Tiden har runnit ifrån Alf Svensson

Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #1: Postat: 2002-08-18 01:32:00
Patrik
Det är tragiskt sant. Det är ju på denna nivån som diskussionen borde föras. Alltså, backa bandet och dra tillbaka beslutet om registrering av partnerskap. Yttrandefriheten låter mig säga, -Homosexualitet är en sjukdom. Efter den 1:e jan 2003 blir man nog åttalad för hets mot folkgrupp, bara genom att tycka så! Yttrandefriheten är inskränkt i vårt ljuva fosterland.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-19 08:38:00
anna a
det är på denna nivån diskussionen borde föras? av inskränkta stockkonservativa heteronormförespråkare? nix, du kör väl inte bil heller? tittar inte på tv, lyssnar inte på inspelad musik. allt det är ju "onaturligt"!
Inlägg #3: Postat: 2002-08-19 14:47:00
Bengt
Är man verkligen inskränkt och stockkonservativ om man pläderar för det mest naturliga och vanligaste sättet att fortplanta sej och finna sexuell njutning?? OCH!! Är det anna a som avgör debattnivån!? Fattar du inte att debatt innebär att OLIKA åsikter ställs mot varandra!!!!
Inlägg #4: Postat: 2002-08-19 16:22:00
Andreas
Bengt; vem har sagt att man inte får plädera för heterosexuell sex? Det är när man pläderar för att det BARA är heterosexuell läggning som är "rätt" som man är sjukt lagd. Vem har sagt att heterosexualitet är fel? Ingen! Men denna läggning har inte monopol på att vara "rätt", bara för att den alstrar barn.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-19 16:25:00
Andreas
Patrik: yttrandefriheten gör att jag kan säga: homofobi är en grav sjukdom. Den går att botas. Irrationell rädsla över att vissa tänder på samma kön är tragiskt och sådana människor borde få professionell hjälp, likt de som har en sjuklig rädsla för troll.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-19 16:29:00
Andreas
Det som förenar homofober och andra människofientliga typer är en sak: att det ser världen i svart och vitt. Något är "rätt" alltså är motsatsen per definition "fel". Med lite kunskap inser man homosexualitet inte är "fel" eller "onaturligt", bara för att det inte alstrar barn! All ömsesidig kärlek mellan två vuxna personer är värd att bejakas. Det betyder inte Bengt, att man pläderar för det ena ELLER det andra, utan för båda.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-19 16:31:00
Jocke
Frågor till "nix": hur ställer du dig till de homosexuella män som aldrig har analsex då? Eller de heterosexuella kvinnor som föredrar att pojkvännen tar dom "där bak" i stället för "där fram"?
Inlägg #8: Postat: 2002-08-19 17:55:00
Den andre Andreas
Forvirringsrisk föreligger, jag använde signaturen "Andreas" längre ner. Några påpekanden: Rätt och fel har enbart med värderingar att göra och kan inte härledas till naturen utan inblandning av gudomliga väsen. Men ingenting ursäktar ad-hoc ingrepp i yttrandefriheten av den typ Damberg vill göra.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-19 18:03:00
Andreas
Vad är det för ingrepp?
Inlägg #10: Postat: 2002-08-19 18:14:00
Den andre
Lagen om hets mot homosexuella. Förvisso inte enbart SSU:s påhitt men lika fel för det.
Inlägg #11: Postat: 2002-08-19 18:21:00
Andreas
Varför är det mer fel att "skydda" homosexuella och bestraffa hets mot homosexualitet än att "skydda" judar och bestraffa hets mot judendomen? Vad är det för skillnad mellan uttalanden som "judar skall förintas" och "utrota bögmaffian"? Att citera religiösa urkunder är en sak coh som du vet kommer detta även fortsättningsvis vara tillåtet.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-19 18:29:00
Andreas
Jag kan inte förstå varför hetslagen blev så kontroversiell just vid den sekund som den också kom att innefatta homosexuella...surprise!!
