Tiden har runnit ifrån Alf Svensson

Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #41: Postat: 2002-08-21 09:46:00
Andreas
Jag kan inte begripa varför inte homofober också ondgör sig över andra som inte bidrar till fortplatningen! Varför är det ingen som säger till/om ett heterosexuellt par som t.ex. inte VILL eller kan få barn, att "tänk om alla vore som ni, då skulle världen gå under"??? Varför föraktas inte dessa på samma sätt av t.ex. "nix"?
Inlägg #42: Postat: 2002-08-21 16:46:00
Oskar S
Nix... jag behöver inte dina inlägg.
Hellre kinesisk vattentortyr...

1. Din språkliga nivå är i paritet med en väldigt intellektuellt begränsad femårings. Du kan inte argumentera. Du är vulgär. Ingen håller med dig. Du gör bort dig.
Inlägg #43: Postat: 2002-08-21 16:47:00
Oskar S
2. Vidare diskussion är överflödig, liksom f.ö på det hela taget du är.
Var god och lämna in dig på närmaste återvinningststion för uttjänta produkter. Tack.
Inlägg #44: Postat: 2002-08-21 16:47:00
Oskar S
3. Anledningen till att du skriver kommentarer är att du nu och för all framtid saknar anlag för att göra annat. Du är inte förmögen att intressera folk med ditt dravel, så därför förpestar du andras tillvaro istället.
4. Om du nu måste tvunget förorena kommentarfälten kan du väl låta ordbehandlaren fixa till din meningsbyggnad? Den behöver nämligen ses över. träna gärna på grammatiken och återkom om ett par år. Eller - helst inte alls.
Inlägg #45: Postat: 2002-08-21 17:30:00
nix
Oskar S: du behöver inte alls läser mina inlägg, speciellt om det är så olidligt för dig att läsa mina argument och/eller mina meningsbyggnader. Din spydighet och sätt att avfärda min inställning kommer dock inte att ge dig rätt i sak. Tyvärr, måste alltid någon säga vad dom flesta tänker men inte vågar framföra. Ja, jag säger det du gärna inte vill höra, men du får gärna fortsätta att stoppa huvudet i sanden.
Inlägg #46: Postat: 2002-08-21 17:55:00
nix
Andreas: när heterosexuella inte kan få barn beror det på någon sjukdom och dessa som inte vill ha barn tillhör en minoritet och hotar därmed inte fortplantningen. För du ifrågasätter väl inte fortplantningen som en av mänsklighetens grundläggande behov? Vidare förstår jag inte varför du anser att det inte finns nån risk för homosexualitet att kunna sprida sig okontrollerat.
Inlägg #47: Postat: 2002-08-21 23:05:00
Oksana
"Och fittan inte är skapad för att penetreras av en plast dildo eller bara för att bli slickad."
Em, hört talas om klitoris?
Inlägg #48: Postat: 2002-08-22 09:50:00
Andreas
nix: Visst är de heterosexuella som inte kan eller vill få barn i minoritet, men det är ju homosexuella också!! Och har alltid varit! Om du läser på lite om sexualitet så inser du att sexuell läggning inte kan "spridas". Homosexualitet "smittar" inte och det gör inte heterosexualitet heller. Det är just därför jag kraftigt ifrågasätter varför vissa har så svårt för homosexualitet, när man vet att antalet homosexuella oavsett epok, kultur varit konstant, dvs ca 5-10 .
Inlägg #49: Postat: 2002-08-22 09:52:00
Andreas
För du är väl inte så dum så du tror att det var färre som var homosexuella på 1700-talet än det är idag, bara för att det är fler som går ut med det öppet idag? Antalet är konstant, skillanden ligger bara i hur pass intelligent och fördomsfri omgivningen är.
Inlägg #50: Postat: 2002-08-22 09:55:00
Andreas
Många homosexuella har levt i lönndom och gett sken av att de var heterosexuella, eftersom det moraliska trycket och oförståelsen var så stor. Tänk vad många tragiska livsöden för dessa människor som inte kunde bejaka sin sexualitet. Även idag finns de unga homosexuella som börjar inse att de är det och som blir deprimerade av dina och andras inlägg att de skulle vara sjuka i huvudet för att de råkar tända på en av samma kön!
