Tiden har runnit ifrån Alf Svensson

Showing page 2 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #21: Postat: 2002-08-20 22:16:00
nix
Huruvida man själv väljer att vara homosexuell eller inte är en annan diskussion, det har dock inget med sakfrågan att göra. Återigen, mig veterligen finns inga här som förespråkar utrotning av homosexuella såsom många gör åt judarna. Därmed anser jag att jämförelse med judarna är långsökt. Onani och tillfällig analsex med kvinnan saknar också betydelse som argument.
Inlägg #22: Postat: 2002-08-20 22:17:00
nix
Både onani och analsex med kvinnan kan betraktas som tillfälliga sexuella varianter, vilket inte utesluter den normala sexuella relationen. Däremot är bög och lesbisk relation ej fruktbar även om en bög eller en lesbiska har teoretiskt möjlighet att tillfälligt göra heterosex för att skaffa barn. Detta är dock inte sannolikt med tanke på att homosexuella föredrar att adoptera.
Inlägg #23: Postat: 2002-08-20 22:19:00
nix
Ett barn som växer upp med homosexuella föräldrar löper stor risk att bli homosexuell själv. Och det finns ju tillräckligt med såna sjuka avarter redan idag. Heterosexuella relationer är sunda relationer, allt annat är sjukligt och dekadans.
Inlägg #24: Postat: 2002-08-20 22:56:00
Oskar s
Diskussion?
Nivå?

Sannerligen. Det var ett nytt sätt att definiera begreppen på. Men visst jag har ju fel per definition eftersom jag inte är en efterbliven homo erectus frånsprungen av evolutionen.
Inlägg #25: Postat: 2002-08-20 23:04:00
Oskar S
Idioten som gömmer sig under den menlösa signaturen nix fattar ju inte ens att Anna inte behöver vara homosexuell. Skärp dig miffo, jag blir så trött...

De som håller en viss nivå på hela det här urartade inlägget är inte särskilt förvånande nog de som uppger sitt riktiga namn....
Inlägg #26: Postat: 2002-08-20 23:11:00
Oskar s
Sen så stämmer det knappast att nån som växer upp med en homosexuell förälder blir homosexuell själv. Det finns ingenting som tyder på detta trots många undersökningar som försökte bevisa sådan samband.

Om homosexualitet sprids genetiskt hur kommer det sig att den inte dör ut? Som du skulle vilja, din sjuke jävel. Kvinnans uppgift är förstås att serva dig och alstra barn och du tror på allvar att du är någon slags auktoritet trots att folk skrattar bakom din rygg.
Inlägg #27: Postat: 2002-08-20 23:14:00
Oskar S
Fan vad patetisk du är, jag tycker verkligen synd om dig. Vore jag såpass efterbliven hade jag åtminstone haft den goda smaken att låta bli att göra migsjälv till åtlöje....