Homosexuella har man tydligen så himla mycket rätt att fördöma och kasta galla på, men så fort det gäller andra typer av människor så accepteras den s.k. "inskränkningen" i yttrandefriheten.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-19 18:32:00
Andreas
Och snälla kom inte med livsstilsargumentet och att man kan välja sin sexualitet. En jude kan också leva i garderoben om han tvingas till det alt. konvertera till kristendomen. Det är för den delen mer realistiskt än att en homo "konverterar" till heterosexualitet, vilket enligt alla psykologer, läkare mfl yrkesverksamma är totalt omöjligt.
Inlägg #14: Postat: 2002-08-19 19:16:00
Den andre Andreas
Jag gillar inte andra sk. hetslagar heller. Detta inte främst för att jag upplever det som någon förlust för yttrandefriheten att påståenden som "utrota varenda jävel/jude/bög" inte får yttras, men däremot eftersom att vad som är "hets" eller direkt från lagtexten; "uttryckande av missaktning" är synnerligen öppet för tolkning av de som råkar inneha den politiska makten för tillfället.
Inlägg #15: Postat: 2002-08-20 17:00:00
nix
Att jämföra kritik av homosexualitet med förföljelse av judendom, kristendom eller nån annan religion är ju befängt. Det är som att jämföra äpple med päron. Dessutom är det väl ingen är som förespråkar utrotning av homosexuella, utan man anser utspridning av homosexualitet som ej önskvärd ur fortplantnings perspektiv. Och fortplantningen är väl ett av mänsklighetens grundläggande behov.
Inlägg #16: Postat: 2002-08-20 17:12:00
nix
anna a: visst kör jag bil och tittar på tv men inte blir jag förbannad om någon påstår att bilar är skadliga för miljön och att man inte vet huruvida för mycket tv tittande kan påverka människan negativt. Jag bryr mig inte om vad vuxna homosexuella gör med varandra. Men snälla, drabba inte barn i era osunda och bisarra sätt att blanda ihop kärlek och sexualitet.
Inlägg #17: Postat: 2002-08-20 17:30:00
Andreas
"Att jämföra kritik av homosexualitet med förföljelse av judendom, kristendom eller nån annan religion är ju befängt". Tack. Du bekräftar din människofientlighet. Vet du om att homosexuella lika lite har valt att "bli" sådana som judar har att bli judar? Och vet du om att fortplantningen inte är ett dugg hotad, eftersom antalet homos oberoende kultur eller epok ung. är densamma. Varför en sån irrationell rädsla med andra ord?
Inlägg #18: Postat: 2002-08-20 17:35:00
Andreas
Onani, leder det till fortplantningen? Leder analsex mellan en man o kvinna till fortplantningen? Är inte det trots allt heterosex? Avsugning/slickning, blir det barn av det? Nej, lär dig att nyansera lite. Och alla de heterosexuella som "väljer" att inte ha barn alls, varför inte kritisera/trakassera dessa. När människan i snitt genom alla knull får 1,4 barn per liv, trodde jag vi hade kommit längre n att förfasa oss över de som inte bidrar till fortplantningen...
Inlägg #19: Postat: 2002-08-20 17:38:00
Andreas
till nix svar 16: jag hoppas för barnens skull att du inte är/blir förälder. Homofober som du får gärna gnälla, men blanda inte in barn och manipluera de till att få en förvrängd bild av att alla människor är heterosexuella, eller att det skulle vara önskvärt! Man blir homofob, man föds inte till det, så skydda barnen!
Inlägg #20: Postat: 2002-08-20 17:49:00
Den andre Andreas
Nog tror jag det är betydligt lättare att välja sin religion medvetet än sin sexuella läggning, även om inget av dessa behöver vara något man föds med. Vad nu det skulle ha för betydelse i sammanhanget.
Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...