Inlägg #51: Postat: 2002-08-22 12:20:00
nix
Mig veterligen finns det två grundorsaker för att man bli homosexuell: 1 hormonell obalans 2 psykologisk pga omgivningspåverka. Vidare kan det också finnas en blandning av båda två. Det finns kvinnor som blivit lesbiska bara för att de haft dåliga upplevelser med heterorelationer. Detta därför att det är inte svårt för två av samma kön att tillfredsställa varandra sexuellt.
Inlägg #52: Postat: 2002-08-22 12:22:00
nix
Det är därför att jag tycker att risk för okontrollerat spridning av homosexualitet föreligger. Jag förstår att föraktfulla attityder gentemot dessa som inte kan hjälpa att de är homo kan vara plågsamt för de drabbade. Sånt förespråkar jag inte heller, men man skall inte för den skull blunda för det grymma verkligheten eller lagstifta åsiktsförtryck.
Inlägg #53: Postat: 2002-08-22 12:46:00
nix
Troligen vet du att det finns flera sorts hormoner som djupt påverkar kroppens olika funktioner och individens psykiska tillstånd. Hormoner är kemiska substanser som produceras av kroppen. De transporteras med blodet till olika organ och vävnader, där de sätter igång olika processer. Alla yttre och inre förändringar som kroppen genomgår under puberteten och vuxenlivet orsakas av hormoner.
Inlägg #54: Postat: 2002-08-22 12:47:00
nix
Hormoner är producerade och kontrollerade av det endokrina systemet. Därav titeln endokrinolog för hormonläkare. Hypotalamus i hjärna producerar GnRH Gonadotropin-Releasing Hormone. Denna signalerar till hypofysens framlob att syntetisera och frigöra luteiniseringshormon LH. I mindre utsträckning triggar GnRH också syntetiseringen och frigörandet av follikelstimulerande hormon FSH.
Inlägg #55: Postat: 2002-08-22 12:50:00
nix
Därefter signalerar LH och FSH könskörtlarna äggstockar hos kvinnor, testiklar hos män att syntetisera och frigöra hormoner som orsakar differentieringen av kroppens vävnad till kvinnlig eller manlig form: östrogener, progesteroner eller testosteroner. En liten kvantitet testosteron produceras också i binjurarna. Proportionellt sett så har kvinnor mer östrogen och progesteron än män. Män har mer testosteron.
Inlägg #56: Postat: 2002-08-22 13:00:00
nix
Jag är ledsen Andreas, men sanningen är att män och kvinnor finns till för att attraheras av varandra och för att vara ett komplement av varandra, allt annat handlar om mer eller mindre avvikelser.
Inlägg #57: Postat: 2002-08-22 17:27:00
Andreas
Du behöver inte vara ett dugg ledsen, jag tycker mer synd om dig än vad jag gör om de homosexuella som insett att det inte är något fel på dem. Jag tycker synd om dig eftersom du mer är präglad av ideologi/tyckande än av sakkunskap. Du "vill" s.a.s anse att homosexualitet är en "rubbning". Tyvärr talar all forsning emot dig.
Inlägg #58: Postat: 2002-08-22 18:32:00
Andreas
Inte för att jag vet varifrån du har fått dina teser om hormonell obalans och psykologisk påverkan, men jag vill ändå kommentera dessa. Forskare har kommit fram till att det inte finns några enhetliga förklaringsmodeller till varför man blir hetero-, bi- eller homosexuell, inte heller betr. hormonhalten.
Inlägg #59: Postat: 2002-08-22 18:32:00
Andreas
Även om vissa har ”velat” skönja mönster, så är antalet undantag alltid för stort för att man skall kunna dra några ens allmängiltiga slutsatser.
Det är vidare en myt att homosexuella män skulle ha mindre testosteron än heterosexuella inte för att du påstått det men du talar en hel del om hormoner.
Inlägg #60: Postat: 2002-08-22 18:33:00
Andreas
Inte heller när det gäller den psykologiska påverkan kan man hitta tillräckligt många gemensamma nämnare för att få fram ett vetenskapligt samband. Och även om vore så fallet, hur klassificera de som har likvärdig hormonhalt samt uppfostran men som ”trots detta” är heterosexuella? Hur kommer det sig att homosexuella nästan alltid har heterosexuella syskon, om den psykologiska påverkan skulle vara en förklaringsmodell?
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...