äh, nu företar jag mig något viktigare som inte påminner mig om varför tog en time off från sourze.
Inlägg #28: Postat: 2002-08-21 00:02:00
nix
så du tycker att nivå på mina inlägg har varit låg därför försöker du höjer den en smula. Jag förstår att sanningen brukar svida, därför tar du till såna argument som personligt angrepp. Sånt brukar man göra när ens egna motargument tryter. Men jag vägrar sjunka till din nivå. Synd bör man ha om alla dessa stackars sjuka som du.
Inlägg #29: Postat: 2002-08-21 06:16:00
Den andre Andreas
Den sanning nix talar om har bara betydelse i sammanhanget för den som till viss del delar nix grundvärderingar. Såvida inte nix talar om moralisk sanning, men isåfall har inte han/hon motiverat denna ännu.
Inlägg #30: Postat: 2002-08-21 09:13:00
Andreas
Visst har nix sina värderingar, men enligt mig är de föråldrade och byggda på tradition och moral, inte på humanitet, sunt förnuft och vetenskap. "Sjuka avarter" är endast sådana där minst en part skadas eller inte kan anses samtycka. Alla andra former av sexuellt umgänge/kärlek skall uppmuntras.
Inlägg #31: Postat: 2002-08-21 09:15:00
Andreas
Bara att kalla homosexualitet för en "sjuk avart" belyser nixs totala okunskap på området, däremot har han naturligtvis rätt att personligen "tycka" att det är en sjuk avart, precis som man har rätt att "tycka" att islam är en sjuk religion eller att de som spelar golf tillhör en sjuklig avart.
Inlägg #32: Postat: 2002-08-21 09:17:00
Andreas
Ett samhälle utan homosexuella har aldrig funnits och kommer aldrig finnas. Att påstå att homosexualitet - som en del av en helhetsamhället - skulle hota fortplantningen är således befängt, närmast barnsligt. Fortplantningsinstinkten är tillför samhället som helhet men INTE för varke individ som utgör det!
Inlägg #33: Postat: 2002-08-21 09:20:00
Andreas
En stor majoritet av forskare, läkare, psykoanalytiker mfl yrkesverksamma menar att det inte finns någon förklaringsmodell till varför man "blir" el. föds till, det är ointressant heterosexuell, homosexuell eller bisexuell.
Inlägg #34: Postat: 2002-08-21 09:22:00
Andreas
Att använda sig av argumentet "inte leder till fortplantningen" när man placerar homosexualitet som en "lägre stående läggning" jämfört med heterosexualitet är befängt, men dessvärre mänskligt. Att rangordna är vi bra på och fortplantningen används ofta direkt eller indirekt.
Inlägg #35: Postat: 2002-08-21 09:26:00
Andreas
Vi använder oss av den direkt när vi "anser" att homosexualitet inte är önskvärt trots att många forskare hävdar att mänskligheten skulle dött ut om homosexuella ej fanns, speciellt i fattiga,överbefolkade regioner Vi använder oss medvetet el. omedvetet av hierarki för att rangordna människors fysiska attraktion.
Inlägg #36: Postat: 2002-08-21 09:29:00
Andreas
Alla studier på ämnet bekräftar att en vacker/attraktiv person, oavsett kön, blir bättre bemött, har större framgång och blir lyckligare - statisktisk sett alltså. Varför? Hög attraktion potential att MER bidra till fortplantningen. Snygg bättre är ful. Hellre hetero är homo...i våra primitiva hjärnor.
Inlägg #37: Postat: 2002-08-21 09:33:00
Andreas
Kontenta: fortplantningen används primitivt som ett betyg på hur mycket värdig vi är som människa. Som tur är har vi idag kommit en bit längre vissa i alla fall. Vi inser att huruvida man bidrar till fortplantningen eller inte, inte säger ett dugg om individen, eller de rättigheter denna bör ha i samhället.
Inlägg #38: Postat: 2002-08-21 09:36:00
Andreas
I de primitiva grupptänkande glömmer de som fördömer homosexuella som brist på fortplantning lätt bort alla de heterosexuella som inte kan eller vill få barn. Är dessa också enligt t.ex. "nix" tillhörande en sjuk avart?
Inlägg #39: Postat: 2002-08-21 09:38:00
Andreas
Alla har vi våra uppfattningar om vad en sjukdom är. För mig kan en ömsesidig kärleksfull relation mellan två vuxna personer, oavsett kön, kallas för sjuk eller onaturlig. Däremot kan oförmågan att gilla läget - oförmågan att inse att "sådana" människor finns och har rätt till lika mycket respekt samt till lika rättigheter som alla andra - kallas för en sjukdom. Men den kan botas. Genom kunskap.
Inlägg #40: Postat: 2002-08-21 09:43:00
Andreas
Ofta hänvisar homofober till "men tänk om alla vore homos - världen skulle gå under" som de tycker rättfärdigar att homosexualitet inte är önskvärt. Men så är det inte, har aldrig varit och kommer aldrig vara! Och det är just det som är poängen! Det är kombinationen av läggningarna som är det naturliga, eftersom något annat aldrig funnits.
Showing page 2 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...