homofobi. “Varför blir man homofob” anser jag vara bra mycket mer intressant som forskningsämne än “varför blir man homosexuell?”
Inlägg #66: Postat: 2002-08-22 18:36:00
Andreas
Det måste vara jobbigt att som du leva i en tro som en klar majoritet av yrkesverksamma har släppt för mer än tjugo år sedan, i hela västvärlden….Det måste vara jobbigt att “vi andra” trots allt inte fattar att homosexualitet är något “fel”, en “sjukdom” eller kalla det vad du vill. Men du kan ju bli riktigt berömd en dag, så håll ut!
Inlägg #67: Postat: 2002-08-22 18:37:00
Andreas
Du sitter ju inne med “sanningen” om världshistoriens största bluff; att homosexualitet trots allt “egentligen” är en sjukdom, fast alla som jobbat med har missat detta, manipulerat resultat, eller kanske som många verkar tycka är det RFSL som har varit frame och “lobbat igen”?
Inlägg #68: Postat: 2002-08-22 18:38:00
Andreas
Du skriver: “men sanningen är att män och kvinnor finns till för att attraheras av varandra och för att vara ett komplement av varandra, allt annat handlar om mer eller mindre avvikelser”
Svar ja och nej, sanningen är att i mänskligheten som HELHET, dvs generellt sett, är män och kvinnor varandras komplement, och de attraheras av varand
Inlägg #69: Postat: 2002-08-22 18:38:00
Andreas
I mänskligheten som HELHET ingår fortplantningsinstinkten, men inte för varje individ, varför det enligt naturen finns individer som inte har samma sexualitet som den som fortplantningen påbjuder. I mänskligheten som helhet ingår nämligen en annan sexuell läggning; där människorna attraheras av samma kön. Sedan som du vet så finns det också de som tänder på båda könen, dvs bisexuella.
Inlägg #70: Postat: 2002-08-22 18:39:00
Andreas
De två sistnämnda “typerna” av läggning är mindre vanliga du kallar det för avvikande, vilket också är korrekt – allt som är i minoritet är per definition avvikande: rödhåriga är avvikande eftersom de allra flesta inte är rödhåriga, en stockholmare i Malmö är avvikande eftersom de flesta i Malmö är malmöbor etc
Inlägg #71: Postat: 2002-08-22 18:40:00
Andreas
Förresten nix: har du tänkt på att det kanske också finns en mening med att vissa människor tänder på samma kön? Det kanske är för att de skall hjälpa till att uppfostra avkomman från de som reproducerar sig? Har du så totalt missat att det verkligen är MENINGEN att alla inte skall bidra BIOLOGISKT till fortplantningen……
Inlägg #72: Postat: 2002-08-22 18:40:00
Andreas
……….men att de som inte bidrar biologiskt kan bidra med att hjälpa till uppfostringsmässigt? Detta är ju så uppenbart, då vi ser så många par som definitivt inte borde ha reproducerat sig, medan vissa andra som inte reproducerar sig har större möjlighet att ge avkomman en bra start i livet.
Inlägg #73: Postat: 2002-08-22 18:40:00
Andreas
Slutligen: Du skriver betr. attityder mot homosexuella att detta är synd men att “man skall inte för den skull blunda för det grymma verkligheten”. Den grymma verkligheten, just det? Den grymma verkligheten där okunniga, rädda, intoleranta människor vägrar inse faktum, ingen sexuell läggning mellan vuxna kan klassas som en störning eller sjukdom. Som jag nämnt ovan, visst homosexualitet är en avvikelse, det är “onormalt”, osv.
Inlägg #74: Postat: 2002-08-22 18:41:00
Andreas
Men som jag också nämnde är vi ALLA avvikande i olika aspekter av livet stockholmare i Malmö etc.. Sexualitet är förvisso mer grundläggande än hårfärg och hemvist, men faktum kvarstår. Sexualitet kanske är viktigare än hudfärg, men hudfärg är kanske viktigare än ögonfärg…som kanske är viktigare än…
Inlägg #75: Postat: 2002-08-22 18:41:00
Andreas
Men varför dra gränsen för “acceptablel onormalitet” just vid sexualitet? Jo, pga av okunskap och irrationell rädsla för att jorden skall gå under. Lille nix, jag kan försäkra dig om att det är inte homosexualitet som kommer att förgöra jorden. Mörka krafter som rasism och homofobi har bra mycket store potential för den uppgiften…
Inlägg #76: Postat: 2002-08-22 18:55:00
Den andre Andreas
Fråga till nix och Andreas: tror ni på Gud?
Inlägg #77: Postat: 2002-08-22 22:08:00
nix
Andreas, det finns ju alltid en förklaring till varför någon attraheras av samma kön även om varken du eller jag känner till alla enstaka fall. Ditt kategoriska påstående om att risken till okontrollerat spridning av homos är obefintlig förefaller precis lika ogrundat som barnsligt, ty när du i nästan andetag antyder att homosexualiteten är "helt naturlig" och till och med "önskevärd".
Inlägg #78: Postat: 2002-08-22 22:10:00
nix
Allt du skriver handlar om din önskedröm, inte om verkligheten. Jag har ingen anledning att vara rädd för min egen skull Andreas, ty homos kommer inte att påverka mitt eget liv nämnvärt. Däremot tänker jag på mina barn, barnbarn eller barnbarnsbarn liv. Homosexualiteten kan ju teoretiskt praktiseras av vem som helst, det är bara individens principer och medvetenhet som kan hämma dess okontrollerat spridning.
Inlägg #79: Postat: 2002-08-22 22:16:00
nix
Till den andre Andreas: jag vet inte om det finns någon Gud, i varje fall såsom det beskrivs inom religionerna. Troligen handlar det mest om önskedrömmar okså…
Inlägg #80: Postat: 2002-08-23 10:02:00
Andreas
nix: sådana som du gör mig mörkrädd. Om det är någon av oss som lever i en drömvärld så är det du. DU vägrara ta till dig fakta utan kravlar dig krampaktigt fast vid teorin om att homosexualitet skulle utgöra ett problem. Det är din utgångspunkt eftersom du tänker som ett barn: man/kvinna sex barn, allt annat fel problem
Showing page 4 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...